Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#982342
Wat zou er toe lijden dat Chelsey jeuk heeft? Vlooien heeft ze niet...

Ze krijgt vleesbot konijn,gans,eend,kip,parelhoen,lam. Pens om de 2w een fors stuk runder of schapenpens, orgaan is van kip/rund/konijn/hert, momenteel enkel vlees van kip/konijn/paard en groentemix met zo'n 6 verschillende boven-en ondergrondse groenten-kwark-honing-notenmix-look. Verse vis wil ze niet, zou ik haar dan visolie van de Hema kunnen geven, en hoeveel dan?

Haar vacht is glanzend, haar conditie goed. Maar af en toe bijt ze haarzelf (precies ofdat er een beest steekt, en zij dat wil wegjagen...) en het is geen "stress jeuk".
Door Lizzy
#982347
Pfft, goeie vraag wat het dan wel is! Het kan zoveel oorzaken hebben. Van een lichte overgevoeligheid voor iets in het voer tot een overgevoeligheid voor iets als gras, wasmiddel, etc. Je kunt haar zeker visolie geven. En ik zou dan 1 capsule per dag geven en dan even kijken of het helpt.

Sommige honden krijgen trouwens jeuk van groente uit de nachtschade familie (tomaat, aubergine, paprika). Andere honden van ei. En weer andere honden van pens. Dat zijn dingen die je allemaal eens tijdelijk (een voor een) zou kunnen schrappen.
Door Nynke
#982359
ik herken het, dat jeuken. Pezzo en Gunnar hebben het ook, steeds op dezelfde plaats. Altijd op de flanken. Ik ga beginnen met 1 capsule visolie per dag, eens kijken of dat wat oplost ::)
Door cylke
#982462
Ja, inderdaad, flanken en lies...
Het verergerd niet na het eten van groentes uit de nachtschade familie of na het eten van pens.

Vanaf nu elke dag visolie en zien wat't helpt.
Door Lizzy
#982585
[quote="cylke"]
Ja, inderdaad, flanken en lies...
Het verergerd niet na het eten van groentes uit de nachtschade familie of na het eten van pens.

Vanaf nu elke dag visolie en zien wat't helpt.
[/quote]

Bij overgevoeligheid komt een reactie soms pas veel later. Dus ik raad je toch aan om het te proberen om eens een paar weken geen groente uit de nachtschadefamilie te geven. Eigenwijs dat ik ben.
Door cylke
#982622
Zit komkommer/courgette in de nachtschadefamilie? Want in de groentemix zit er geen tomaat/aubergine/paprika...
Door tieneke
#982623
[quote="cylke"]
Zit komkommer/courgette in de nachtschadefamilie? Want in de groentemix zit er geen tomaat/aubergine/paprika...
[/quote]
Nee.
Door tieneke
#982624
Noten kunnen mensen ook op reageren,misschien honden ook?
Door Nynke
#986013
Pezzo en Gunnar krijgen nu sinds 5 dagen elke dag een visoliecapsule (omega 3, 1000 mg van De Tuinen) en de jeuk is over  ::) :D ;)
Door Eliasnarda
#988077
Ik heb er hier ook 1 hij is 22 maanden met jeuk sinds april kvv en barf daar voor brok en kvv.
Zijn half zus 34 maanden heeft nergens last van.
Zijn moeder en zusje die de zelfde voeding krijgen hebben ook nergens last van.
Ik dacht eerst aan ontgiften maar dan is hij de enige van zijn familie.
Ook gebruik ik Henne zalmolie.Vandaag een wasbeurt met tea tree shampoo kijken of dit resultaat geeft. 
Door cylke
#988144
Chelsey krijgt nu elke dag een visoliecapsule, en de jeuk is denk ik verminderd  :)
We zullen zien hé
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door