Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#982463
Ben heeft sinds een paar weken weer een slechte huid/vacht. Hij heeft een paar kleine kale plekjes met schilfertjes en bij zijn knieen en ellebogen zitten een soort rode puistjes.
Nou had hij vorig jaar eind zomer ook zoiets maar dan veel erger vandaar dat ik nu maar iets eerder naar de dierenarts ben gegaan.
Ze heeft hem goed bekeken en kon niets anders bedenken dat een allergische reactie maar waarop??? En het vreemde is , hij heeft geen jeuk... Vorige keer heeft ook niemand wat kunnen ontdekken en er is toen echt vanalles op de kweek gezet en ook ben ik toen bij Tannetje geweest, die wist het ook niet.

Omdat de plekken er wel erg onrustig uitzien en ze het helemaal rustig wilde hebben heeft ze de volgende behandeling voorgeschreven waar ik me eigenlijk wel in kan vinden

3 weken AB van aescephaline 250 mg 5 tabletten per dag en dan 2 keer per week wassen met Etiderm
Dan naar zijn voeding kijken, het zou mogelijk kunnne zijn dat hij ergens op reageert... (aangezien we niets hebben kunnen vinden , ook kan hij allergisch reageren op pollen of andere dingen maar dan moet je naar een dermatoloog en die test dan ook eerst op voedsel)
We gaan hem 6 weken spiervlees geven wat hij nog nooit gehad heeft, bij Ben is dat dan paard (daar kan ik tenminste gemakklelijk aankomen. Struisvogel zou een andere optie zijn maar weet niet waar ik dat tegen normale prijs haal)
Hij moet dan per kg gewicht 7 gram vlees en 14 gram witte rijst (eventueel aardappelen of witbrood)

Ik heb gemerkt dat al het andere niet heeft gewerkt en vorige keer reageerde hij erg goed op de AB kuur ook al is het troep, dit is ook niet best, het gaat niet vanzelf over...

Ik ben benieuwd wie nog tips heeft of misschien vinden jullie het wel een heel beroerd plan. ik was al blij dat de Da niet metreen aankwam met dieetvoer (brokken) maar dat ze dus verder kijken.

Nicole
Door Femke
#982467
als het in de voeding zit zou je denken dat hij er niet alleen in de zomermaanden last van heeft. Als je al aan dat eliminatiedieet gaat beginnen (wat ik op dit moment een slecht plan vind, want als het verbetert weet je nog niet of het door de medicatie of door het voer komt) dan zou ik de rijst/aardappelen/witbrood fijn achterwege laten.

Ik vermoed zelf een allergie voor grassen of iets dergelijks. Voeding lijkt me echt sterk, dan had hij niet moeten opknappen in de winter.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#982515
Thx voor de snelle reacties, wat is er ook al weer mis met witte rijst?? En ik weet dus niet of het seizoensgebonden is omdat het de vorige keer overging met AB en malaseb shampoo. Moeilijk hoor ik had dat van dat dieet ook al gezegdf maar ze zei dat als dat het was je dan na 6 weken terug moets gaan op het oude voer en als het dan terugkomt heb je grote kans dat het daar aan ligt.

Hmmm lastig want als ik geen ab geef en niet was wordt het echt erger denk ik en dat is dezelfde ellende als vorig jaar.

Maar vooral de vraag dus, wat was er ook al weer mis met de rijst?

gr. Nicole
Door Kuszco
#982535
Het lijkt mij een allergie voor pollen,en stuifmeel. Alle bloeiende grassen en brandnetels zijn momenteel de boosdoeners. Lotje heeft het ook weer te pakken.
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
#982540
toen ze hier weleens rijst kregen(hele lange tijd geleden :)) poepte gewoon hele korrel rijst uit!!!
dus mijn ervaring is dat dat onverteerd het lich, verlaat en dus niets goed doet.
Als ik jouw verhaal zo lees is het toch echt iets van een allergie van buitenaf.
en Ben had er toch heel de winter geen last meer van? Het begon toch ook in de zomermaanden?
En geen jeuk? hier ook zo'n geval van allergie rondlopen maar heeft ook totaal geen jeuk, Allergie hoeft niet samen te gaan met jeuk.
Een ab kuur voor 3 weken vindt ik erg lang....
als ik jouw was zou ik het in de homeopatische hoek gaan zoeken en probeer eens een goeie reinigingskuur.
ellen
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 11 jun 2008, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#982596
nicolioo schreef:
Maar vooral de vraag dus, wat was er ook al weer mis met de rijst?

gr. Nicole
Rijst is voornamelijk koolhydraat en daarmee een prima voedingsbodem voor schimmels en gisten op de huid van de hond.
Daarnaast is het gewoon geen hondenvoer: je hond heeft er werkelijk niks aan.
Door Femke
#982598
oh nog een editje: ik denk dat vooral het wassen met malaseb je hond goed geholpen heeft vorig jaar. 't is een bacterie- en gistdodend middel.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik eerst alleen de malaseb proberen. De AB-kuur ondermijnt de weerstand van je hond en dat is het laatste wat je kan gebruiken.

Daarnaast zou ik een middel als Puur Pollen of Puur Allergie gaan inzetten.
Door tieneke
#982600
Ik zou de ab kuur van 3 weken!!! niet gebruiken net als de witte rijst/eventueel aardappelen/witbrood...kun je net zo goed meteen dieetbrokken gaan geven aan je hond  :-X
Wat voer je nu precies?
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#982610
Nu krijgt Ben compleet Barf met erg veel variatie, vandaar dat alleen struisvogel en paard in aanmerking kwamen om uit te proberen.

Zij weerstand is prima nu en die malaseb is ook troep ik heb nu een andere shamppoo meegekregen.

Al die andere dingen heb ik al eens geprobeerd , ben vorig jaar echt stad en lannd afgeweest en alles maar dan ook alles geprobeerd, niemand wist raad.

Dus dan toch maar die AB kuur, het komt van binnenuit zeg de dierenarts...

groetjes,
Nicole
Door tieneke
#982631
nicolioo schreef: Nu krijgt Ben compleet Barf met erg veel variatie, vandaar dat alleen struisvogel en paard in aanmerking kwamen om uit te proberen.

Zij weerstand is prima nu en die malaseb is ook troep ik heb nu een andere shamppoo meegekregen.

Al die andere dingen heb ik al eens geprobeerd , ben vorig jaar echt stad en lannd afgeweest en alles maar dan ook alles geprobeerd, niemand wist raad.

Dus dan toch maar die AB kuur, het komt van binnenuit zeg de dierenarts...

groetjes,
Nicole
Als hij al ergens op deze barfhap reageerde zou hij er het hele jaar last van moeten hebben toch?  ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#982644
nicolioo schreef: Nu krijgt Ben compleet Barf met erg veel variatie, vandaar dat alleen struisvogel en paard in aanmerking kwamen om uit te proberen.

Zij weerstand is prima nu en die malaseb is ook troep ik heb nu een andere shamppoo meegekregen.

Al die andere dingen heb ik al eens geprobeerd , ben vorig jaar echt stad en lannd afgeweest en alles maar dan ook alles geprobeerd, niemand wist raad.

Dus dan toch maar die AB kuur, het komt van binnenuit zeg de dierenarts...

groetjes,
Nicole
Dan snap ik niet waarom de DA dan AB gaat geven :-\, dan moet je toch de oorzaak zoeken in plaats van de symptomen te gaan bestrijden?

En dat de weerstand van je hond prima is bestrijd ik, want dan zou hij deze klachten niet krijgen.
Door Kuszco
#982658
Ik sluit me bij de anderen aan. Ik zou ook zeker niet met AB beginnen in eerste instantie.
Zelf gebruik ik puur pollen samen met puur jeuk.(ze heeft dus ook geen jeuk) daarbij geef ik probiotica en doils-skin visolie.Om de huid ,ogen en neus te beschermen ga ik nog starten met allerfleur extra forte van BLOEM.
Zo komen wij de zomer door.Mijn ervaring is dat DA het in deze situaties ook vaak niet weten. Ze grijpen heel snel naar cortico's o.i.d. en AB.
En altijd krijgt het eten de schuld. Als je al barft lijkt me dat niet de oorzaak.Toen de klachten bij Lotje begonnen kreeg ze nog brokken.
Nadat ik met CB was gestart is de hele situatie al enorm verbeterd.Hoe zien de liezen en oksels er uit?
Mooi roze of beginnen ze zwart te verkleuren?
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#982660
Ok ik snap dat het lastig is om over te brengen wat Ben heeft maar ook Tannetje en 4 andere dierenartsen hebben vorig jaar toen hij het echt veeeeeel erger had niet kunnen vaststellen wat hij had. Soms is het gewoon niet te achterhalen en de klachten gingen ook weer weg. Ben heeft er zelf geen last van en om naar een dermatoloog te willen moet je ongeveer een half jaar wachten en die gaat hetzelfde doen, eerst naar voer kijken dan naar eventuele oorzaken die komen door bv graspollen (en dat kost me echt een berg geld en tijd, dan ben je weer een jaar verder.)
Ik wil best een pak geld aan mijn honden uitgeven maar dit schiet gewoon niet op en is ook erg frustrerend, niemand kan me zeggen wat er aan de hand is... een heleboel allergische  reacties blijven ook gewoon onopgelost qua herkomst.

Als iemand mij het adres en naam kan geven van een arts die dat wel zou kunnen dan ga ik daar graag heen.
Het probleem is alleen als je een half jaar moet wachten zijn de klachten of zo erg dat ik het de hond niet aan wil doen of ze zijn weer over en dan sta je daar met je hond.

moeilijk...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door