Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#982155
Gisteravond drama hier in huis  :'(

Nimmie heeft een week of wat geleden een oorontsteking gehad rechts. Maar ik gaf aan bij de da dat ze links ook last had. Die heeft echt goed gekeken ook diep in het oor maar kon echt niks vinden. Vermoedelijk had ze last van de haartjes die nog uit haar oren geplukt moeten worden. Als ze last had mocht ik haar Surolan geven.

Gisteravond zat ze weer te krabben en te doen. Ik zag niks aan het oor en besloot een beetje Surolan te geven. Twee seconden laten begon ze te krijsen, te gillen en te janken  :'( met haar hoofd te schudden  :'(
Uiteindelijk stopte dat en kroop ze in een hoekje (zocht ook geen steun meer bij mij :'(). Doodmoe was ze..
Vanacht ook nog kopschudden en rondlopen zo af en toe en nu nog steeds kopschudden.

Ik kan om 9 uur bij de da terecht. Maar jemig wat heb ik verkeerd gedaan  :'(. Ik zie nu nog niets aan dat oor. Ik mag er niet aankomen maar het is zelfs niet eens rood  :-X
Door Anthraciet
#982167
Agut wat zielig voor haar :-\

Kan het niet zijn dat ze een scheurtje of gaatje in haar trommelvlies heeft? Kan me voorstellen dat druppels dan heel erg zeer kunnen doen en dat dat niet makkelijk te zien is door de da. :-X
Door Lizzy
#982173
Geen idee, maar dit is wel balen zeg :(. Zit er geen gras-aar in het oor? Het wemelt hier van die pokke dingen...
Door Malamoods
#982195
O gatver, wat naar.... Het loopt de laatste tijd allemaal niet echt lekker hé? Hopelijk krijg je duidelijk wat nu 't probleem is.... Sterkte meid!

Rachel.
Door bloemetje
#982217
Er heeft 2 man in het oortje gekeken en gedaan.. Niks maar dan ook niks te vinden. Mogelijk zat er een grasaar maar heeft ze die er vanacht of gisteravond uitgeschud. Tenminste dat vermoeden we  :-\. Het ziet niet rood, het is niet warm en het is ook niet vies..
We hebben wat verzachtende zalf gehad. Ze voelt zich wel een stuk beter nu. Ze schudt nog wel met haar hoofdje door die zalf maar ze geeft geen pijn meer aan.
Door Edelgrijsje
#982231
ja, gelukkig is ze nu rustiger :), niks naarder dan je hond zien lijden en niks kunnen doen of vinden:(
Door bloemetje
#982503
Ze loopt nog steeds zo nu en dan met haar koppie te schudden  :-\. Moet wel zeggen dat ik hoe langer hoe angstiger ben voor een 'kruipende grasaar'.. Maar dat kan toch haast niet meer. Er is echt goed in haar oor gekeken en er was niks te zien behalve wat haartjes van haarzelf die de da eerst voor een grasaar aanzag  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#982506
Ik acht de kans dan nog best groot dat het trommelvlies beschadigt is. Ik zou in ieder geval even niks vloeibaars in dat oor gooien.
Door nikèdog2000
#982553
op het cavalier forum
is er gewaarschuwd voor surolan
dat als het in het trommelvlies kwam dat de hondjes erg veel pijn hebben
maar gelukkig gaat het weer wat beter met nimmie
Door Femke
#982612
nikèdog2000 schreef: op het cavalier forum
is er gewaarschuwd voor surolan
dat als het in het trommelvlies kwam dat de hondjes erg veel pijn hebben
maar gelukkig gaat het weer wat beter met nimmie

alles wat je in een oor doet als je hond een gaatje in het trommelvlies heeft doet pijn dus dat geldt niet alleen voor surolan  ;) ;)
Door Greece
#982694
bloemetje schreef: Ze loopt nog steeds zo nu en dan met haar koppie te schudden  :-\. Moet wel zeggen dat ik hoe langer hoe angstiger ben voor een 'kruipende grasaar'.. Maar dat kan toch haast niet meer. Er is echt goed in haar oor gekeken en er was niks te zien behalve wat haartjes van haarzelf die de da eerst voor een grasaar aanzag  :-\
Bij een hond van mij bleek bij onderzoek onder narcose dat er dus toch een grasaar in het oor zat. Bij het normale onderzoek konden ze niet zo diep kijken. Had ook nog een gaatje in het trommelvlies.
Door vagebond
#982732
De oudste teckel van ons heeft ook zo'n vreemde reactie gehad toen ik maanden geleden oorcleaner in haar oren deed.  Om de zoveel tijd haal ik het oorsmeer weg en doe wat cleaner erin. Geen probleem normaal, oorcleaner is op zalfbasis. Ze gilde de boel bijelkaar, kroop in elke hoek van de kamer, heel erg schudden met haar hoofd ook, ik schrok me wezenloos, wat had ik nu gedaan?? Het heeft zeker nog twee dagen geduurd voordat alles weer normaal was. Ik durf niets meer in haar oren te doen, de andere teckels doe ik wel gewoon. Ik ben er niet mee naar de da geweest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door