Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#976620
Kojak is sloom, wou vanmorgen niet echt wandelen, als hij gaapt doet hij zijn bek ook niet helemaal open, wij denken aan oorontsteking, zijn temp. is 40 graden.. ik kan het op internet niet zo snel vinden, meteen naar de dierenarts of even afwachten?
over een uur gaan we hem weer opmeten, als het dan is gestegen gaan we zo snel mogelijk, hij lijkt het laatste half uur weer iets bij te komen..(draagt z`n staart weer iets hoger en loopt iets meer)
hij drinkt wel goed..ik vind het dood eng
#976625
Als je nu al verbetering ziet zou je het nog even aan kunnen kijken, maar als het niet vertrouwd, gewoon de DA bellen! En misschien adviseert hij je ook wel het nog even aan te kijken, maar dan is hij alvast op de hoogte mocht het ineens toch slechter gaan. Vanachter een toetsenbord is het soms lastig raad te geven en jij kent je hond het beste.
En nogmaals, vertrouw je het echt niet: DA bellen.
Beterschap met de patiënt :-*.
#976671
Bij de dierenarts een koortsprik gehad, hij weet niet zo goed wat het is, hij zat te denken aan lyme of blauw alg.
we moeten even een antibiotica kuurtje geven en zijn bloed testen op lyme..
Ik hoop dat hij in ieder geval nu een beetje opknapt van de koortsprik..

Ik had het eigenlijk al verwacht maar onze nieuwe dierenarts staat achter vers voeren!!  :D
#976856
De prik heeft zijn werk gedaan en de koorts is gezakt naar 39,1
Net hebben we even 10 minutjes met hem gewandeld en hij begon weer een beetje te kwispelen!
Het gaat gelukkig de goede kant op en ik hoop dat het morgen vroeg weer een beetje is gezakt.
Ik hoop dat de test wat duidelijkheid geeft over wat het is geweest, want ik heb werkelijk geen idee..
Hij is ook aardig wat afgevallen, en ziet er verschrikkelijk zwak uit, wat snel kan dat gaan zeg  :-\
Ik hoop dat we het ergste achter de rug hebben  :) dat was me het dagje wel zeg, ik kende dit nog helemaal niet!
#977195
Het gaat gelukkig weer goed  :D zijn temp zit nu op 38,4 en als het aan hem lag sprong hij nu al weer rond.

Vandaag zijn we begonnen met de antibiotica kuur, en ik vraag me af wat ik er bij kan geven
Mag ik gewoon kefir blijven geven?
Wij hebben altijd echinacea extra forte met plantago & cat`s claw thuis, nu heb ik hier gelezen dat ik dit als de antibiotica kuur is afgelopen het beste kan geven? Hoe lang moet ik dit dan geven? Hoe vaak?

Of is het beter om eerst even rustig af te wachten wat er nu echt aan de hand is?
#977228
kojak schreef: Het gaat gelukkig weer goed  :D zijn temp zit nu op 38,4 en als het aan hem lag sprong hij nu al weer rond.

Vandaag zijn we begonnen met de antibiotica kuur, en ik vraag me af wat ik er bij kan geven
Mag ik gewoon kefir blijven geven?
Wij hebben altijd echinacea extra forte met plantago & cat`s claw thuis, nu heb ik hier gelezen dat ik dit als de antibiotica kuur is afgelopen het beste kan geven? Hoe lang moet ik dit dan geven? Hoe vaak?

Of is het beter om eerst even rustig af te wachten wat er nu echt aan de hand is?
Het is altijd prima om een vorm van probiotica tegelijkertijd en na de AB te geven. Dus kefir is prima. De Echinacea met Cat's Claw kun je inderaad beter na de AB geven. Je kunt na de kuur een weekje wachten en dan hier mee beginnen. Voor 1 of 2 weken. Op zich hoef je niet te wachten tot je weet wat er echt aan de hand is. In mijn ogen tenminste. Beide middelen zijn weerstandverhogend en kunnen geen kwaad.
#981864
Ik heb nog een vraag, wij hebben al weer een kaartje voor het enten gekregen.

We hebben met de dierenarts afgesproken dat we alleen voor Weil gaan enten dit jaar.

Hij wou het eigenlijk vandaag al doen maar die afspraak heb ik laten vallen omdat hij net een paar dagen geleden van de antibiotica af is. Hij is vandaag geprikt op Lyme en we krijgen volgende week de uitslag.

Hoe lang kan ik het beste wachten voordat ik hem ent in verband met de antibiotica?
Hoe zit het met de combinatie van enten en Lyme?

Ik ben nog niet zo heel erg lang aan het lezen over entingen, dus ik weet nog niet zo goed wat nu echt het beste is om te doen in deze situatie.
#982191
Niet enten tot je zeker weet wat het geweest is en het helemaal over is.
Als je zegt dat hij zijn bek niet helemaal open kan krijgen heb ik in mijn achterhoofd dat hij ook spiermyositis kan hebben. En dan zou enten funest kunnen zijn. Want dat is een autoimmuunziekte.
Dus even rustig afwachten.
#984389
Ik ben blij dat we in ieder geval niet hebben geent. De dierenarts was er van overtuigt dat het Lyme was,
(vond een test ook redelijk overbodig) maar het is toch geen Lyme geweest, de test was negatief.

Nu gaan ze kijken of er een ontsteking is geweest, en mocht dat ook negatief zijn wouden ze zijn schildklier na kijken.

Het gaat al wel weer heel goed, maar ook heeft hij momenten waarop hij weer een beetje sloom is..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door