Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bootje83
#982088
hoi

mijn honden (labrador van 7jaar en amerikaanse bulldog van 5maanden) geef ik nu carnibest!
mijn labrador heeft 7jaar brokken gegeten maar sind ik de pup hebt die problemen had met vacht en darmen eten ze allebei carnibest!
moest in het begin heel erg wennen aan het vlees maar nu krijg ik zelfs zin om zelf voor ze gaan maken
wil eigenlijk beginnen met het weekend en door de weeks nog CB
wat kan ik het beste geven en hoeveel  :)ben echt nog een leek op barf gebied.

en ik had nog een vraagje :)
mijn AB heeft demodex 3plekjes op zijn lichaam (hoofd,schouder,buik) heb van de DA ecodex gekregen daar moet ik hem 1x in de 5dagen wassen. verder geef ik hem om zijn weerstand op te bouwen
elke dag echinaforce van bloem,vitamine c (van de hema 1000mg) halve tablet,en 1capsule visolie
doe ik daar goed aan en zijn de hoeveelheden oke?

:)sorry voor de vele vragen!!
Door Nynke
#982248
hoi Bootje, die laatste vragen kun je beter stellen in de rubriek gezondheid.

Op de eerste vragen: De hoeveelheid barf ligt ongeveer gelijk aan kvv qua gewicht. Wat je het beste kunt geven kun je vinden in de beginnersdocumentatie in de Bibliotheek Barf  en je kunt het beste dingen/vleessoorten geven die niet in kvv zitten.

Lees goed, trek er een weekendje voor uit  :D  en je komt al heel veel te weten  ;)
Door Lizzy
#982254
bootje83 schreef: hoi

mijn honden (labrador van 7jaar en amerikaanse bulldog van 5maanden) geef ik nu carnibest!
mijn labrador heeft 7jaar brokken gegeten maar sind ik de pup hebt die problemen had met vacht en darmen eten ze allebei carnibest!
moest in het begin heel erg wennen aan het vlees maar nu krijg ik zelfs zin om zelf voor ze gaan maken
wil eigenlijk beginnen met het weekend en door de weeks nog CB
wat kan ik het beste geven en hoeveel  :)ben echt nog een leek op barf gebied.
Je kunt dezelfde hoeveelheid aanhouden die je nu aan kvv geeft. Het beste geef je dan in het weekend dingetjes die niet in kvv zitten. Zoals parelhoenkarkas, eendennekken, geitenvlees, beetje groente, rauwe vette visjes, rauw eitje. Dat soort dingen.
en ik had nog een vraagje :)
mijn AB heeft demodex 3plekjes op zijn lichaam (hoofd,schouder,buik) heb van de DA ecodex gekregen daar moet ik hem 1x in de 5dagen wassen. verder geef ik hem om zijn weerstand op te bouwen
elke dag echinaforce van bloem,vitamine c (van de hema 1000mg) halve tablet,en 1capsule visolie
doe ik daar goed aan en zijn de hoeveelheden oke?

:)sorry voor de vele vragen!!
Ja, volgens mij zijn dit prima dingen om te geven en geef je de goede hoeveelheden. Je mag meer vitamine C gaan geven. Bouw het even op, ga 1000 mg geven en dan 1500 mg en kijk wanneer hij er slappe ontlasting van krijgt. Dan doe je 1 stap terug en blijf je op die hoeveelheid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door