Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dinnee
#981584
Hoi iedereen!

Ik had een vraag over de tanden van prooidieren, en dan met name de knaagdieren. Deze tanden zijn erg hard en hebben een dikke laag glazuur.

Halen jullie de tanden er vantevoren uit, als jullie kop voeren, of laat je ze zitten?

Ik ben namelijk bang dat ze maar gedeeltelijk verteerd worden en dat de randen glazuur zo scherp worden dat ze schaden aan richten in de darmen/maag.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#981585
ik moest ook even aan 't idee wennen maar ik geef gewoon alles, dus ook de tandjes.
Soms eten ze ze op maar ze liggen ook nog wel eens in de tuin.
Door Fynn
#981607
Ik geef alles meestal laten ze de kaken van een ree of schapekop zelf al liggen omdat het vrij hard is.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door laura86
#981648
Ik voer alleen konijnenkoppen, maar deze verdwijnen gewoon helemaal.

Ik heb er nog nooit iets van teruggezien in de ontlasting, maar ik heb zijn drollen ook niet ontleed  ;)
Door Minna
#981688
Geef gewoon de hele kop, tot nu konijnkoppen, haaskoppen, lamskoppen en hertenkoppen gegeven. Ze laten de tanden en stuk kaak vaak wel liggen. Ik geloof dat meeste honden slim genoeg zijn om het zelf uit te zoeken.  ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#981691
Als Ot een gerbil of weekendrat eet, vind ik later soms nog een snuitje met voorsnijtanden eraan. Ik moet dan iedere keer aan Geer denken.
Ik haal ze er niet van te voren uit, wat ze te hard vinden, mogen ze laten liggen.
Gebruikersavatar
Door pike
#981738
Hier eten ze konijnenkoppen met tanden en al op. Ik heb nog nooit een tand gezien in de ontlasting.
Door brie
#981768
Hier laten ze ze liggen..Ik kwam erachter toen ik met mn blote voeten in het gras op zo'n tand ging staan (auw!!!) sindsdien speur ik ze op na een maaltijd met tanden
Door pallas
#981791
Soms laten ze het liggen en soms eten ze alles op.
Ze krijgen hier: lamskop, konijnenkoppen, haze koppen, hert .
Door dinnee
#981890
Dank jullie wel allemaal! Ik weet nog niet wat ik er mee doe, met die tandjes, maar weet nu in ieder geval hoe jullie er mee om gaan. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door