Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sas
#981623
hallo allen,

mag ik weer even gebruik maken van jullie ervaring op barf gebied??
Na twee weken BARF krijgen mijn beide honden een beetje een doffe vacht ondanks dat er een eitje (met schil) per week ingaat en ze een keer per week de vismix van Herby krijgen.
Op het internet vond ik nog dat chlorella zou kunnen helpen... dus dat probeer ik dan maar

Maar nu natuurlijk mijn vraag wat komen ze te kort als de vacht veranderd?? en zou ik er nog meer aan kunnen doen, behalve het bovenstaande?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#981633
Voer je misschien magere vlees soorten?
Als ik Sanne te weinig vet vlees voer, wordt ze ook wat doffer.
Ik voer dan nu ook wat rauw schapenvet bij als ze mager vlees krijgt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#981639
je bent nog maar kort bezig, maar visolie en zelf gebruik ik zeewier doet heel veel goeds voor de vacht.
ellen
Door Sas
#981641
mmm, dat zou het wel eens kunnen zijn ja!

Ik heb het niet bewust gedaan, voer tot  nu toe wat ze willen eten...
Het zijn labradors, maar ze eten nog niet alles wat ik ze geef ???  ???

Wat zijn dan vette vleessoorten?? Daar kan ik Chippy wel wat van geven... Amber koop ik dan wel schapenvet voor. Die moet een beetje afvallen!!
Door cathrien
#981645
Ik weet niet of het teven zijn? nl. voor de loopsheid en na de drachtigheid zijn hier dof. Ik geef ze hier iedere dag een pompje zalmolie van Henne.
Mijn oudste teef heeft net weer zo'n periode gehad en de vacht begint weer langzaam te blinken. Succes.
Door Minna
#981684
Alsje pas twee weken bezig bent dan zou het ook gewoon kunnen zijn dat de hond bezig is met ontgiften, Hoopje hier liet twee weken nadat we over gingen op vers met haar alle haren vallen, was ook helemaal dof en droog. Toen twee weken later kwam er een glanzende mooie nieuwe vacht doorheen.
Als je eens per week een maaltijd geeft van vette vis en verder ook iets vettigs moet het eigenlijk wel goed komen. Ook een hond die moet afvallen kan je vet voeren (met mate) mits de hond genoeg beweegt en de hoeveelheid is minder, voorbeeld als je een maaltijd kip geeft (karkassen/nekken oid) dan geef je 400 gram, geef je geit (wat dus heel vet is) geef je maar 300 gram. Vette vleessoorten zijn o.a geit en eend, kopvlees is vaak ook vettiger dan spiersnippers. In pens heb je ook dikke vetranden.
Door Noes
#981764
Het kost het lichaam echt langer om effect op de vacht te hebben.

Gewoon even doorzetten zou ik zeggen  ;)
Door sandrra
#981803
Ik geef de dames wat schapenvet bij t voer, tenzij dit voer al vet genoeg van zichzelf is natuurlijk.
Als je net bezig bent met vet kan t ook gewoon door t ontgiften komen en misschien de rui
Door Sas
#981844
cathrien schreef: Ik weet niet of het teven zijn? nl. voor de loopsheid en na de drachtigheid zijn hier dof. Ik geef ze hier iedere dag een pompje zalmolie van Henne.
Amber is een teef, maar gecastreerd vraag me af of ze dan nog veel hormooncyclus hebben?
Ik moet toch bestellen bij sanavesta dus kan wel een pompje visolie meebestellen! Kan verder geen kwaad toch als toevoeging? Dan hoef ik ook niet naar de winkel voor het schapenvet ;)
Heb jij al eens die andere dingen van Sanavesta geprobeerd? Bladgroendragees, vlierbesdragees, frambozenbladragees en ijslandszeewier, klinkt allemaal wel erg lekker... nog geen idee of ze dat nou echt allemaal nodig hebben. Heb nog heeeel veel te lezen hier!

Minna schreef: Alsje pas twee weken bezig bent dan zou het ook gewoon kunnen zijn dat de hond bezig is met ontgiften, Hoopje hier liet twee weken nadat we over gingen op vers met haar alle haren vallen, was ook helemaal dof en droog.
Ze kregen voorheen al CB, hebben ze dan toch nog ontgiftingsverschijnselen???
Heb als overgang ook een tijdje 's morgens kvv en avond RMB gegeven. Toen bleef de vacht wel mooi, dat heb ik toch ook al wel een maandje gedaan. Kan me nog wel herinneren toen Amber op CB light stond dat ze ook in een week of 3 veranderde van vacht!

Overigens was ik net bij de tuinen, chlorella en spirulina 50% korting voor degene die interese hebben.
Door Minna
#982113
Ze kregen voorheen al CB, hebben ze dan toch nog ontgiftingsverschijnselen???
Oh okay ik dacht dat je van brok over ging, sorry! ;) Nee dan zou ik idd eerder zoeken in hormonen of te weinig bepaalde vetzuren.
Door Lizzy
#982132
Het hangt er ook een beetje vanaf wat je geeft. Schapenvet zou ik dus niet toevoegen. Dat voegt letterlijk niks toe. Ik heb naar je menu gekeken en als dat is wat je voert: dan ziet dat er prima uit. Ik zou gewoon even door gaan met voeren, desnoods wat extra visolie geven en het voor de rest even aankijken. Het klinkt heel gek maar ik zie toch vaker honden die een soort van ontgiftingsproces doormaken, ook al aten ze voorheen kvv.
Door Barrak
#982202
Barrak heeft ook ontgiftigingsverschijnselen gehad na overschakeling van kvv naar barf. Doffe vacht en droge huid (alsof ie roos had) en diaree. Voor zijn vacht heb ik toen visolie gegeven wat een goed effect had op zijn vacht en huid.
Door Red_Hunter
#982334
[quote="Sas"]


Op het internet vond ik nog dat chlorella zou kunnen helpen... dus dat probeer ik dan maar

[/quote]

Bij mijn reu gebruik ik chlorella, hij wordt altijd dof in de rui. Hij heeft tegenwoordig het hele jaar door een glimmende vacht. :)

Groetjes Trudie
Door poohbeertje52
#982696
:( misschien stel ik een heel domme vraag hoor maar jullie zijn de expers op dit gebied en ik de leek dus sorry maar als ik onze berner bij de kvv wil geven waar kan ik dan mee beginnen wilde eitje geven maar las ergens dat het eigeel wel maar de rest niet mag hoe zit dat ???? :(
Gebruikersavatar
Door kira
#982703
als je ei typt bij zoeken krijg je geloof ik alle items hierover. De conclusie die ik hieruit trok is dat je een rauw ei in zijn geheel (met schaal erbij als je honden dat lusten) kunt geven. Ergens anders las ik nog dat 1 ei per 5 kg lichaams gewicht per week een richtlijn zou zijn (kunnen die van mij lekker 12 eieren in een week op), maar of dat een broodje aap verhaal is weet ik niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door