Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dineke-cavalier
#980983
hallo,
voor de mensen die cavaliers bezitten zal dit wel een heel bekend verhaal zijn .
morgen moet dribbel ( mijn ruby cavalier ) onder de mri-scan. waarom ? het begon allemaal vorige week zondag toen dribbie lag te slapen werd hij wakker omdat hij moest niezen. en daarna begon de ellende !
hij begon het uit te gillen van de pijn en de dagen erna ook. niet constant maar met vlaagjes. heb met een fokker van 1 van mijn andere hondjes toen gesproken en die gaf mij een telefoon nummer van iemand die erg veel wist van de ziekte syringomelia. na een tijd met mevrouw aan de telefoon gesproken te hebben bleken er dus al een hele tijd kleine symptomen te zijn die zouden kunnen wijzen op deze ziekte . ( symtomen als : van tijd tot tijd diaree, in de zon liggen , stramme/stijve loop, een gevoelige nek, er oud uit zien, zich terug trekken, scheuren , krabben enz. ) ben nog wel woensdags bij de dieren arts geweest die kon geen duidelijke verklaring geven voor zijn pijn scheuten. heb toen wel prednison meegekregen voor als ik zag dat dribbel pijn heeft dan kon ik dat geven. ik heb die woendsdag meteen een afspraak gemaakt in de dierenkliniek in best, waar ik morgen ochtend om 10. uur dus terecht kan, en hij onder de mri-scan moet. hij wordt dan ook meteen gecontroleerd op psom ( een oor aandoening ) die eventueel ook deze klachten zou kunnen veroorzaken.
ik hoop nu dus dat het snel morgen is en dat ik eindelijk de uitslag zal weten en hoe erg de syri. zou zijn. dan kan ik daar ook de medicijnen op gaan aanpassen.

zo ik moest het even kwijt.
groetjes dineke ravi, bentley en drbbeltje
Door hamada
#981075
Heel veel sterkte en succes. Wij hebben ook een syringo hondje dat helaas niet gescand kan worden in verband met zware hartkwaal. Het is een rot ziekte, ook al hebben honden er soms een tijd minder last van. Gelukkig zijn er wel medicijnen om een aantal (pijn)klachten te helpen verminderen.
Ik hoop dat de uitslag bij nader inzien meevalt voor jullie.
Door Nynke
#981326
Ach Dineke, ik lees het nu pas !!!!  :-X  He verdikkie, weer een hondje met (waarschijnlijk) syringo  :'( 
Wel fijn dat je al zo snel terecht kunt !  Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Jeppe van mij heeft ook syringo, maar heeft er weinig last van.


Sterkte hoor !!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door