Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pacoruiz
#981030
hoi,ik wil ons ten eerste voorstellen .Ik ben Sylvia en heb een engelse bulldog van 4 jaar en heet Paco.Ik had  Paco opgehaald en merkte dat hij al niet lekker in elkaar zat.Wij zijn namelijk  flink in de maling genomen ,er werd ons gezegd dat hij een nestje had en dat de ouders gewoon aanwezig waren .Toen wij daar kwamen lag er een berg puppen bij elkaar en mochten uitkiezen .De ouders waren er niet en er kwamen Sjechische paspoorten tevoorschijn ,en inmiddels had mijn man al een keuze gemaakt .Hij had de flinke uit het nest gepakt en was verkocht .Toen hebben wij betaald en kregen nog een pondje voer mee .Onderweg BLEEF  Paco maar huilen en dachte dat het heimwee  was .Eerst vanuit Sjechie en dat weer met vreemde mee.Paco bleek dus aan de diarree te zijn en heel mager aan te voelen ,dat merk je dus later pas Volgende dag direct naar de dierenarts en ons gevoel werd bevestigd,chronische diarree en ondervoed,en alle prikken die hij al had gehad moesten opnieuw want de dierenarts vertrouwde het paspoort .Na vele operaties aan zijn ogen  en een castratie hadden we even rust .mMaar toen begon de ellende weer ,toen hij ongeveer 1,5 jaar oud was .Paco,s huid begon te schilferen en begon sterk te verharen en te stinken .We hebben toen alles geprobeerd en we besloten een paar maanden geleden een bloedtest te doen .Hij is allergisch voor tarwe,gist wortelen,noot en soja.Het komt er dus opneer dan hij alleen vlees mag en kwam bij jullie terecht .MIJN VRAAG IS ;HOE KAN IK DIT VOEREN EN SAMENSTELLEN WANT IK GEEF HAAKSBARF EN MERK NOG GEEN VERSCHIL EN IS HET ERGER GEWORDEN,WIE KAN MIJ HELPEN WANT IK WEET HET NIET MEER!!!!!!GROETJES  SYLVIA :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Door cathrien
#981041
Mijn dochter heeft ook een Engelse bulldog sinds zij carnibest natuur voert gaat het uitstekend met woepie.

Maar sinds kort barf ik bij carnibest maar ik denk dat je hier goed zit. Je leert hier ontzettend veel door te lezen en te vragen. Ik zelf vind het een geweldig forum.
Wacht maar rustig af van mijn kun je nog niet veel verwachten maar er zijn er hier die al jaren barfen en daar krijg je vele handvatten van. Succes.
Door Lizzy
#981072
pacoruiz schreef: hoi,ik wil ons ten eerste voorstellen .Ik ben Sylvia en heb een engelse bulldog van 4 jaar en heet Paco.Ik had  Paco opgehaald en merkte dat hij al niet lekker in elkaar zat.Wij zijn namelijk  flink in de maling genomen ,er werd ons gezegd dat hij een nestje had en dat de ouders gewoon aanwezig waren .Toen wij daar kwamen lag er een berg puppen bij elkaar en mochten uitkiezen .De ouders waren er niet en er kwamen Sjechische paspoorten tevoorschijn ,en inmiddels had mijn man al een keuze gemaakt .Hij had de flinke uit het nest gepakt en was verkocht .Toen hebben wij betaald en kregen nog een pondje voer mee .Onderweg BLEEF  Paco maar huilen en dachte dat het heimwee  was .Eerst vanuit Sjechie en dat weer met vreemde mee.Paco bleek dus aan de diarree te zijn en heel mager aan te voelen ,dat merk je dus later pas Volgende dag direct naar de dierenarts en ons gevoel werd bevestigd,chronische diarree en ondervoed,en alle prikken die hij al had gehad moesten opnieuw want de dierenarts vertrouwde het paspoort .Na vele operaties aan zijn ogen  en een castratie hadden we even rust .mMaar toen begon de ellende weer ,toen hij ongeveer 1,5 jaar oud was .Paco,s huid begon te schilferen en begon sterk te verharen en te stinken .We hebben toen alles geprobeerd en we besloten een paar maanden geleden een bloedtest te doen .Hij is allergisch voor tarwe,gist wortelen,noot en soja.Het komt er dus opneer dan hij alleen vlees mag en kwam bij jullie terecht .MIJN VRAAG IS ;HOE KAN IK DIT VOEREN EN SAMENSTELLEN WANT IK GEEF HAAKSBARF EN MERK NOG GEEN VERSCHIL EN IS HET ERGER GEWORDEN,WIE KAN MIJ HELPEN WANT IK WEET HET NIET MEER!!!!!!GROETJES  SYLVIA :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Hoi Sylvia,
Allereerst: welkom op Barfplaats. Allemachtig, wat een toestanden met Paco :'(!
Hoe lang voer je nu Haaksbarf? Dat is wel belangrijk om te weten want ik denk dat het helemaal niet ondenkbaar is dat jouw hond aan het ontgiften is. Bedoel je dat het verharen en het stinken en het schilferen erger is geworden? Of zijn er ook nog andere dingen?

Het is zeker een goed idee om zelf voeding voor Paco samen te gaan stellen. Per week kun je geven: 50% vleesbotten, om te beginnen zou ik kippennekken en eendennekken adviseren. Dat kun je daarna uitbreiden met parelhoenkarkas, konijnkarkas, eendkarkas, etc. etc. En daarnaast zou ik 20% orgaanvlees zoals lever, hart, nier, tong en pens geven. Dan 15% gepureerde rauwe groentes. En de rest spiervlees.

Qua hoeveelheden kun je net zoveel geven als dat je nu van het kvv (kompleet versvlees - haaks) geven.

Ik kom graag even terug op het ontgiften. Het is heel vervelend maar het zou heel goed kunnen zijn dat je nog tenminste 1,5 a 2 maanden bezig bent met het ontgiftingsproces. Alle troep (medicijnen, brokkenvoeding) moet zijn lichaam uit. Je moet helaas door die zure appel heen bijten. Natuurlijk moet het wel houdbaar blijven, anders doe je er goed aan om een goede holistische dierenarts te bezoeken en deze te vragen je te begeleiden. Ik hoor graag van je welke problemen zich verergert hebben en hoe lang je nu vers voert, dan kunnen we daar even op doorborduren.
Door pacoruiz
#981112
bedankt voor de snelle reactie.Paco zit al vanaf maart op barf ,afwisselent met carnibest en haaksbarf .Hij zit niet specifiek op een merk .Ik zou het liefst naar een slager gaan om dan een afwisselent menu samen te stellen maar ik weet niet hoe???ik denk zelf dat als het zo doorga Paco niet lang te leven heeft .Het is toch geen leven als je alleen maar pijn hebt en bevent in je mandje ligt ,hij krijg niets waar hij allergisch voor is en er is geen verbetering .IK WEET HET ECHT NIET MEER ....SYLVIA
Door Lizzy
#981113
pacoruiz schreef: bedankt voor de snelle reactie.Paco zit al vanaf maart op barf ,afwisselent met carnibest en haaksbarf .Hij zit niet specifiek op een merk .Ik zou het liefst naar een slager gaan om dan een afwisselent menu samen te stellen maar ik weet niet hoe???ik denk zelf dat als het zo doorga Paco niet lang te leven heeft .Het is toch geen leven als je alleen maar pijn hebt en bevent in je mandje ligt ,hij krijg niets waar hij allergisch voor is en er is geen verbetering .IK WEET HET ECHT NIET MEER ....SYLVIA
Heb je deze link al doorgelezen? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

Wat zijn nu precies zijn klachten? Als ik jou was ging ik met hem naar een goede holistische dierenarts, want als hij op sterven na dood is, zijn de problemen niet langer geschikt voor thuismedicatie. Denk ik. Ik verplaats je topic ook naar medisch.
Gebruikersavatar
Door nova
#981134
Hallo Silvya, wat een tegenvallers allemaal met jullie hond.
Ik ben nog niet lang actief hier, en ook mijn hond  is nog niet vrij van klachten. Het gaat wel al veel beter, in vergelijking met de brokkentijd.
Je krijgt hier vast goede tips, zoals de holistisch dierenarts. Ben ik met Bindi ook geweest.
Het genezingsproces  heeft wel zijn tijd nodig, ook bij mij :-\. ik zou ook willen dat het wat sneller ging.
Sterkte, en ik hoop dat jouw hond er bovenop komt
GR.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#981146
pacoruiz schreef: bedankt voor de snelle reactie.Paco zit al vanaf maart op barf ,afwisselent met carnibest en haaksbarf .Hij zit niet specifiek op een merk .Ik zou het liefst naar een slager gaan om dan een afwisselent menu samen te stellen maar ik weet niet hoe???ik denk zelf dat als het zo doorga Paco niet lang te leven heeft .Het is toch geen leven als je alleen maar pijn hebt en bevent in je mandje ligt ,hij krijg niets waar hij allergisch voor is en er is geen verbetering .IK WEET HET ECHT NIET MEER ....SYLVIA
Daar zou ik zowieso mee kappen want daar gaat ook groenten doorheen en het is niet ondenkbaar dat wortels een onderdeel van die groenten zullen zijn.
Door Femke
#981227
ik zou ook zelf gaan samenstellen. Zorg eerst dat je paniek afzakt (hoezeer ik het me ook kan voorstellen dat je wanhopig bent) en begin rustig te lezen op BP. Hier staan verscheidene beginnersdocumenten en bekijk ook eens een paar menu's. Het is werkelijk verrekte eenvoudig als je de basisprincipes weet.

Ik weet niet waar je woont?

Heeft je hond ook nog steeds diarree? Het zou kunnen dat hij forse vaccinatieschade heeft opgelopen. Jouw pup had hier in NL nooit geënt mogen worden, ook al waren de Tsjechische entingen niet te vertrouwen. Als je een ongezonde hond (en zeker een pup!!) ent dan kan je hem voor de rest van z'n leven schade berokkenen.
Door danielle1980
#981238
:o tis net of ik het verhaal van minx mijn engelse bull lees
sinds zijn kvv en barf krijgt gaat t ietsjes beter.
bij minx werd het trouwens 4 maanden veel erger en toen ging het beter
Door tiny
#981246
Tjeetje wat een toestanden met Pacotje. Heeeeeel veel lezen hier en zelf samen gaan stellen. Dan weet je exact wat je geeft. Verder dus niets extra's. En ja, hij zal best gaan ontgiften maar daarna wordt je alleen maar blijer. Weet wat je voert aan je dier. :D
Door sandrra
#981253
Jemig wat een verhaal, arm beestje
Het kan zijn  dat ie erg heftig aan t ontgiften is, maar zou eerst ff kontakt op nemen met die holitische arts zoals Lizzy schreef.
Kan ook zijn dat ie op de ingrediënten van de CB reageert. Onze Mazoe reageerde bijv op de rijst in de CB. Ik ben toen  zelf samen gaan stellen en nu drie -vier maanden verder is het een wereld van verschil.  En tis makkelijker dan je denkt.
Sterkte met je mannetje
Door tieneke
#981275
Ik zou deze hond acuut graanloos gaan voeren oftewel Barfen  ;) 8)....zodat alleen jij weet wat je precies geeft aan je hond en niet de leverancier...dus effies andersom  ;)


En ook nog veel goedkoper met de juiste adressen  ;D
Door Lizzy
#981318
Angelique schreef: Daar zou ik zowieso mee kappen want daar gaat ook groenten doorheen en het is niet ondenkbaar dat wortels een onderdeel van die groenten zullen zijn.
Oh dat is een hele goeie ja! Ik denk dat daar met regelmaat wel wat wortelen doorheen gaan! En misschien dat hij het daarom niet goed doet.

Het beste is inderdaad zelf samenstellen. Waar heb je specifiek vragen over, qua zelf samenstellen? Dan kunnen we daar mee helpen.
Door pacoruiz
#981951
ik weet niet hoe je een menu samen moet stellen en hoe je het moet voeren ,gehakt of zo aan een stuk .Ik woon in Spijkenisse  en kom regelmatig in r,dam dus kan dan naar de islamitische slager...alvast bedankt...Sylvia
Door Nynke
#982074
als je goed de beginnersdocumentatie doorleest, kom je al een heel end. Zie de bibliotheek Barf hier op BP.

Er zit een hele grote islamitische slager op de Wolphaersbocht, daar kun je aardig wat kilo's inslaan  :D ;)  (het IC genoemd hier)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door