Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#980070
Ik had de vorige keer toen Herby in Amsterdam kwam fazant voor €1,- besteld. Leek me een leuk prijsje om te proberen.
Het bleek een groot pakket, en ik had dat gelijk in de vriezer gestopt. Nu met de nieuwe vriezer paste het mooi in een hoekje. Maar morgen komt een nieuwe lading voer, dus ik had gister de fazant eruit gehaald en in de koelkast gelegd.
Ik maakte net de zak open, en het bleken er 2. het ene karkas heb ik in 2en gehakt, en voor ieder op een bordje gelegd, Er zaten nog wat uitkristallen aan, maar normaal doen ze daar ook niet ingewikkeld over.

Vannacht zijn ze vreselijk druk en vervelend geweest. De kuikentjes zijn op (morgen komt 10 kilo) en ze hadden honger en raceten over mij heen (zwaaizwaai nachtrust  >:( ).
Net iedere aan halve fazant gegeven, en ze moeten het niet! ze zijn chagerijnig naar elkaar aan het meppen.

verwende apen!

ze mogen hier niet zonder eten naar buiten om te spelen (zodat niet bij andere mensen binnen schaaltjes met brokjes leegschransen), dus de kans is groot dat ze vandaan de hele dag binnenzitten.
Voor vanavond heb ik eventueel wat cb voor ot en het laatste zakje stinkvoer voor Sien.

Sien is wel degene die eventueel een hapje fazant zal nemen, want ze lust ook papier en plastic en tampons waar nog minder smaak aanzit. maar hoe krijg ik de fazant in Ot?
Gebruikersavatar
Door koekje
#980101
Sien heeft inmiddels een beetje van haar fazanthelft gehapt, om de ergste honger weg te krijgen. Ot liep net richting vreetkleedje (eerst die van haarzelf, toen die van Sien), staat even te ruiken, en loopt weer weg  >:(

Ik snap niet waar ze zo truttig om doen. Fazant is hardstikke lekker, ik eet het zelf ook graag.
Door Heloise
#980154
En, hebben ze er al van gegeten?

Misschien dat ze fazant gewoon echt niet lekker vinden. Mijn (bijna-)alleseter hier weigert dus pertinent om parelhoen te eten, terwijl alle andere vogelsoorten prima zijn.
Gebruikersavatar
Door koekje
#980218
ze hebben er niet meer van gegeten. Sien alleen vanochtend wat aangeknaagd, en Ot heeft vandaag dus nog helemaal niets gegeten. Ze zijn ook een beetje sloom vandaag, Ot ligt op bed te snurken, en Sien op een kleedje op de bank, die heeft net in mn zwemband heel hard purrend zitten nagelen.
Ik ga Ot zo een hapje CB geven, voordat ze sloom wordt van het niet eten, en hopenlijk geeft haar dat wat energie en eetlust voor een stuk fazant.
ik weet dat ze sommige dingen niet lusten, voor Ot is dat eend en vis, en voor Sien kleine knaagdiertjes (muv nijn). Maar fazant is geen knaagdier, en geen vis of eend. Dus ze moeten eigelijk niet zeuren.

De kans is nog steeds ruim aanwezig dat ik morgen 1 van de meebestellers de andere fazant meegeef.
Door Heloise
#980267
Dus ze moeten eigelijk niet zeuren.
Maar dat is nou juist waar katten zo goed in zijn ;D.
Door Mevroi Kruim
#980318
;D ;D ;D

Het is behoorlijk warm en drukkend vandaag, hier zijn ze ook niet erg hongerig. En fazant werd hier ook met wantrouwen bekeken in het begin en favoriet is het zeker niet dus ik koop het niet meer. Maar als ik het gekocht had dan konden ze het mooi opeten of anders honger lijden. Verwende mormels.
Gebruikersavatar
Door kira
#981163
die fazant, is dat zo´n natte karkas die je dan geeft, of is het een droog ding? Ik heb nl. nog één zak fazantkarkas liggen (maar daar zit darm/maag alles nog in) en kan dan zolderkat een stukkie serveren. Eten jullie katten ook parelhoenkarkas van Herby? Dan geef ik zolderkat daar ook een stukkie van. Haas bleek te hard te zijn, dus dat was geen succes.
Gebruikersavatar
Door koekje
#981211
de fazantkarkas was een 'natte' zegmaar. maar toen ik hem vanmiddag weggooide, was hij behoorlijk droog geworden.
parelhoenkarkas vinden ze hier alle2 erg lekker. Sien eet het graag, en zelfs Ot wil er wel eens aan sabbelen.
Door -sanne
#981329
Ik had ook eens fazant besteld. Casper vond het heerlijk en terwijl een van de 4 honden het ook maar lust dus ik was helemaal verbaasd......
IK bestel het niet meer want ik vind zoveel lood in die fazant en haas dat ik bang ben dat de honden en de kat er van eten. dan maar geen wilde dieren  :(
Gebruikersavatar
Door koekje
#981700
Ik dacht dat 'wild' van tegenwoordig helemaal zo wild niet meer is, maar gewoon gefokt, en ook niet afgeschoten met hagel.
Door flin
#981729
-sanne schreef: Ik had ook eens fazant besteld. Casper vond het heerlijk en terwijl een van de 4 honden het ook maar lust dus ik was helemaal verbaasd......
IK bestel het niet meer want ik vind zoveel lood in die fazant en haas dat ik bang ben dat de honden en de kat er van eten. dan maar geen wilde dieren :(
loodhagel is verboden voor de jacht, wat je nu vindt is meestal van staal, of een legering hiervan....
de katten hier laten de kogeltjes mooi in de keuken achter; duiffie op ....kogeltjes overal ;D ;D

maar of dat met een hond ook zo gaat weetukniet...
Door -sanne
#981837
flin schreef: loodhagel is verboden voor de jacht, wat je nu vindt is meestal van staal, of een legering hiervan....
de katten hier laten de kogeltjes mooi in de keuken achter; duiffie op ....kogeltjes overal ;D ;D

maar of dat met een hond ook zo gaat weetukniet...
Wat ik vind is wel degelijk lood...... je snijd het met een aardappelschilmesje zo doormidden... probeer dat maar eens met staal. het zal wel uit argentinie komen daar is het niet verboden. Ik zal nog eens aan herby vragen waar het vandaan komt.
Door flin
#981851
dan zout ut nog Bismut kunnen zijn.... :-\
daar mag wel mee gejaagd worden, maar is duurder dan ijzer of staal...

Bismut: Deze stof is reeds lang bekend. De naam is wellicht afgeleid van het Hoogduitse wis mat (‘witte massa’). Twee reeds bestaande Nederlandse benamingen voor deze hoofdstof zijn aslood en astin, omdat men het vaak aanzag voor lood of tin. Aangezien bismut zich in de hoofdstoffentafel naast lood bevindt, lijkt het ons beter het aslood te noemen.

Bismut is een breekbaar zwaar metaal dat als enige van die groep niet giftig is


desalniettemin ben 'k wèl nieuwschierig waar Herby z'n wild haalt...als't idd van ver komt... :-\
Door flin
#981986
nou, we hoeven niet zo ver over de grens hoor,....:

Afbeelding
Door -sanne
#982128
Tsssss nou dat is lekker dan... Maar wat ik niet begrijp. het vlees van herby is voor menselijke consumptie.
Volgens mij als er loodhagel in 'n dier heeft gezeten dan kun je het kogeltje wel weghalen maar blijft er nog steeds lood achter.. dat is toch ook met water uit kranen.... En als 2 van die loodkogeltjes al een eend kunnen ombrengen lijkt het me allemaal niet erg gezond... honden en katten zijn in verhouding ook niet zo groot. gelukkig zijn katten kieskeurig maar toch...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door