Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chezzies
#981008
Mijn rottie pup van 5 maanden heeft last van groeipijnen :(. Ze krijgt al vanuit het nest KVV en soms wat zelf samen gesteld. Ik voer haar nu schraal, geef primeval puppy gelatinaat, en zalm olie. Ook geef ik haar steeds traumeel, of het goed is weet ik niet maar het is zo sneu om te zien dat ze zon last heeft.
Uiteraard staat ze op rust...

Ik heb Mercurius Vivius van VSM D6 besteld bij de natuurwinkel, dat is hopelijk morgen binnen.

Nu vraag ik mij af wat ik nog meer kan doen, glucobest geven? Extra VIT C?
Gebruikersavatar
Door kira
#981065
Misschien een wat vreemde vraag, maar weet je zeker dat het groeipijn is? Zo ja, dan weet ik niet wat je zou moeten doen, wel dat het heel vervelend moet zijn voor je hond. Mijn da zou zeggen dat een zeker merk brok wel een oplossing heeft, maar of je het kunt verlichten door de verhouding oid te veranderen, ik weet het niet. Maar er is vast wel iemand hier op het forum die hier ervaring mee heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#981152
CHEZZIES schreef: Mijn rottie pup van 5 maanden heeft last van groeipijnen :(. Ze krijgt al vanuit het nest KVV en soms wat zelf samen gesteld. Ik voer haar nu schraal, geef primeval puppy gelatinaat, en zalm olie. Ook geef ik haar steeds traumeel, of het goed is weet ik niet maar het is zo sneu om te zien dat ze zon last heeft.
Uiteraard staat ze op rust...

Ik heb Mercurius Vivius van VSM D6 besteld bij de natuurwinkel, dat is hopelijk morgen binnen.

Nu vraag ik mij af wat ik nog meer kan doen, glucobest geven? Extra VIT C?


Wat je toevoegt kan in ieder geval geen kwaad. Glucobest zou ik in deze niet geven. Het heeft verder geen indicaties tegen groeipijnen. Als je zeker weet dat het groeipijnen zijn, wat alleen via een x-ray te zien is, dan zou je wat minder calcium moeten gaan voeren. Ik weet niet wat je precies naast de kvv geeft, maar voor het moment zou ik dus geen extra bottenwerk geven.
Door Chezzies
#981214
Angelique schreef: Wat je toevoegt kan in ieder geval geen kwaad. Glucobest zou ik in deze niet geven. Het heeft verder geen indicaties tegen groeipijnen. Als je zeker weet dat het groeipijnen zijn, wat alleen via een x-ray te zien is, dan zou je wat minder calcium moeten gaan voeren. Ik weet niet wat je precies naast de kvv geeft, maar voor het moment zou ik dus geen extra bottenwerk geven.
Dank je voor je antwoord.
Ik voer geen extra bot bij. Dan laat ik de glucobest voor wat het is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#981277
Balen joh! :( Fedor heeft rond die leeftijd ook last van groeipijnen gehad, hij stond (van pup af aan) op CB. Ik heb 'm toen Mercurius Vivius gegeven en zijn eten gerantsoeneerd. Hij groeide op dat moment ook ontzettend hard.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#981802
Checkro heeft het ook gehad. Ook op het versvlees maar met extra botten erbij. We hebben hem toen versvlees met maar 10% bot gegeven en het was binnen een week over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door