Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#980893
Ik heb konijnenniertjes met vet besteld en gekregen, maar  er zit zooooveel vet aan, dat ik me afvraag of ik dat wel moet geven.
Om een indruk te geven , ik geloof dat ik 40 , misschien nog minder ,niertjes in een kilo heb, de rest is vet.
Alleen al wat ik eraf heb gehaald, was al 450 gr. vet.
Dan nog zit er genoeg vet aan de niertjes.
Kan ik die 450 gr. ook geven , of dat gedeelte maar beter wegdoen?
Gr.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#980896
Ik heb het grootste gedeelte vet eraf gehaald en weggegooid. En dan zit er inderdaad nog goenoeg vet aan de niertjes
Gelukkig had ik maar weinig besteld, want dit hoef ik niet weer, het is inderdaad vet met hier en daar een niertje! :-X
Door Lizzy
#980914
Ik zou het vet (als het mooi stevig vet is) niet weggooien en in kleine porties in vriezen. Je kunt het altijd geven bij een "droge maaltijd". Maar ik zou het inderdaad niet zo in 1 keer geven nee. Dat lijkt me niet gezond. Als het trouwens flubberig vet is: kiepte ik het ook in de kliko.
Gebruikersavatar
Door nova
#980921
Lizzy schreef: Ik zou het vet (als het mooi stevig vet is) niet weggooien en in kleine porties in vriezen. Je kunt het altijd geven bij een "droge maaltijd". Maar ik zou het inderdaad niet zo in 1 keer geven nee. Dat lijkt me niet gezond. Als het trouwens flubberig vet is: kiepte ik het ook in de kliko.
Het gaat om vast vet, ik heb het nog niet weggegooid, in afwachting van een reactie,
Maar dat is wel n idee wat je zegt, bedankt,
Gr
Gebruikersavatar
Door kira
#980922
Hier ook veel vet gehad, maar dat heb ik aan onze theemuts gegeven, leek mij een mooie manier haar wat dikker te krijgen, nou dik is ze niet geworden, maar ze heeft het wel gegeten. De eerste keer dat ik nijnnierinvet had was het trouwens veel minder vet.
Door roefus
#980930
Ik heb ze gewoon met aanhangend vet gevoerd, maar het was maar 'n gedeelte van de maaltijd (de rest bestond uit vleesbot en mager spiervlees).
Ze aten het graag en hadden er geen last van.  :)
Door Minna
#980950
Ik geef het ook gewoon, hier bestaat toch niet een hele maaltijd uit alleen maar nier. Dus ze krijgen bvb een kilo konijnenkoppen en paar handjes vol van de konijnnieren er bij.
Gebruikersavatar
Door pike
#980952
Ik heb het nooit besteld, omdat ik wel eens een heel konijn koop waar alle orgaan nog in zit, en dan zitten de niertjes ook nog in hun vet en dat is dan ook heel veel vet. Dus ik stelde me zo voor, als al dat vet bij die niertjes zit dan krijg ik heel veel vet en weinig nier  ::) Blijkt dus inderdaad te kloppen.  ;)
Door pallas
#981582
Ik geef het zomz erbij  en zomz snij ik het eraf, ligt eraan hoe mager de rest van de maaltijd is.
Didot kan eigenlijk altijd wel een handje vet gebruiken , maar het moet natuurlijk wel een beetje in verhouding blijven.
Door Juul
#981683
Ik had het vorige keer ook besteld, mooi een andere nier-soort erbij ipv aleen maar rundernier. Maar de verhouding viel mij ook tegen. Dus ik bestel het ook niet weer.

Ik heb het wel opgevoerd. Falco mocht 500 gram lever in de week, dit in 2 x verdeeld en aangevuld met een paar van de niertjes.
Gebruikersavatar
Door pike
#981745
jalukrifa schreef: Ik had het vorige keer ook besteld, mooi een andere nier-soort erbij ipv aleen maar rundernier. Maar de verhouding viel mij ook tegen. Dus ik bestel het ook niet weer.

Ik heb het wel opgevoerd. Falco mocht 500 gram lever in de week, dit in 2 x verdeeld en aangevuld met een paar van de niertjes.
Het ging hier om niertjes van konijn, niet van rund. (of is het een tikfout?) De konijnenniertjes liggen in het lichaam in het vet. Dat niervet is heel stevig, het dient ook om de nieren te beschermen. Het vet dat je in rundernier tegenkomt dat zit er middenin, is ook stevig hoor daar niet van, maar is niet het vet wat er omheen zit zoals bij de konijntjes. En ook niet zoveel. Maar aan de buitenkant kun je aan een rundernier niet zien hoeveel vet er binnenin zit.  ;)
#981790
pike schreef: Het ging hier om niertjes van konijn, niet van rund. (of is het een tikfout?) De konijnenniertjes liggen in het lichaam in het vet. Dat niervet is heel stevig, het dient ook om de nieren te beschermen. Het vet dat je in rundernier tegenkomt dat zit er middenin, is ook stevig hoor daar niet van, maar is niet het vet wat er omheen zit zoals bij de konijntjes. En ook niet zoveel. Maar aan de buitenkant kun je aan een rundernier niet zien hoeveel vet er binnenin zit.  ;)
Anders lezen, ze bedoelt dat ze de knijnennieren had besteld zodat ze naast rundernier ook eens andere niertje heeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door