Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#980234
Al voor de 2de keer in nog geen 3 weken tijd, is Deetje een nagel kwijt. Eerst staan ze een verkeerde kant op en bloed het en daarna haalt ze zelf de nagel weg en stopt het bloeden.
Zij is degene, die ook volledig pigmentverlies heeft. Zou het iets met elkaar te maken hebben?
Is er iets, wat we kunnen geven, om die nagels steviger/harder te kunnen krijgen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#980604
Ine schreef: Ik ga dit eens printen en goed lezen.

Angelique, zit biotine alleen in die multivitamine? En is dat dan voldoende met Bamboe? Ik bedoel de dosering van Biotine, niet dat ze hier direct van geneest ;)
Volgens mij is biotine gewoon los verkrijgbaar. Ik zal even rondkijken.
Door Ine
#980725
Lizzy schreef: Het zou mij ook niet verbazen als er een verband is. Wat eet Deetje ook alweer Ine?
Deetje eet Cb en barf. Ze heeft nu aan haar rechter achterpoot beide buitenste nagels eraf.
Ik geef haar nu wat traumavetsem, want het zal best pijnlijk zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#980732
Ine schreef: Deetje eet Cb en barf. Ze heeft nu aan haar rechter achterpoot beide buitenste nagels eraf.
Ik geef haar nu wat traumavetsem, want het zal best pijnlijk zijn.
Voor wat extra biotine kun je ook steggelen met eitjes, d.w.z alleen het eigeel geven.
Door Ine
#980735
Angelique schreef: Voor wat extra biotine kun je ook steggelen met eitjes, d.w.z alleen het eigeel geven.
Daar heeft ze vast geen probleem mee 8)
Door Ine
#980800
Net even bij de da geweest, eigen da was al terug van vakantie.
Ik vertelde, dat Deetje alweer een nagel kwijt was en hij kwam direct met "iets mankeren aan het auto-immuumsysteem."
Ik moet regelmatig alle nagels controleren, of die nog goed vastzitten.
Ook ziet hij idd een verband met het pigmentverlies (komt ook voor bij auto-immuumziekte).
We houden haar goed in de gaten!!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#980810
Auto-immuun ziekte zit je natuurlijk niet op te wachten :(. Hopelijk red je het met extra biotine toevoegen. Ik heb verder ook geen flauw idee wat je zou kunnen doen :-\.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#980875
Ine schreef: Net even bij de da geweest, eigen da was al terug van vakantie.
Ik vertelde, dat Deetje alweer een nagel kwijt was en hij kwam direct met "iets mankeren aan het auto-immuumsysteem."
Ik moet regelmatig alle nagels controleren, of die nog goed vastzitten.
Ook ziet hij idd een verband met het pigmentverlies (komt ook voor bij auto-immuumziekte).
We houden haar goed in de gaten!!
Waarom trekt die als hij zoiets vermoed nou niet meteen even een bloedje? Nu kan je nog gaan zitten gissen.  :-\

Maar afijn, ik zou in eerste niet van het ergste uitgaan en eens aanzien hoe het zich ontwikkelt als je wat biotine extra gaat voeren. Het heeft niet voor niets de naam vitamine H (huid & haar) Voor het pigment zou ik eventueel met regelmaat zeewier geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door