Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#980514
Hoi,

De honden hier krijgen nu al geruime tijd Kivo compleet vlees, en voor de afwisseling ook de vis variant.
Mijn vriending voert het ook aan haar Bullmastiff, alleen de vis vind Balou niet lekker dus zij geeft alleen de compleet variant vlees.

Nu valt het ons op de zowel haar hond , als de mijne echt extreem verharen, dit is eigenlijk al weken zo.
Zou dit aan de Kivo kunnen liggen, of ligt het gewoon aan de temperatuurswisselingen?
Iemand die dit ook herkent, of tips.
Door Lizzy
#980558
Ik heb geen idee waar het van is. Borstelen jullie de honden nu vaker? Ben je in de gelegenheid om Kivo af te wisselen met een ander merk? Of kun je er wat gezonde dingetjes naast gaan geven? Dat lijkt me wel aan te bevelen. Ik zou je aanraden om 3 keer per week een rauw ei met schil te geven, stuk of 4 hele rauwe sardientjes (of panharing of kleine makreeltjes) per week, af en toe (bijv. 1 keer per week) een maaltijd mooie kwaliteit spiervlees van rund, lam of geit (ik zou liefst lam proberen, daar zit nog lekker wat zink in en bovendien zit dat niet in Kivo) met wat groentemix of restjes groente van je eigen maaltijd (geen prei en geen ui). Dan af en toe een scheutje biogarde yoghurt of kefir. En als je dat ook een plan vindt, zou je bijv. 1 of 2 keer per week iets van een vleesbot kunnen geven ala parelhoenkarkas of eendennek ofzo. En misschien voorlopig wat extra visolie capsules (van de HEMA ofzo). En dan eens kijken hoe het gaat.
Door Bullmastiff gek
#980577
[quote="Lizzy"]
Ik heb geen idee waar het van is. Borstelen jullie de honden nu vaker? Ben je in de gelegenheid om Kivo af te wisselen met een ander merk? Of kun je er wat gezonde dingetjes naast gaan geven? Dat lijkt me wel aan te bevelen. Ik zou je aanraden om 3 keer per week een rauw ei met schil te geven, stuk of 4 hele rauwe sardientjes (of panharing of kleine makreeltjes) per week, af en toe (bijv. 1 keer per week) een maaltijd mooie kwaliteit spiervlees van rund, lam of geit (ik zou liefst lam proberen, daar zit nog lekker wat zink in en bovendien zit dat niet in Kivo) met wat groentemix of restjes groente van je eigen maaltijd (geen prei en geen ui). Dan af en toe een scheutje biogarde yoghurt of kefir. En als je dat ook een plan vindt, zou je bijv. 1 of 2 keer per week iets van een vleesbot kunnen geven ala parelhoenkarkas of eendennek ofzo. En misschien voorlopig wat extra visolie capsules (van de HEMA ofzo). En dan eens kijken hoe het gaat.
[/quote]

Hoi,
Borstelen doen we eigenlijk nooit, kwa afwisseling zit ik met het punt dat Mack, op Smul niet goed reageert, stinken en best veel poep.
Rodi lust ie niet, Net zoals Duck.
Dus ik was al blij dat er een kivo punt bij ons in de buurt kwam.
Carnibest heeft ie ook een tijdje gehad, maar buiten het feit dat ik dat op een gegeven moment echt te duur vond(zat op 100 euro per maand, alleen al voor Mack)
Had ie erg veel ontlasting op de Carnibest.
En de Kivo lust  ie graag, hij heeft echt hele kleine ontlasting geen scheten meer.
Haaks barf hebben we ook nog geprobeert, maar dat at ie niet graag,, meestal had ie na twee uur eten nog niet op.
Dus op zelfs samenstellen na , heb ik geen optie meer.
En zelf samenstellen zie ik niet zitten.
Groente van ons zelf krijgt ie af en toe al, ik denk zo drie maal per week ;)
Dus ga eens proberen om 3 maal per week een ei te geven.
En misschien wat zalmolie door zijn eten.

Maar bedankt vast voor de tips.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#980580
geef je ook wat zeewier door het eten heen?
In de periode dat mijn jongens verharen geef ik ze iedere dag een schepje zeewier en vindt dat dat goed helpt!
Mijn jongens verharen echt heel kort en niet eens zo heftig, laat ze dan vaak zwemmen wat ook goed helpt.
ellen
Door lightning
#980606
ja ik ken het wel 3 honden van de 4 (de 4de is een pup en verhaard nog niet echt)van mij verharen ook zo erg maar dat doen ze ieder jaar rond deze periode. dus ik denk gewoon het weer en de warmte..
Door Bullmastiff gek
#980688
[quote="vanaalst"]
geef je ook wat zeewier door het eten heen?
In de periode dat mijn jongens verharen geef ik ze iedere dag een schepje zeewier en vindt dat dat goed helpt!
Mijn jongens verharen echt heel kort en niet eens zo heftig, laat ze dan vaak zwemmen wat ook goed helpt.
ellen
[/quote]

Nee, zeewier gebruik ik eigenlijk niet.
Misschien een idee,, waar haal je dat als ik vragen mag?
Ik heb hier trouwens wel drie verschillende sea weed soorten liggen, bruin , rood en groen.
Maar dat is in bladvorm,, gebruiken we voor de vissen in het zeeaquarium!
Maar dat zul je waarschijnlijk niet bedoelen vermoed ik.
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op ma 09 jun 2008, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#980699
dat bedoel ik niet, nee ;)
alhoewel er hier ook zijn die wel eens het 'echte' zeewier aan hun honden geven.
Ik gebruik altijd zeewier van zoowiera, ze hebben ook een site en bezorgen ook.
ellen
Door Bullmastiff gek
#980868
Hoi allemaal,

Ga het gewoon nog maar even afwachten, ga Mack in ieder geval wat vaker de vis geven van Kivo.
En heb met Cor  afgesproken dat als ze straks terug zijn van vakantie, ik weer contact met ze opneem.
Als Mack dan nog zo verhaart gaat Cor wat anders voor me maken, zonder rijst.
Dus dat vind ik super van Kivo. ;) ;)
Door lightning
#980874
[quote="Bullmastiff gek"]
Hoi allemaal,

Ga het gewoon nog maar even afwachten, ga Mack in ieder geval wat vaker de vis geven van Kivo.
En heb met Cor  afgesproken dat als ze straks terug zijn van vakantie, ik weer contact met ze opneem.
Als Mack dan nog zo verhaart gaat Cor wat anders voor me maken, zonder rijst.
Dus dat vind ik super van Kivo. ;) ;)

[/quot
de hoeveelheid rijst valt nog wel mee toch in de kivo?? :-[ geen idee hoor geef zelf kivo :-[ maar tof dat hij dat voor je wilt doen :D
Door Bullmastiff gek
#980917
[quote="lightning"]
[quote="Bullmastiff gek"]
Hoi allemaal,

Ga het gewoon nog maar even afwachten, ga Mack in ieder geval wat vaker de vis geven van Kivo.
En heb met Cor  afgesproken dat als ze straks terug zijn van vakantie, ik weer contact met ze opneem.
Als Mack dan nog zo verhaart gaat Cor wat anders voor me maken, zonder rijst.
Dus dat vind ik super van Kivo. ;) ;)

[/quot
de hoeveelheid rijst valt nog wel mee toch in de kivo?? :-[ geen idee hoor geef zelf kivo :-[ maar tof dat hij dat voor je wilt doen :D
[/quote]

Ik weet ook niet zeker of het van de rijst komt,,
Misschien komt het ook toch wel door het weer hoor, ik weet het niet
Mack krijgt nu zowel de vis als de vlees dus.
Als het nu een aantal weken goed weer is, kijken we wel weer hoe het gaat, op zich doen ze het prima hier op de Kivo.
Wil ook weer niet te gauw wisselen van voer,,
Door lightning
#980928
[quote="Bullmastiff gek"]
Ik weet ook niet zeker of het van de rijst komt,,
Misschien komt het ook toch wel door het weer hoor, ik weet het niet
Mack krijgt nu zowel de vis als de vlees dus.
Als het nu een aantal weken goed weer is, kijken we wel weer hoe het gaat, op zich doen ze het prima hier op de Kivo.
Wil ook weer niet te gauw wisselen van voer,,

[/quote]


nee ik ken het gevoel wil ook niet te veel wisselen. hoe lang geef jij nu kivo? hier krijgen ze ook wel eens de vis maar werkt niet tegen het verharen... ach ik denk dat ik ze maar ga laten zwemmen :D
Door Bullmastiff gek
#980943
[quote="lightning"]

nee ik ken het gevoel wil ook niet te veel wisselen. hoe lang geef jij nu kivo? hier krijgen ze ook wel eens de vis maar werkt niet tegen het verharen... ach ik denk dat ik ze maar ga laten zwemmen :D
[/quote]

Dat zei ik ook al vanmiddag, :)
Ze krijgen hier nu ongeveer een maand of drie kivo
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#981056
hier hebben ze kivo afgewisseld met andere merken een goed jaar gegeten en niet extreme meegemaakt in de vorm van verharen, ligt gewoon aan deze tijd met de erg wisselende temperaturen.
ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door