Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#978911
Hoi,
Tristan (sheltie 10 weken) heeft zojuist een kipnekje gejat van Merlijn (die het liet vallen en Tristan was sneller dan wij, ja fout, okay ik weet 't)
en dat vrijwel zonder kauwen naar binnen gegalft.
Hij geeft totaal geen tekenen van onwel zijn, maar eh.... moet ik me zorgen maken? Moet ik vanacht een paar keer gaan kijken of alles goed is?

Ik denk eigenlijk dat het wel meevalt, maar echt, mijn hart zat in mijn keel.

Wie geeft even op de late avond nog wat goede raad?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door pike
#978916
Ik zou me niet bezorgd maken. Mijn pup slikt niet alleen de kippenekken in maar ook de kippe- eende- en parelhoenvleugels. Ik weet niet wat Tristan gewend is aan bot maar een kippennekje kan echt geen kwaad.  Toegegeven, ik kreeg er ook kromme tenen van maar ik heb geen een keer iets aan hem gemerkt en ook geen een keer iets van teruggevonden.  ;)
Door Suzanne
#978919
het arme ding ;-) is hier net 1 week en heeft voordien geen bot gehad.
Hij vertoont geen verschijnselen van wat dan ook. Ik wel; hartslag is gestegen tot plafond.
Tristan lijkt volledig in orde.. maar dan ook volledig ;-)
Is ook uit geweest (pup uit na eten), voor plasje (meer niet).

Suzanne
Gebruikersavatar
Door pike
#978922
Zo was het bij mij ook hoor, pup kwam met acht weken en had geen bot gehad. Inmiddels is hij 12 weken maar hij heeft inmiddels al het nodige doorgeslikt omdat hij het niet fijngeknipt kreeg! Als het nou een vleugel was met van die lange botjes erin en van die dikke gewrichtskoppen - daar kreeg ík namelijk kippevel van ook al had ik ze geknipt en gemept. Ik stond elke keer weer met argusogen te kijken als hij ging poepen, en telkens verbaasde het me dat er van die mooie drolletjes uitkwamen  8)
Door Suzanne
#979768
Zoals jullie verwachten is het goed afgelopen ;-)

hij krijgt beslist weer een keer zo'n nekje.. ;-) maar dan op een momnet dat wij dat willen ;-)

btw... ik krijg tegenstrijdige adviesen over vasthouden of juist niet...
wat denken jullie?? en vooral waarom?

Suzanne
Door Lizzy
#979775
Suzanne schreef: Zoals jullie verwachten is het goed afgelopen ;-)

hij krijgt beslist weer een keer zo'n nekje.. ;-) maar dan op een momnet dat wij dat willen ;-)

btw... ik krijg tegenstrijdige adviesen over vasthouden of juist niet...

wat denken jullie?? en vooral waarom?

Suzanne
Dit ligt zo vreselijk aan de hond! Ik ken honden die het heerlijk vinden wanneer baasje hun eten vast houdt en ze op het dooie gemakje kunnen kluiven. Ik ken ook honden die er alleen maar hebberiger van worden en zoiets hebben van "zout op baas, hier met dat voer". Linga was zo'n laatste tiep. Ik ben bij haar echt heel snel gestopt met het vast houden van haar eten. Maar ik zag niet zo heel lang geleden haar "half-neef" op een lappie pens knabbelen terwijl zijn bazinnetje de lap vast hield. Je zag hem gewoon genieten. Dus, kijk naar je puppeke en bepaal wat voor jouw puppeke het beste is!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#979849
Ik hou bij mijn pup van 11 weken niets vast, ook niet gedaan.
Als ze het zo naar binnen zou schrokken, zou ik kiezen voor grotere delen, karkas oz zo.
Maar de kleine Tika kauwt gelukkig (tot nu toe) alles keurig!
#979961
Ik heb dan wel geen pup grootgebracht op barf, maar ik ben wel ooit begonnen en ik heb nooit wat beetgehouden, maar mijn honden zijn hele rustige, beschaafde eters, zelfs een nekje kraken ze. Dus idd het ligt helemaal aan je hond en jij kent hem het beste  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door