Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door cathrien
#979643
Hier mijn menuutje. Ik ben het aan het uitproberen maar wil het waarschijnlijk uit gaan bereiden dus meer naar barf overgaan.

Mijn honden wegen tussen de 40 en 45 kg.  Ze krijgen iets meer dan 2% van hun gewicht dus 500 gram carnibest en 400 gr. barf.

Per 14 dagen.
50% vleesbot = 2800 gram.
20% spiervlees = 1120 gram.
15% orgaan = 840 gram.
15 % tafelresten.

maandag: 150 gr. vleesbot ( konijn of kipkarkas, nekken of parelhoenkarkas  of runderstrot of haas karkas ) / 150 gr. spiervlees ( rund, paard, haas / 70 gr. tafelresten ( eendagskuikens, groente, yogurt )
dinsdag: 150gr. vleesbot / 220 gram orgaan ( lamshart of pens of f rund nier of lever) / 70 gram tafelresten .
woensdag: zie dinsdag.
donderdag: zie maandag.
vrijdag: zie maandag.
zaterdag: ongeveer 500 gram lamskop of zalmkop of eendenkarkas.

Ik wil graag jullie oordeel hierover. Het is mijn eerste menuutje dus er zal nog veel aangepast moeten worden.
Door roefus
#979715
Ziet er gevarieerd uit  :)
Zolang als je nog voor de helft Carnibest voert, komen de percentages niet zo heel nauw.
Maar jij hebt ze al prima uitgerekend !  :D

Runderstrot is geen echt bot (tis kraakbeen), maar het past prima binnen dit menue.
En de tafelrestjes lijken mij ook uitstekend, ik zou het merendeel uit groente laten bestaan (maar dat is persoonlijk).
Denk dat je berners het wel waarderen !  :D
Door Lizzy
#979730
Ik sluit me eigenlijk helemaal bij mijn voorgangster aan! Ziet er goed en afwisselend uit. Zelf zou ik, zolang ik nog meer dan 50% Carnibest zou voeren, de hoeveelheid orgaanvlees beperken tot 5% en maximaal 10%. In de plaats daarvan zou ik iets meer spiervlees geven.
Door cathrien
#979758
Lizzy bedankt  voor je antwoord ik zal het orgaanvlees even aanpassen zolang ik nog meer als 50% carnibest geef.
Door vagebond
#985543
Fijn om dit te lezen, ik geef voor 5 teckels, zeg maar 45 kilo hond 400 gram kkv smuldier kompleet pens/vlees. Daarnaast vul ik het aan met lamshart, spiervlees rund, runderkopvlees, kipkarkas, kipvleugeltjes, kippen hartjes/maagjes. Van het weekend heb ik verse sardines gekocht en in de vriezer gegooid. Ze krijgen nu uit blik sardines en tonijn. Ook wel een keer een rauw ei. Verder krijgen ze af en toe pens van de slager. Ik vind het echt leuk dit. Nu ben ik begonnen met onze aanloopkat op vers te zetten, tot nu toe eet ze alles nog op. Vanmiddag kuikenlever geprobeerd en ja hoor het was weer op. Ze jeukt heel erg, ik heb haar wel met frontline behandeld en ze had laatst ook lintworm. Met prefender behandeld, de plek waar de pipet in haar nek is leeggespoten is nu helemaal kaal. Ze vangt regelmatig muizen bij de stallen. Nu zei de da assistente dat wanneer ze weer een met lintworm besmet muisje opeet, ze zelf ook weer besmet raakt.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door