Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#9794
Hoi,
Wie weet waarom een hond verstopte anaal klieren krygt?Eigenlijk waardoor?
Groetjes Desiree
Nou, dat kan komen door te zachte ontlasting. Daardoor worden tijdens het poepen de anaalklierzakjes niet automatisch in werking gesteld. Tenminste, zo heb ik het geleerd. Maar volgens mij is het ook een beetje rasgebonden. Mijn hond (basset dus) had er heel veel last van, en de basset van mijn vriendin ook.  :-/
Door avalon
#9795
Nou, dat kan komen door te zachte ontlasting. Daardoor worden tijdens het poepen de anaalklierzakjes niet automatisch in werking gesteld. Tenminste, zo heb ik het geleerd. Maar volgens mij is het ook een beetje rasgebonden. Mijn hond (basset dus) had er heel veel last van, en de basset van mijn vriendin ook.  :-/
Die basset van mij ook, heb ik pas nog uitgeknepen.
Door jeanne
#9797
Nuo, bij Freule was het onderhand iedere maand mis, ontstoken en overvol. Ik heb ze toen later verwijderen, maar moet wel zeggen dat ik toen nog brokken voerde  :-X  Ooooooh, man, als ik nog aan die stank denk :-X Dan ruik ik liever een bakje pens of fytomix ;D
Door desiree
#9798
Hoi,
Bedankt.
Heb er zelf(hond)nooit last van gehad.Ze hebben zeker wel 1 keer per week harde drollen van een bot ofzo.Bedankt voor de info.
Groetjes desiree
Door Leo
#9799

Die basset van mij ook, heb ik pas nog uitgeknepen.
Wij hebben ook een basset met het zelfde probleem, hoe knijp jij de anaalklieren uit?
Door Paul_Barte
#9800

Wij hebben ook een basset met het zelfde probleem, hoe knijp jij de anaalklieren uit?
Waarschijnlijk met de vingers Leo...en je moet niet vergeten om er met je gezicht pal achter te gaan staan  ;D  ;D
Door ine
#9802
Gadver Paul!!!!!
Zo heeft de bekende/beruchte nico dijkshoorn een keer per ongeluk, tijdens het optillen van onze hond het vol in z'n gezicht gehad!!! ;) ;D ;D ;D
Door tieneke
#9803
Gadver Paul!!!!!
Zo heeft de bekende/beruchte nico dijkshoorn een keer per ongeluk, tijdens het optillen van onze hond het vol in z'n gezicht gehad!!! ;) ;D ;D ;D
En die hond maar lachen ;D
Door avalon
#9804

Waarschijnlijk met de vingers Leo...en je moet niet vergeten om er met je gezicht pal achter te gaan staan  ;D  ;D
;D ;D ;D Hebben wij een keer gehad met een stagaire, We hadden haar laten voelen en kijken waar de bobbeltjes zaten en gezecht wat ze moest doen niet te dicht met je gezicht erbij zeiden we nog. Bijna alles zat in haar haar gelachen dat we hebben.
Door Lupa
#9805
als het kan prober het buiten in de tuin te doen met de tuin slag al klaar!! want de stank is niet te haarde!!
er is ook een andere teorie waarom de analklieren van sommige honden vol blijven en dat is dat ze niet veel markeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door