Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#977596
Van de week bij de visboer op de markt heerlijke zalmkoppen gehaald... ???
Nu zaten deze alleen nog aan de rest van het lijf aan. Lange graten met nog behoorlijk veel vis eraan, en de staart.... Ik wilde deze ook wel kopen voor mijn woef, maar ik twijfelde erg.
De visboer raadde het me af, omdat de graat heel hard is (de ruggengraat)! Maar aan de andere kant bedacht ik me, als Mikki zich een weg door ribben baant, dan zal zo'n graatje ook wel meevallen.
De reden waarom ik die hele vissengraten niet gekocht heb, is omdat ik bang ben dat het in haar keel blijft steken... (het ouderwetse graatjes horror verhaal ;))

Wat is jullie ervaring? Heeft iemand hier wel es dit gegeven?

Ik heb wel stukjes buik gekocht... Heeft ze ook nog nooit gegeten... zag er lekker vlezig uit ;D

Groetjes

Roellie
Door dorinekok
#977612
heel veel mensen hier hebben ze gegevenen geven ze nog steeds. Ik zou  er ook een moord voor doen.
Maar niet elke hond gaat er even handig mee om. Hier knaagt Bridjo heel geduldig en zorgvuldig de graten weg maar babs slikt het zo door met als gevolg dat ze alles weer uitbraakt.
Door Anthraciet
#977631
Ik heb het hier een paar keer gegeven, maar niet al mijn honden zijn er gek op. Dara en Tiki eten ze zonder moeite en hebben  ook nog nergens last van gehad 8)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#977659
Hier wordt zalmgraat goed gegeten. Beter dan zalmkop want daar moeten ze veel harder op knagen en er zit minder vlees (vis) aan.  :D
Ik vind het alleen vrij vet dus ze krijgen niet te veel ineens.
Door Malamoods
#977665
Ikijok eet zalmkop met graat en staart en al, is geen enkel probleem voor hem, terwijl andere hardere dingen (zoals ribben) altijd verkeerd vallen. Ik geef Ikijok daarom de zachtere botten. Zalm gaat op de 1 of andere manier wel altijd goed. Je kunt 't dus gewoon eens geven. In elk geval eens ontdekken hoe jouw hond daarop reageert.

Rachel.
Door sandrra
#977667
Mazoe trekt er haar neus voor op, maar Khami peuzelt het lekker op. En onze schrokop kauwt er zowaar heel goed op.
De kop doet e wat langer mee die laat ze t liefst een dag of wat liggen. Met dit weer niet echt handig dus  :D :o
Door ellyenrob
#977676
Hier doen we ze door de gehaktmolen, want heel vreten ze het niet.
Maar het is idd erg vet, maar reuze gezond ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#977934
Hier trekt een van mn honden de neus op voor vis, maar een andere doet er een moord voor.  Zalmkop en graat, geen enkel probleem voor de viseter hier. Ik krijg de  xalmkoppen ook van de visboer
GR.
Door *Natasja*
#978204
Ik had laatst bij Shaweca zalmstaarten besteld, vandaag stonden ze op het menu. Allebei de spikkels trokken hun neus ervoor op  >:(

Dat wordt volgende keer dus weer HB's zalmmix, stelletje verwende nesten...
Door Roellie
#978760
Nou, ik heb 6 van die koppen met een vlezig gratenlijf en staart eraan, en ik ga het gewoon proberen.
Mikki is opzich een makkelijke eter. Ze vindt zalm heerlijk, dus dit zal een extraatje worden voor haar...
Nu nog ff 2 weekies invriezen en dan kan ik het uitproberen....

Bedankt!
Door bumper
#979630
Hier eten alle twee de honden het helemaal op.Zelfs Lady van 12 jaar heeft er geen problemen mee.
Door Mevroi Kruim
#979975
De honden eten ze hier goed al moet Kátur wel mopperen van de koppen, dat het zoveel werk is  ;D
Van de week had heer Kruimel de nieuwe voorraad even op de vriezer gelegd en toen was kat Sjors maar eens aan een staart begonnen. Tot mijn verbazing kreeg hij 'em een aardig eind op! En dat voor een kat van 17 met nou niet echt een denderend gebit! Hij is nogal gauw van de boel weer uitkotsen maar hij heeft het keurig binnengehouden. Dus binnenkort krijgen de 2 jongste katten eens een stuk probeerstaart.
Door Nynke
#979981
Kruimel schreef: Dus binnenkort krijgen de 2 jongste katten eens een stuk probeerstaart.
kennen wij die soort vis ?? Zout- of zoetwater?  :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door