Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hellenbanjerbo
#979409
Mijn buren hebben een pup gekocht van het nestje dat ik met mijn oudste hond Banjer heb gefokt. Helaas bleek Scott epilepsie te hebben. Het leek eerst nog in een lichte vorm, maar naarmate hij ouder werd, hij is inmiddels 5 jaar, kwamen de toevallen steeds frequenter. Verhoging en verandering van medicatie brachten geen verbetering. Hij kreeg zelfs meerdere aanvallen achter elkaar, zonder bij kennis te zijn geweest. Na zo'n cluster was hij dagen van slag en liep verdwaasd rond. Echt een zielig hoopje hond. Ik had van het begin af aan hen geadviseerd op vers voer over te gaan. Had hen ook één en ander gegeven om uit te proberen. Helaas kreeg hij toen een aanval wat zij wijtten aan het verse voer. Veranderingen triggeren de epilepsie bij Scott.

7 weken geleden waren ze ten einde raad. En mocht ik het weer proberen. Alleen maar rauw, vlees, botten, orgaan en groentenmix. Alle granen taboe. En het is echt fantastisch. Hij heeft geen insulten meer gehad. Na een enorm onweer van de week, waarvan hij normaal altijd een toeval kreeg, was hij 's morgens wel een beetje verdwaasd. Maar niks wees op een insult. Hij is al wat slanker geworden en ook zijn vacht lijkt nu al mooier. Ik hoop dat ze ook nog naar Tannetje gaan voor ondersteuning met homeopathie zodat hij misschien wat minder medicijnen hoeft te gebruiken. Is dit niet fantastisch??? Wat ben ik toch blij dat ik een paar jaar geleden mijn gezonde verstand ben gaan gebruiken!!!!
Door Femke
#979486
nou, dat is zeker goed nieuws! Heb ik het goed begrepen dat je buren de hond bij jou herplaatst hebben? Of verzorg jij alleen het voer voor ze?


Ik hoop dat Scott stabiel blijft  :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#979487
Als het al over is, heb ik niets meer toe te voegen, lijkt me. Wat goed dat ze jou je gang hebben laten gaan met het eten!
Door hellenbanjerbo
#979538
[quote="Femke"]
Heb ik het goed begrepen dat je buren de hond bij jou herplaatst hebben? Of verzorg jij alleen het voer voor ze?
[/quote]

nee, zou wel willen maar ik krijg hem echt niet meer terug hoor  :) :) ik mag alleen zijn eten verzorgen.
Door hellenbanjerbo
#979540
[quote="Hitam"]
Als het al over is, heb ik niets meer toe te voegen, lijkt me. [/quote]

dank voor je reactie tannetje. maar als scott zo stabiel blijft, zou je dan met ondersteuning van onschadelijker middelen de huidige medicatie (heel voorzichtig hoor) wat kunnen minderen?
Door ~Joke~
#979550
Als de hond goed op het graanvrije rauwe dieet reageert kun je heel voorzichtig beginnen met medicatie afbouwen, vooral ook al omdat hij niet of bijna niet op medicatie reageerde en deze voerverandering nu zo'n geweldige omslag teweeg heeft gebracht.
Door brie
#979580
Wat een geweldig mailtje om te lezen dit!!!Ik wist niet dat rauw vlees zo'n goede invloed had op epilepsie! (of eigenlijk, granen die epilepsie kunnen triggeren/veroorzaken?) Ik hoop dat de aanvallen nu weg blijven, maar dit is al zo'n enorme verbetering dat je buren al enorm in hun handjes mogen knijpen met zo'n lieve buurvrouw!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#979594
Jammer dat het zo lang moest duren voordat ze het licht wilden zien hè? :'( Maar hopelijk zijn ze nu dus helemaal voorgoed om. :D
Door Timmy
#979619
Ik zou pas met de medicatie gaan afbouwen als er een jaar geen toevallen zijn geweest. Eerder stoppen kan gevaarlijk zijn.
Dat er over de verloop van tijd meer toevallen optraden is niet meer dan normaal; dat gebeurd regelmatig bij epilepsie, dus er kan niet met zekerheid gezegd worden dat de medicijnen niet werken.
Na een jaar toevalsvrij heel langzaam, zeker over een periode van zes maanden de medicatie afbouwen.

Gr.
Linda
Door hellenbanjerbo
#979719
[quote="Timmy"]
Ik zou pas met de medicatie gaan afbouwen als er een jaar geen toevallen zijn geweest. Eerder stoppen kan gevaarlijk zijn.
Dat er over de verloop van tijd meer toevallen optraden is niet meer dan normaal; dat gebeurd regelmatig bij epilepsie, dus er kan niet met zekerheid gezegd worden dat de medicijnen niet werken.
Na een jaar toevalsvrij heel langzaam, zeker over een periode van zes maanden de medicatie afbouwen.

Gr.
Linda
[/quote]

ben het helemaal met je eens hoor. zeker niet 'zo maar' stoppen. en afbouwen in overleg met DA en met ondersteuning van homeopaat. als je één keer zo'n toeval gezien hebt dan denk je daar echt niet luchtig over.
Door 202Spots
#979899
Ja het is natuurlijk heel fijn wanneer de seizures stoppen met rauw voer, maar dat is dan wanneer de seizures door voedsel allergy worden veroorzaakt
Maar rauw diet is dus echt niet altijd de oplossing voor elke hond die seizures heeft. :-\
Door ~Joke~
#979953
Spike is zo'n hond die epileptiforme aanvallen had/heeft door een gluten[graan] intolerantie. In zijn ergste jaar had hij zo'n 33 aanvallen. Hij heeft nooit medicijnen gebruikt ik hoefde dus ook niets af te bouwen. Ik weet dus hoe zo'n aanval eruit ziet. Bij de aanvallen die Spike heeft werken medicijnen niet, ze hebben vaak een averechts effect. Doordat de aanvallen vaak voor epilepsie worden aangezien [veel verschil is er ook niet] worden deze honden nog vaak voor epilepsie behandeld. Gelukkig zijn da's bij Border Terriers nu alerter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door