Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mariska
#979213
Hallo allemaal,

Onlangs was ik bij de dierenarts voor de rabiës inenting en toen is Max, mijn lab van 10 jaar, even gecheckt. Ze vroeg of er problemen waren en toen gaf ik aan dat ik wel merkte dat hij ouder aan het worden is. Zo wil hij bijvoorbeeld niet meer in de auto springen en lijkt hij af en toe een heeeel klein beetje kreupel te lopen. Hij lijkt tegenwoordig ook wat meer moeite met het opstaan te hebben.

Zij heeft Max onderzocht en hij reageerde op een bepaalde beweging die zij met zijn achterpoot en heup maakte. Daarop vertelde zij mij dat hij artrose heeft in één van de heupen. Medicijnen waren op dat moment niet nodig.

Nu denk ik erover om hem Glucosamine te geven. Ik heb toevallig een doos van Bional staan. Wordt hier thuis niet meer gebruikt en het is nog goed tot eind 2009. Het zijn capsules. Kan ik dit aan Max geven?

Op de doos staat "Werkstoffen per tablet: 750 mg glucosaminesulfaat (dit komt overeen met 1200 mg elementair gehalte glucosamine)."

Groetjes
Mariska
Gebruikersavatar
Door Angelique
#979272
Ja hoor dit kun je geven. Het is niet het ideale middel omdat het enkel gluco is zonder verder ondersteunende ingrediënten, maar om te beginnen is het prima. Ik zou 'm 1 tablet per dag geven.
Door hellenbanjerbo
#979411
Ik kan je Glucobest aanraden. Bevat ook chondroïtine, wat belangrijk is bij arthrose. Ik heb ook goede resultaten met groenlipmosselcapsules.
Door wilfred
#979979
Glucosomine lijkt een wondermiddel, maar is dat het ook? Laatst bij Tros rader was er het thema glucosamine. Hier werd verteld dat er tal van soorten, vormen en maten op de markt zijn, maar er ontbreekt daadwerkelijk bewijs dat het helpt. En daar is ook het placebo-effect bij mensen, maar bij honden lijkt me dat niet het geval. Toch hoor ik van veel mensen waarbij het een positieve werking heeft, minder last van pijn en bij honden die soepeler opstaan vanuit ligpositie.
Link:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=26 ... kPid%5D=85
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door