Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#978169
Mijn pup van 8,5 week heeft diarree.
Echt water, maar 4 keer per dag, dus op de tijden dat hij normaal ook ontlasting heeft.
Hij staat op kvv.

Wat kan ik hem geven en hoeveel. Hij weegt nu 6,5 kilo.
Hij is wat afgevallen.
Laatst gewijzigd door Annelies1962 op vr 06 jun 2008, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annelies1962
#978206
Truus schreef: Wat eet je pup? Heb je al eens overlegt met de dierenarts? Wellicht een wormenkuur of een andere oorzaak?
Hij eet nu smuldier. Wormkuur pas nog gehad.
Als het morgen niet weg is, ga ik langs de DA.
Hij heeft het sinds gisteren. Is gewoon speels , heeft geen koorts.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#978216
at ie altijd al kvv of sinds kort?
Heb je geen okugest in huis?
Als ie het nog maar net heb zou ik eerst kip proberen, kan ook door de wormkuur komen hoor!
ellen
Door Annelies1962
#978222
Sinds dik een week eet hij kvv.
Is ook al meer dan een week gelden dat hij worm kuur had.

Zal een kijken of ze hier okugest hebben.
Hoeveel mag hij daar van hebben?
Eetlust heeft hij als de beste, verder merk je niks aan hem, buiten de diaree
Door conleeuw
#978247
ik heb het niet zo op diaree en zulke jonge pups, meer dan een week geleden wormkuur lijk mij niet meer een reden om daarvan aan de slinger in iedere geval niet gister pas. Is hij wel ingeent tegen van alles en nog wat, zo ja, wanneer?
Door Annelies1962
#978253
conleeuw schreef: ik heb het niet zo op diaree en zulke jonge pups, meer dan een week geleden wormkuur lijk mij niet meer een reden om daarvan aan de slinger in iedere geval niet gister pas. Is hij wel ingeent tegen van alles en nog wat, zo ja, wanneer?
Hij heeft met 6 weken zijn eerste enting gehad. Gewoon puppyenting.
Door conleeuw
#978262
Annelies1962 schreef: Hij heeft met 6 weken zijn eerste enting gehad. Gewoon puppyenting.
tja, dan zou ik indien het  morgen nog zo is voor de veiligheid toch langs de dierenarts, ik bedoel niet als het een beetje dun is, maar echt diaree, in dit weer en met zo'n kleintje zou ik het er niet op wagen om nog langer af te wachten ;)
Door Annelies1962
#978268
conleeuw schreef: tja, dan zou ik indien het  morgen nog zo is voor de veiligheid toch langs de dierenarts, ik bedoel niet als het een beetje dun is, maar echt diaree, in dit weer en met zo'n kleintje zou ik het er niet op wagen om nog langer af te wachten ;)
Was ik dus ook wel van plan om langs de DA te gaan als dit morgen nog is.
Het is echt water wat er uit komt.
Door Ine
#978479
Zou het kunnen, dat je teveel eten geeft?
Ik ken het wel van teveel Carnibest voeren.
In principe mag je pup nu 325 gram verdeeld over 4x per dag hebben.
Door poohbeertje52
#979101
:)kan het niet van smuldier komen ja sorry ik ben net nieuw hier maar ik voer sinds enkele dagen smuldier daarvoor stond mijn bernertje op brokken royal canin ze at weinig van de brokken bijna niet dus ben ik overgestapt op kvv smuldier compleet maar nu sinds 2dagen diaree vanmorgen de hele keuken en zij zelf onder  :'( ik overweeg ernstig terug op brokken te gaan want zij is nu 6,5maanden en had nog nooit diaree gehad toen ze op brokken stond :-[
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#979117
poohbeertje52 schreef: :)kan het niet van smuldier komen ja sorry ik ben net nieuw hier maar ik voer sinds enkele dagen smuldier daarvoor stond mijn bernertje op brokken royal canin ze at weinig van de brokken bijna niet dus ben ik overgestapt op kvv smuldier compleet maar nu sinds 2dagen diaree vanmorgen de hele keuken en zij zelf onder  :'( ik overweeg ernstig terug op brokken te gaan want zij is nu 6,5maanden en had nog nooit diaree gehad toen ze op brokken stond :-[
nee, die at ze ook niet.
Het gros van de honden die overstappen van de kunstmatige brokken naar de natuurlijke voeding voor de carnivoren kunnen last krijgen van diarree, wat hoort bij de ontgifting.
Het kan ook zo zijn dat de hond de carnibest of in jouw geval de smuldier niet goed verdragen kan.
Dan zijn er nog gelukkig vele andere merken kvv te krijgen.
Door poohbeertje52
#979133
:)oke snap ik ik stap over in elk geval ga nu ahv uit proberen :D bedankt ellen voor je advies hierin :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door