Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#978811
Kai heeft sinds vrijdag een hard bultje ter grootte van een halve knikker op zijn achterpoot, bij zijn knie ongeveer. Ik was het bultje eigenlijk vergeten  :-[  vooral omdat ik bij Kai altijd wat minder bezorgd ben en denk, oooh het zal vanzelf wel weggaan (ik dacht aan een insectenbeet), maar dat is dus niet het geval.
Het bultje is misschien iets kleiner geworden, maar niet echt noemenswaardig, wat zou het kunnen zijn? En zal ik het gewoon nog even aankijken?
Door Kuszco
#978841
Ja,precies heb ik ook bij Lotje. Denk ook altijd dat het wel weer over gaat.
Is het zo'n "loszittend bultje"? Zoiets als een vetbultje misschien.Of is het keihard en zit het aan het bot vast?
Zo'n loszittend flubberbultje heeft Lotje op haar borstbeen en bil. Ik denk dat het een vetbultje is.Daar doe ik dus niets mee.
Als het snel in omvang toeneemt laat ik de DA kijken. Ik voel er dan een keer per maand aan.
Als het een abcesje lijkt moet het langzaamaan vanzelf minder worden,is dat niet zo dan zou ik de DA ook even laten kijken.
Heeft hij daar geen tekenbeet gehad?
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Lizzy
#978845
Het kan echt van alles wezen! Bij Brutus heb ik een keer zo'n bultje gevonden en dat bleek een cyste. Ik zou zelf even naar de DA gaan voor een dunne naald biopt, als dit over 1 a 2 weken nog niet weg is.
Door Kuszco
#978856
Ik zou het ook een week of twee geven om vanzelf te slinken.
Het kan ook een bloeduitstorting zijn,of iets anders wat in de huid is binnengedrongen,splinter o.i.d.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door