Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#978744
dat heb ik besteld omdat de jongens een steeds terugkerende voorhuidontsteking hebben.
Maar nu staat nergens, ook niet bij de gebruikaanwijzing, hoeveel pilletjes ze mogen.
wie weet het?
ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#978754
Kinderdosering is 1 tablet per dag. Volwassenen 2. Ik zou eerst de kinderdosering aanhouden.
Door Lizzy
#978757
vanaalst schreef: dat heb ik besteld omdat de jongens een steeds terugkerende voorhuidontsteking hebben.
Maar nu staat nergens, ook niet bij de gebruikaanwijzing, hoeveel pilletjes ze mogen.
wie weet het?
ellen
Mag ik vragen wat je heeft doen besluiten om Silicea te gaan geven?

Welke potentie heb je? D-nog iets?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#978763
D-12
en niets anders helpt, spoelen met echinaforce, vitC, kuurtje antibiotica, iedere keer schoonspoelen met water enz.
Dus heb ik bij plaza33 gekeken en daar stond dan silicea, dacht dat maar eens proberen.
Moet iedere keer als ze zich uitschudden bukken! De deuren, vloeren, banken alles zit onder de prut, wordt er gek van!
Ze maken het zelf niet schoon of iets dus het drupt er lekker uit!
ellen
Door Lizzy
#978771
Silicea werkt vooral goed als de afscheiding irriterend werkt. Van D12 kun je 2 keer per dag 1 dosis geven. Ik weet niet of het tabletten, druppels, granules of korrels zijn? Korrels zijn hele kleine balletjes (die je overigens niet met je handen aan moet raken) en granules zijn grotere balletjes. Voor een kleine hond gebruik je 5 druppels, 1 tablet, 5 korrels en 1 granule per dosis. Voor een grote hond gebruik je 10 druppels, 2 tabletten, 10 korrels of 3 granules per dosis.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#978774
het zijn tabletjes, zou ik dan weirdo en zimba allebei zo'n 27/28 kilo er 2 geven en da vinci, zo 22 kilo er eentje geven?
ellen
Door Lizzy
#978783
vanaalst schreef: het zijn tabletjes, zou ik dan weirdo en zimba allebei zo'n 27/28 kilo er 2 geven en da vinci, zo 22 kilo er eentje geven?
ellen
Oh oeps, ik zie net dat Angelique schrijft 1 tablet per hond. Ik zou die dosering voor beide dan aanhouden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#978793
Lizzy schreef: Oh oeps, ik zie net dat Angelique schrijft 1 tablet per hond. Ik zou die dosering voor beide dan aanhouden.
Nou ja, wat ik schrijf is niet zaligmakend ;D, maar omdat er een kinderdosering opstaat zou ik die zelf altijd eerst geven. In mijn visie heb jij meer diepgaander verstand van homeopathy dan ik, dus als jij zegt 2 tabletten dan ga ik daar graag in mee.
Door Lizzy
#978973
vanaalst schreef: dus dan maar 2? ;D ;D
ellen
Jij mag kiezen ;D

Nee geintje. Maar ik denk dat het niet zo heel veel uit maakt. Je kunt de zwaarste 2 wel 2 tabletten geven en de lichtste 1. Maar hebben ze alle drie een puspiemel joh? Chronisch? Da's balen! Heb je ook al eens geprobeerd om ze tijdelijk vitamine C (ascorbinezuur) te geven en te spoelen met Echinacea Extra Forte (met Cat's Claw en Plantago) van Bloem?

Succes!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#979038
Lizzy schreef: Jij mag kiezen ;D

Nee geintje. Maar ik denk dat het niet zo heel veel uit maakt. Je kunt de zwaarste 2 wel 2 tabletten geven en de lichtste 1. Maar hebben ze alle drie een puspiemel joh? Chronisch? Da's balen! Heb je ook al eens geprobeerd om ze tijdelijk vitamine C (ascorbinezuur) te geven en te spoelen met Echinacea Extra Forte (met Cat's Claw en Plantago) van Bloem?

Succes!
ja, heb ik allemaal gedaan!
Alles helpt echt maar heel even en dan begin de pret weer.
En id alle 3 de mannen hebben een lekpiemeltje, de ene wel iets meer als de andere.Vooral vinci heeft het heel erg, al vanaf de eeste week dat ie hier was! Zimba doet vrolijk met hem mee en weirdo probeert het ;D, die heeft er het minste last van maar druppelt ook.
Hoop dat de silices wat gaat doen!
ellen
Door Red_Hunter
#979152
vanaalst schreef:
Ze maken het zelf niet schoon of iets dus het drupt er lekker uit!
ellen
Flynn begint er ook weer een beetje last van te krijgen maar die maakt het wel schoon zelf, maar daar hoef je ook niet blij mee te zijn, elke keer die sopgeluiden naast je. :lolipop: Hij wil je ook wel eens een gezellige lik geven, even niet dus. :dribble:

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#981862
we zijn nu nog geen week bezig met het geven van 1 pilletje per hondje en ik heb vanmorgen voor het eerst geen druppels gevonden :D :D :D
Ook als ik even naar hun flippie kijkt zie ik geen vieze klodders hangen!!!
ellen
Door Lizzy
#981871
vanaalst schreef: we zijn nu nog geen week bezig met het geven van 1 pilletje per hondje en ik heb vanmorgen voor het eerst geen druppels gevonden :D :D :D
Ook als ik even naar hun flippie kijkt zie ik geen vieze klodders hangen!!!
ellen
Zo hee, dat zijn de betere resultaten!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door