Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Huskymeisje
#975671
ik lees dat een aantal van jullie de vlees- en/of botmixen aan de kat geven. Is dat wel goed voor de kat dan? Ik dacht dat het echt speciaal voor honden bestemd was? Ik heb het wel in huis voor de honden dus wanneer ze de haaks barf niet blieven zou ik dat nog kunnen proberen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#975764
botmix is toch gewoon gemalen vleesbot? waarom zou dat niet voor katten geschikt zijn?
een aantal vleesmixen bevat pens, en dat vindt Sien erg vies. Eend vindt Ot weer niet te eten. Maar in de meeste kvv's zit ook gewoon gemalen bot. Kan gewoon in de kat hoor.
Door YaYa
#975851
Ik heb zelf de kip/eend mix en de zalmmix voor de katten. Ik had ook de vleesmix 2 maar die moeten ze niet. Ruikt ook nog heel erg naar pens al zou dat er niet in moeten zitten.
Door Heloise
#976150
De kip/eend botmix wordt hier goed gegeten door alle twee de katten. De andere botmix hoop ik binnenkort te proberen maar daar verwacht ik ook geen problemen mee.
De vleesmix 2 wordt door één van de twee verslonden (maar die eet dus ook pens), de andere vindt dat dus weer niet te eten.
Door Huskymeisje
#976188
En hoe verwerk ik zo'n mix nou in een menu? Er zit wel diverse soorten in maar valt het nou onder kvv of niet?

Ik ga gewoon alle mixen proberen met de katten. Heb het toch wel in de vriezer voor de honden dussss.
Door Heloise
#976660
Het is geen kvv want het ze zijn niet compleet.

Ik voeg per kilo botmix 400 gram vlees toe (dan heb je dus een bot/vlees verhouding van 50/50 en kan je het als vleesbot rekenen) en verdeel dit in handzame porties.

De vleesmix 2 geef ik niet meer als mijn huidige voorraadje op is omdat maar één kat het eet en ik niet precies weet wat voor orgaan erin zit.
Door Chubby
#977488
Mijn ene kat is niet zo'n vis-eter, maar altijd maar tonijn vind ik ook zowat.. De zalmmix van Herby vindt ze echter jummie, dus ik gebruik deze regelmatig als vervanging van de wekelijkse vismaaltijd..
Door Mevroi Kruim
#978676
Bij Herby  ;) dat is een zaak die barfspullen thuisbezorgt. De adresgegevens vind je bij de honden onder Zelf Samenstellen - Vraag en Aanbod. Hier is een inmiddels al weer bejaard draadje http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 174.0.html
Je moet wel voor een minimumbedrag bestellen, of met iemand samen bestellen. Dat laatste is vaak het handigst, dan kom je sneller aan je bedrag. Kijk eens bij de honden onder KVV en dan onderaan bij Verzamelplaats, daar melden mensen zich voor dat soort acties.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 05 jun 2008, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door