Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door poohbeertje52
#978555
:( goedemorgen allemaal aangezien ik nog vrij nieuw ben hier wil ik graag jullie goede raad per slot van rekening zijn jullie hier toch de expers ;D en ik de leek :D mijn bernertje doet het nu een paar dagen op kvv om precies te zijn penscompleet en vleescompleet van smuldier ze vondt het echt lekker bak was zo leeg maar vanacht poepte ze zich compleet leg in dr bens afgezien van de enorme stank :yucky:wilde ze vanmorgen niks meer eten ze haalt er duidelijk haar neus voor op mijn vraag kennen jullie dit probleem diaree na kvv of moet ik me echt zorgen gaan maken ik was net zo blij dat ze weer at ze stond namelijk op royal canin brokken en ben dus overgestapt naar kvv :-\ :-X groetjes marja
Door arenda
#978560
Heeft ze niet teveel gekregen, als mijn honden teveel eten gaat het ook mis. Of als het nog te koud is, dat werkt ook lekker op de darmen.Zeker met smuldier heb ik dat probleem, daar moet ik echt niet teveel of te koud van voeren.
Door poohbeertje52
#978567
:)hoi arenda nee was absoluut niet te koud gister heeft ze wel redelijk veel gegeten denk ik toch ja ik ben net nieuw hier en ze staat nog maar enkele dagen op kvv dus ik weet eerlijkheidshalve nog niet precies wat ik moet voeren aan hoeveelheid misschien kan iemand mij dit vertellen hier zitten de mensen met kennis van zaken en ik ben nog een leek :( ze is 6,5maanden vandaag precies en het is een berner sennen teefje
Laatst gewijzigd door poohbeertje52 op do 05 jun 2008, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#978574
Het komt vaak voor dat honden in het begin van de overstap naar kvv diarree krijgen, zolang je hond verder gewoon levendig is en goed drinkt zou ik me er nu niet al te druk om maken.

En volgens mij staat de hoeveelheid die je moet voeren op de verpakking, ik barf, dus daar kan ik je verder niet mee helpen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#978593
Wel grappig dat je tegen een ander zegt dat die moet lezen voordat die reageert terwijl jou ondertussen al een aantal maal is verteld hoeveel je moet/kunt geven en dat daar ook nog is bijverteld dat als je teveel geeft dat woef dan zomaar aan de diarree kan gaan. Misschien is het handig om eens wat beginnersdocumentatie te lezen, of minimaal de richtlijnen qua hoeveelheden die hier gegeven worden c.q. op de verpakkingen vermeld staan.
Door poohbeertje52
#978600
tsjongen zijn ze hier allemaal zo vijandig :( als angelique pffffffffffffffffffffffffffffffff
ik zeg geoon eerlijk dat ik nieuw ben nog maar net begin met kvv en dan wordt ik ff de jas uitgeveegd pfffffffffffffff
ik kom er tenminste eerlijk vooruit dat ik het nog niet weet
Door cathrien
#978608
[quote="poohbeertje52"]
tsjongen zijn ze hier allemaal zo vijandig :( als angelique pffffffffffffffffffffffffffffffff
ik zeg geoon eerlijk dat ik nieuw ben nog maar net begin met kvv en dan wordt ik ff de jas uitgeveegd pfffffffffffffff
ik kom er tenminste eerlijk vooruit dat ik het nog niet weet
[/quote]

Ik ken het gevoel wat je nu beschrijft daarom lees ik meer. Schrik soms ook op de antwoorden die ik krijg dan denk ik ik kom hier om te leren en niet om afgesnauwd te worden. Maar een ding vragen is nooit dom. Succes met je bernertje.
Door Laura2004
#978611
Ik vind het wel meevallen met het afsnauwen hier ;) Soms komt geschreven taal ook harder over dan het bedoelt is, je ziet nl niet de uitdrukking van het gezicht ed. Ik vind dat iedereen hier zijn best doet om anderen te helpen en volgens mij is dat de ervaring van de meerderheid van de leden, ik ben al 4 jaar lid en vind niet ik hier afgesnauwd word en ik probeer zelf ook zeker niemand af te snauwen. En misschien heeft het ook wel te maken met hoe gevoelig je zelf bent  ;)

Maar Poohbeertje, heb je al op de verpakking gekeken of daar staat hoeveel je moet geven? Ik neem aan dat het daar op moet staan...
Door poohbeertje52
#978616
>:( het gaat er omdat angelique eerst over de juiste hoogte wil discuseren en dat mag maar als ze dan niet goed leest en ik schrijf lees eerst ees goed voor je reageert gaat ze in de aanval en daarna nog eens over omdat ik het heb over de hoeveelheid als je dat nu ook al niet meer vragen mag staan er hier anders zat vragen die je zelf ook uitkomen kan maar ik ga van jullie deskundigheid uit omdat ik zelf net startende ben vraag ik er liever naar bij jullie maar as ik dan op deze manier terecht gewezen wordt kan ze het beter laten om te reageren ik wil met niemand ruzie maar ook niet op deze manier aub zal id eens op de verpakking beter moeten kijken maar dan nog mag ik jullie toch wel om raad vragen vanwege de diaree plots heeft ze namelijk van haar brokken nooit gehad vandaar dat ik schrok.
Door poohbeertje52
#978619
;) heey cathrien reuze bedankt er zijn hier dus ook lieve mensen die wel gewoon reageren kunnen toppie van jou ;)
ja thanks met mijn bernertje gat het wel oke hoor alleen ze heeft nu diaree en wil ff niks eten maar ik schrok erg snap je ze heeft op brokken nooit diaree gehad vandaar  mijn vraag hier maar goed mag kennelijk van bepaalde mensen niets vragen  ;D maar bedankt voor je lieve reactie ben ik dus niet alleeen die dat vindt  :)
Laatst gewijzigd door poohbeertje52 op do 05 jun 2008, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door connie63
#978620
hallo, ik heb een berner senner kruising herder van 9 maanden en die krijgt 1200 gram smuldier per dag en weegt nu rond de 30 kg
en ze doet het er goed op verder, ze hebben mij hier toen geadviseerd 30 t0t 40 gram per kilo van het lichaams gewicht dus ik weet niet hoeveel je hondje weegt , maar ik zou dat proberen

groetjes connie
Gebruikersavatar
Door Pauline
#978621
Misschien is het ook handig om te beginnen met 1 soort (smaak). Dat eens een week ofzo voeren, zodat je weet hoe de reactie op die soort is. En ja.... sommige honden krijgen diarree bij de overschakeling.

Je kunt het ook eerst overgieten met heet water, 5 minuutjes laten staan, afgieten en dan aanbieden. Gaat er een beetje van "goede" bacteriën verloren, waardoor haar darmen wat minder hoeven te werken en hopelijk wat minder heftig reageren. Dit bouw je langzaam af, dus steeds meer rauw mengen door het verwarmde.

In brokken zit niets meer in, haar darmen zijn ook niet gewend om iets te moeten doen met goede bacteriën. Je kunt je vast wel voorstellen dat sommige darmen (lees honden) daar moeite mee hebben en ietwat reageren op de overschakeling.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 05 jun 2008, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poohbeertje52
#978622
:) connie ze weegt 25 kilo nu ze eet nu smuldier compleet
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door