Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#978366
kent iemand dit?
de puur jeuk helpt niets en Caro blijft haar openkrabben
zou ik dit proberen? heb dit inhuis.
moet me inhouden of haal de cortisone weer boven hoor.
echt radeloos ben ik :'(
Laatst gewijzigd door belgje op za 07 jun 2008, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#978391
Loratadine is de werkzame stof in diverse hooikoortstabletten; ik heb ze bijv. van het Kruidvat eigen merk.
Per tablet bevat het 10 mg. loratadine. Voor een lichaamsgewicht van 30 kg of minder wordt geadviseerd 1 maal daags 5 mg. Dat is dus de mensen dosering.

Ik zou dit zelf niet aan mijn hond geven maar bij hevige jeuk gewoon de da. bellen.

Sterkte!
Door Kuszco
#978392
Op wikipedia staat dat het een medicijn is bij hooikoorts en allergie.
Wordt aan mensen gegeven.Maar ja dat wist je misschien zelf ook al. Meer kan ik je er ook niet over vertellen.
Toen Lotje op de top van haar jeuk zat heb ik haar ook eens Mizollen gegeven. Ook een anti-histaminica.
Volgens mijn DA zie je daar weinig effect van bij honden.
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
Door Deesje
#978547
een anti histaminicum blokkeert ahw de receptoren voor histamine.. die histamine wordt door het lichaam aangemaakt en bij mensen geldt een 2 ledig principe..

als je allergisch reageert is het meestal zo dat je lichaam overreageert op de histamine.. daarnaast kan bij een allergie ook meer histamine aangemaakt worden en dan is het cirkeltje rond. Die anti histaminica werken alleen bij jeuk als gevolg van een'hyperreactiviteit (op histamine).

ik zou het ook eerst even overleggen, het blijven toch medicijnen..
Door belgje
#978761
oké bel de DA nu op(homeopatische)
zal erover spreken en ook over vb. antibiotica want het is vreselijk zo rood dat ze zit zeg.
ben er bijna zeker van dat het van de graspollen komt.
Door belgje
#978765
202 Spots schreef: Ik heb Cis op advies van de DA ook wel  Benadryl (antihistamine) gegeven voor de jeuk.
Kinder dose geven.
en hielp het?
moet straks terugbellen
Door 202Spots
#978766
belgje schreef: en hielp het?
moet straks terugbellen
Ja hielp wel,maar 't maakt ook 'n beetje suffig/slaperig ;)
maar dat had ik liever dan steroids of cortisone shots...
Door belgje
#978769
202 Spots schreef: Ja hielp wel,maar 't maakt ook 'n beetje suffig/slaperig ;)
maar dat had ik liever dan steroids of cortisone shots...
ja zeg wel, ze is nu 3 maand cortisonevrij
Door belgje
#978778
oké bn al meer gerust.
mag de antihistamine ééns proberen voor een dag of 3 en kijken wat het geeft.
antibiotica heeft geen zin.
verder zoals ik al een paar dagen doe is spoelen in bad zonder schampoo maar moet kamillethee zetten en dit in het spoelwater doen, eventueel mag ook callendulaoplossing maar heb een doos kamillethee staan.
heb de loratadine ooit ééns moeten geven van onze gewone DA en weet dat het toch wat hielp.
Door Lizzy
#978787
belgje schreef: oké bn al meer gerust.
mag de antihistamine ééns proberen voor een dag of 3 en kijken wat het geeft.
antibiotica heeft geen zin.
verder zoals ik al een paar dagen doe is spoelen in bad zonder schampoo maar moet kamillethee zetten en dit in het spoelwater doen, eventueel mag ook callendulaoplossing maar heb een doos kamillethee staan.
heb de loratadine ooit ééns moeten geven van onze gewone DA en weet dat het toch wat hielp.
Nou, fijn dat je toch even gebeld hebt en dit mag proberen. Ik hoop dat het snel helpt, alle acties die je gaat ondernemen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door