Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#978311
Vorig jaar is Tess geopereerd aan lensluxatie en na 10 maanden voorspoedig herstel had ik de laatste paar weken in de gaten dat het niet goed ging met haar oogje. Vanmiddag zijn we dan ook naar de oogarts geweest en het is helemaal mis. De pupil sluit niet meer, er zit een ontsteking in haar oog, het oog is misvormd, het netvlies is niet meer te zien en ze heeft pijn. De oogdruk mag maximaal 20 zijn en was 59,5. Niet goed dus.

We mochten twee weken gaan druppelen (4 tot 6 keer per dag) om te zien of de ontsteking onderdrukt kan worden waarna de oogdruk ook weer zal dalen. De kans van slagen is 10%. Het alternatief is een operatie om het oog eruit te halen........

Tess wordt a.s. vrijdag geopereerd en gaat daarna met 1 oog door het leven. De beste keuze voor haar maar een verdomd moeilijke keuze. De  tranen zitten dan ook erg hoog vandaag en dat wordt de komende dagen niet beter vrees ik.

Hoeveel ellende gaat er nog komen?
Door conleeuw
#978316
agosie, dat valt even vies tegen, kan mij voorstellen dat jij dat er niet ook nog bij kan hebben......... sterkte ermee :-* :-*
Door Jolly
#978324
:-\ :'( shit zeg, mega knuffel van ons allemaal
en nu moet de ellende gewoon stoppen, tis klaar nu jij hebt je portie voor de komende 3jaar zeker al gehad.
Door Elise
#978352
Potjandrie dat is een tegenvaller, echt ellendig :(
Knufs voor Tess, voor haar zal het wel veel fijner zijn als de pijn aan het oog weg is :-*
Door sandrra
#978354
pff wat een moeilijke beslissing zeg.
Heel veel sterkte de komende dagen.
En dikke knuffel voor Tess
Door Edelgrijsje
#978388
Jee, wat sneu nou.  :(
Maar ik heb wel eens gehoord dat een hond erg opknapt als het oog eruit is, geen pijn meer heeft. Misschien wel een beetje napijn uiteraart.
dikke knuffel voor Tess :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#978409
Ach nee toch Erna, dat kan er ook nog wel bij...  :-X :'( Arme Tessie, hoop dat ze snel van de pijn af is...  :-* :-* :-*  Sterkte.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#978411
Dat kan er nog wel bij zeg, hoeveel ellende kan een mens hebben. :'(
Heel veel sterkte Erna en een hele dikke knuffel voor jou en Tess.

De duimen draaien vrijdag en voor een spoedig herstel.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#978418
Wat een rot bericht Erna :'( je hebt eigenlijk geen keus en je wilt natuurlijk niet dat Tess pijn heeft... maar het is nogal niet wat, een oog missen...  :'(.
Heel veel sterkte vrijdag :-*. En hopelijk is dit dan het laatste in die lange rij ellende...
Door roefus
#978424
Wat een rot-bericht.  :'(
Ik hoop dat Tess goed door de operatie komt...en dat het mee zal vallen  :-*
Het blijft vast een mooie meid...en ik hoop nu 'zonder pijn'.
Sterkte ermee, want het is wel een heleboel  :'(
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#978432
Het zit je ook niet mee zeg!

Misschien een lichtpuntje dat toen bij Jory op 12 jarige leeftijd haar oog is verwijderd ze 's avonds al weer had gegeten.
Dat had ze een week lang niet gedaan vanwege de pijn.
De ingreep is voor ons zelf erg ingrijpend, maar de operatie op zich schijnt een kleine ingreep te zijn.
Maar desalniettemin is het altijd weer spannend zo'n narcose!
Heel veel sterkte met je meiske :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door