Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marisja
#977606
Hallo allemaal,

Gisteren zijn we de tweede week in gegaan met het voeren van Carnibest eend/rijst.
Hoewel ik in de eerste instantie dacht dat dit wel redelijk ging, mischien iets te vroeg gejuigd, vraag ik me
af of eend/rijst wel een juiste keuze is. Voor de knip in ieder geval niet, het kost flink wat euro'tjes....

Misschien dat komt deze twijfeling wel door het telefoontje van de DA, hij heeft samen met Mvr. Vroom gesproken omdat ik vorige keer (voor gebruik carnibest) erg emotioneel was. Hij vertelde me dat eend/rijst een niet 100% waardig eliminatiedieet is....... Een optie was om zelf de maaltijd samen te stellen met een eiwit (geit,konijn,paard enz enz) die nog nooit eerder gegeten hebben.
Wat is jullie mening hierover........, ik vind het ook erg zonde om nu te stoppen met carnibest, heb net een nieuwe lading rollen liggen in de vriezer!

Zowel Bumper als Ushi hebben erg veel last van jeuk en krabben vele meer dan voorheen.... Vanavond krijgen ze weer een wasbeurd, de vacht voelt erg vies aan en ze ruiken. Bumper heeft weer bultjes bij gekregen, voornamelijk bij zijn koppie...... Ook komt er erg veel vuil uit zijn oortjes en oogjes. Ushi heeft hier geen last van..... Zij heeft voornamelijk erg veeeeeeeel jeuk.

Groetjes Marisja
Door nikèdog2000
#977613
wat de da zegt zal ik maar doen
en rijst is graan
en daar zijn een heleboel honden gevoelig voor
probeer het te verkopen
je kunt het op vezamelplaats zetten
sterkte
Door M.P
#977905
hallo...
heeft het op deze moment niet te maken met de zomer, met een van mijn cockers ga ik nu minder wandellen omdat hij wat jeuk krijgt van het lopen door het hoge gras, ik persoonlijk zou niet dadelijk denken aan de eend-rijst versie...

groetjes...
Door Laura2004
#977912
Als jij denkt dat je hond slecht reageert op de rijst, kan je ook gewoon hele eend geven als eliminatie dieet, dat heb ik met mijn hond ook gedaan, ik zou nu niet een ander diersoort proberen, dus gewoon hele eenden kopen en dit geven, dat is een volwaardige maaltijd en dan hoef je je niet druk te maken om tekorten oid.
Door maddoc
#977919
als je hond hiervoor nog nooit eerder eend gegeten heeft. lijkt mij niets mis met de carnibest eend als eliminatiedieet, om ook rijst als mogelijke oorzaak uit te sluiten kun je beginnen met de Eend Diabetes en dan als evt volgende stap de Eend/rijst. De Eend diabetes bestaat alleen uit eendenvlees en plantaardig olie en de Eend/rijst dan nog een paar procent rijst, geen verdere toevoegingen. Voordeel tov de standaard zelfbereide eliminatiedieeten is dat dit rauw is en kompleet, dus in balans en dat is normaal gesproken niet zo bij de zelfbereide/gekookte eliminatiedieeten.  De Carnibest Eend/rijst (en later toen het op de markt kwam de Diabetes) heb ik zelf ook met succes bij mijn eigen hond gebruikt als eliminatiedieet.
Alternatief is zelf samenstellen met eend, eendkarkas, eendennek, eendenorgaantjes, hele eend uit de supermarkt.
Door sandrra
#977925
Mazoe had ook erg last van jeuk, stonk uren in de wind en was zeer vettig op haar vacht.
Wij zijn toen van de RC  hypoallergeen brokken overgestapt op de CB eend/rijst.
Dit sloeg in eerste instantie aan. Maar helaas bleek Mazoe ook hier weer op te reageren. En niet zo'n beetje maar echt heel erg.
Ze was voor de helft kaal, had een lucht bij zich waar je tegen aan kon leunen :(
Toen zijn we overgestapt op barf en nu naar drie maanden ruikt ze niet meer en glanst ze zo erg dat je ogen er pijn van doen.
Oh ja en gisteren had ze wat groente met rijst gekregen ( lag nog in de vriezer) en jawel ze stikte van de jeuk vandaag.
MAW haar reactie op de CB was dus op de rijst die erin zat.

Aan de andere kant als je hond gaat ontgiften duurt dat op z'n minst ( dacht ik) een week of 6 en zelfs langer.  de klachten kunnen zelfs verergeren.

Stertke met je hondjes....
Door marisja
#977926
Goedemorgen,

Tja dit is dus het resultaat als de hond......met enorme last van jeuk...... bij je op de kamer slaapt.
Heel de nacht heeft ze liggen krabben en op neer gelopen. Helaas slaapt ik erg licht.......das een beetje  vervelend!

Een paar jaar geleden heb ik voor ushi de maaltijden zelf gekookt...... nee niet rauw, maar gekookt. Ook toen kreeg zij rijst..... Eend heeft zij echter nog nooit eerder gehad, dus hier kan het volgens mij niet aan liggen.
Ik baal ontzettend als een overstap/verandering nodig blijkt te zijn...... heb net voor 72,- euro (3 weekjes voer....kassa!!!!) in de vriezer liggen.

Groetjes van de vroege vogel
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#977938
dat ze meer krabben en vieze ogen en oren  hebben, kan ook erger zijn geworden door de carnibest(ontgiften).
Zou het nog even aanzien of anders id alleen de eend geven, dat een poosje aankijken om te zien of ze daar goed op reageren.
Als je besluit het laatste te doen en je zit nog met de carnibest dan moet je proberen dat te verkopen...
ellen
Door sandrra
#978017
Poeh je was wel erg vroeg wakker. Nog wat kunnen slapen daarna?

Ontgiften heeft echt een tijd nodig, je bent tenslotte pas twee weken bezig.  Maar je kan natuurlijk, als je over wilt stappen op alleen eend ,de Cb te koop zetten.
Persoonlijk wou ik dat ik dat meteen gedaan had, maar ja als je alles van te voren weet ;)
Door marisja
#978118
Nee.... ik heb helaas niet meer geslapen.
Ben in plaats hiervan maar begonnen met "de grote schoonmaak"...

Ik mag de Carnibest eend/rijst omruilen voor eend diabeet, is dit volgens jullie een goede optie..... Ik heb de laatste maanden zoveeeeeeel adviezen gekregen (je weet wel buren, familie, vrienden, artsen.....) maar steeds luid dit advies anders, ze bedoelen het natuurlijk allemaal erg goed. Heb het idee dat ik hier meer kans maak op een werkende oplossing of switch.Ik wil de hoop nog niet opgeven, we zijn eigenlijk nog maar net begonnen.....
Met Ushi zijn we wat betreft huid nu ongeveer  4a5 jaar bezig..... op sommige momentjes zakt het lood ons dan ook in de schoenen.

Vraagje, Kunnen ze ook tijdens het ontgiften last krijgen van verandering van het humeur....... Nu heeft zij daar altijd al een beetje last (chagerijnig.....gromgrom ) van gehad, maar dit is voor ons gevoel toch wel toegenomen.
Ik persoonlijk heb het idee dat aanraking (aaien) voor haar vervelend aan voelt....... Weet natuurlijk niet ofdat zo .....
Heb haar vanochtend gewassen (heb gebruik gemaakt van malaseb.. :-[...), dit heeft haar volgens mij wel wat verlichting gebracht..... ze ligt nu haar verloren slaapje van vannacht in te halen.

Marisja
Laatst gewijzigd door marisja op wo 04 jun 2008, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evenstar
#978160
als je de CB eend/rijst kunt omruilen is dat een goed alternatief dan weet je dat ze ook geen rijst binnen kijgen. Mijn ervaring is dat dat ontgiftigen vrij lang en vrij heftig( bijna koorts hebben) duurt vooral als de honden prednison en aanverwante medicijnen gehad hebben.
heb gebruik gemaakt van malaseb.. 
goede en slechte ervaring mee maar het is een goede shampoo
Door sandrra
#978234
:o De grote schoonmaak al om die tijd.

Volgens mij wel een goed alternatief voor de eend/rijst .http://www.carnibest.nl/hond.htm (onder aan de pagina)

Wij zijn ruim 2 jaar , bijna drie, bezig geweest met Mazoe. Mazoe was in haar slechte periode enorm chagrijnig, had last van angst-agressie. Als ze t idee had dat ze aangeraakt zou worden kroop ze al weg. Het aller ergste vond ik nog wel dat ze afstand nam van ons :'(
Nu is ze speels, zelfs ondeugend en daagt ons en Khami uit voor spel. Dus ja verandering van humeur kan zeker, maar ja daar ben ik ook pas achter :-[

Ik had trouwens ook een of andere shampoo vd DA gekregen ( nou gekocht natuurlijk want geven niets gratis, ja proefzakjes brokken  :-\) Dat verlichte de huid wel ff, maar ik vond dat haar vacht, of wat er van over was, nog vetter werd en meer ging ruiken en wij hebben echt hele kortharige honden.
Gebruikersavatar
Door Dian
#978241
zit er in de diabetes versies echt geen rijst? Ik had een poosje terug voor Rakker ook CB diabetes maar dan de natuurvoer variant en volgens de verpakking zat daar wel rijst in (op de site staat dus van niet)??????
Door maddoc
#978334
De Carnibest Eend-Diabetes is echt prima als eliminatiedieet mits ze niet eerder eend heeft gegeten als vast onderdeel vh menu en daar zit dus geen rijst in.
Succes en sterkte.
Door marisja
#978554
Oke... dat word dus omruilen. Maar ben ik dan genoodzaakt om dit dieet altijd te blijven geven....?????
Je kan wel merken dat ik soms een beetje onzeker ben, achja ik ook nog maar een verse beginneling ben..... ???
Tja,die schoonmaak....was op dat moment een prima alternatief om even m'n hoofd leeg te maken, hahahaha

Dat ze niet lekker in hun velletjes zitten, is duidelijk voelbaar.....  Ze voelen beide erg warm aan, inderdaad bijna koortsig..... De huid is op sommige plekken best wel rood.
Uhsi komt ook erg angstig over, schrikt als je haar aan raakt. Ook grommen en chagerijnen is zeker toe genomen, niet allen naar ons maar ook naar Bumpertje toe......
Bumper heeft erg last van jeuk, rode ogen, voelt warm aan, stinkt en verliest erg veel haar. Ook hij is wat angtiger vooral tijdens de wandelingen.

Hoelang staat er ongeveer voor het ontgiften? Wat kan ik op dit momement nog voor hun doen om deze periode zo verdraagzaam mogelijk te maken.....?????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door