Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Versvleesvoeding per doos 12 t/m 16kg 10-20% onder de marktprijs

Goed plan
10
67%
Slecht plan
2
13%
Geen mening
3
20%
Door Cindy de Wolf
#978045
Ik zit er over na te denken om een soort van kleine groothandel op te starten voor de consument waar mensen 10 tot 20% minder betalen dan in de winkel. Maar dan moet er wel per doos afgenomen worden, dus een doos smuldier is 12kg en een doos duck is 8 of 16kg etc etc. Daarnaast kan er slechts op 1 tijdsblok afgehaald worden, bijvoorbeeld vrijdags tussen 16.00 en 20.00uur, geen bezorging. Kan je het niet ophalen is dat goed maar dan betaal je voor de vriesruimte en vooruit betalen.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie erover denken en of hier vraag naar is.
Door Laura2004
#978066
[quote="Marjoleine"]
Dat hangt er van af waar je woont  ;)

Hier in het noorden zijn zulke dingen amper in elk geval, in de Randstad volgens mij wel.
[/quote]
Cindy woont in Den Haag  :)
Door Cindy de Wolf
#978071
[quote="Marjoleine"]
Dat hangt er van af waar je woont  ;)

Hier in het noorden zijn zulke dingen amper in elk geval, in de Randstad volgens mij wel.
[/quote]

Nee hier is het ook niet zo ver ik weet. Er is een heel beperkte groep mensen, bijvoorbeeld die een eigen bedrijf hebben, die wel in kunnen kopen bij een select groepje groothandels maar echt een soort van groothandel voor de consument is er zover ik weet niet.
Door poohbeertje52
#978087
;)wel een goed plan denk ik zo maar alleen intresant en te doen als je bij elkaar in de buurt woont ik woon zelf helemaal in zeeland en ben hier net nieuw dus ik ken nog niemand en weet ook niet wie er nog meer uit zeeland komen om bijvoorbeeld gezamelijk te bestellen zoat we het nog goedkoper kunnen maken en dus aantrekkelijker dus bij deze waar zitten de mensen uit zeeland  :P
Door evenstar
#978163
ik heb geen mening gestemd omdat ik denk dat er wel mensen zijn die bij je afnemen voor me zelf geld dat ik bijna altijd of samen met iemand inkoop en dan gelijk 100 kg neem of 8 dozen haal.
Door Fynn
#978414
[quote="poohbeertje52"]
;)wel een goed plan denk ik zo maar alleen intresant en te doen als je bij elkaar in de buurt woont ik woon zelf helemaal in zeeland en ben hier net nieuw dus ik ken nog niemand en weet ook niet wie er nog meer uit zeeland komen om bijvoorbeeld gezamelijk te bestellen zoat we het nog goedkoper kunnen maken en dus aantrekkelijker dus bij deze waar zitten de mensen uit zeeland  :P
[/quote]

Ik woon in Zeeland (Heinkenszand) en wij bestellen met een aantal mensen eens in de zoveel tijd bij Herby.
Dus als je mee wil doen laat het even weten .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door *wendy*
#978495
Rian,
nu Gandor alleen is ga ik hem meer op NRV/BARF zetten.
Dus wil jij mij toch weer in je emaillijst zetten aub?  :-[
Gr, Wendy


@ Cindy, of het werkt weet ik niet. Het idee is wel heel leuk.
Alleen meestal werkt het niet om maar 1 tijdstip in de week te hebben.
Maar goed...proberen kan altijd natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#978505
[quote="Cindy de Wolf"]
Ik zit er over na te denken om een soort van kleine groothandel op te starten voor de consument waar mensen 10 tot 20% minder betalen dan in de winkel. Maar dan moet er wel per doos afgenomen worden, dus een doos smuldier is 12kg en een doos duck is 8 of 16kg etc etc. Daarnaast kan er slechts op 1 tijdsblok afgehaald worden, bijvoorbeeld vrijdags tussen 16.00 en 20.00uur, geen bezorging. Kan je het niet ophalen is dat goed maar dan betaal je voor de vriesruimte en vooruit betalen.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie erover denken en of hier vraag naar is.
[/quote]

Het is een prima idee als je genoeg gegadigden hebt. Het is echter maar de vraag of dat zo is. Maar je kunt het allicht proberen!
Door Cindy de Wolf
#978518
[quote="pippy"]
Rian,
nu Gandor alleen is ga ik hem meer op NRV/BARF zetten.
Dus wil jij mij toch weer in je emaillijst zetten aub?  :-[
Gr, Wendy


@ Cindy, of het werkt weet ik niet. Het idee is wel heel leuk.
Alleen meestal werkt het niet om maar 1 tijdstip in de week te hebben.
Maar goed...proberen kan altijd natuurlijk.
[/quote]

Een andere dag kan ook maar dan betaal je extra, ik wil dat wel enorm ontmoedigen dus dat zal best een pittig bedrag zijn.
Door claudiaB
#978541
Ik denk dat er wel vraag naar is, maar 1x in de week open zijn lijkt mij niet werken. Zeker niet op vrijdagmiddag zie ik mezelf niet in de drukte naar Den haag rijden. Ik denk dat het voor mensen buiten Den Haag niet veel zal uitmaken om bij jou vlees te kopen,je bent dan toch je reiskosten kwijt.
Ik wens je wel veel succes!!
Gebruikersavatar
Door Loti
#978550
Ik vind het een prima plan.
Zorg je dan dat je altijd voorraad hebt of moet het tijdig besteld worden?
Ga je dan ook snacks "verkopen"?
Door poohbeertje52
#978563
:)hoi fynn ja ik wil wel meedoen hoor alleen ik heb haar nog maar net op kvv staan dus ik weet niet wat er bij herby allemaal te koopis sorry maar ken nog bijna niks  :-[ ik woon in zeeuws-vlaanderen maar mijn man en zoon werken in bergen op zoom dus zouden ze bij jou langs kunnen komen om het op te halen :)
Door Cindy de Wolf
#978577
[quote="Loti"]
Ik vind het een prima plan.
Zorg je dan dat je altijd voorraad hebt of moet het tijdig besteld worden?
Ga je dan ook snacks "verkopen"?
[/quote]

Nee geen voorraad, in principe zouden het dan week of 2 wekelijkse bestellingen worden. Dus zeg besteld en betaald voor elke maandag, die donderdag of vrijdag ophalen. Ja snacks zullen dan ook per doos verkocht gaan worden dan wel verstuurd. Het zou dus puur geent zijn op mensen die minimaal 12 a 16kg kwijt kunnen en hiervoor goedkoper uit willen zijn.

Aangezien ik een normale baan heb, heb ik domweg niet de zin en tijd om meerdere dagen "open" te zijn. Ik heb dat destijds gedaan met de Carnibest en daar heb ik dus echt geen zin meer in.
Door willemenMaaike
#979163
ik ben een ondernemer van een dierenspeciaalzaak. buiten het feit dat ik tegen het onder de prijs verkopen ben denk ik dat je onderschat of het economisch haalbaar is. Met de gewone marge verdien je al niet veel op diepvries voeding laat staan als je onder de prijs gaat zitten. Je vergeet mischien dat je ook kosten hebt en de vriezers draaien is ook niet gratis.
Ik denk dat je al klanten hebt zonder dat je onder de prijs gaat zitten, dit omdat veel dierenspeciaal zaken niet een groot assortiment hebben van vlees laat staan groot vrepakkingen.

Met vriendelijke groet Willem
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door