Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#977257
Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar de meest gemakkelijke methode om maaltijden of porties voor mn honden in te vriezen.  Ook meteen een methoden om zo weinig mogelijk afvalzakjes te hebben.
Hoe doen jullie dat  Kan ik wat leren?
Door Truus
#977262
Ik gebruik boterkuipjes maar heb ook kleine maaltijden voor kleine hondjes. Doe er plakkertjes op en kan het zo laten ontdooien en kuipje hergebruiken.
Door 202Spots
#977265
nova schreef: Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar de meest gemakkelijke methode om maaltijden of porties voor mn honden in te vriezen.  Ook meteen een methoden om zo weinig mogelijk afvalzakjes te hebben.
Hoe doen jullie dat  Kan ik wat leren?
Die dikke plastic invries zakken kan je eventueel wassen en meerdere keren gebruiken om grotere vleesbotten in te vriezen, voor gemalen vleesbotten, of orgaan en voor de groentemix zijn plastic bakjes heel makkelijk.
Zijn er in verschillende maten en kan je zelf bepalen hoeveel er in 1 bakje gaat.
Groente mix word ook wel in die bakje om ijsblokjes te maken gedaan, wanneer de groentemix is bevroren kan je de blokjes in 'n plastic zak bewaren,en 1 of meerdere groenteblokjes in de bak erbij geven.
Door dorinekok
#977337
Ik ben vrees ik niet zo mileu bewust bezig behalve dat ik wel hergebruikt plastic gebruik soms (of zo)  :P
En dan doe ik alles in kilo verpakkingen. Dus een kilo vlees, een kilo pens, een kilo kipkarkassen etc.
De honden eten ongeveer 2,5 kilo per dag. Houd dus een halve kilo over. Die bewaar ik in een doos in de koelkast en dat blanceer ik dan weer de volgende dag. Ik pruts dus een beetje. Maar met inpakken ben ik streng!
Door Juul
#977350
Vleesbot gaat gewoon per kilo de vriezer in, zoals het binnen komt. Vlees en orgaan portioneer ik wel. Gebruik dus wel wat plastic zakjes.  :-[  Maar anders vind ik het een onoverzichtelijke bende worden.
Gebruikersavatar
Door Dian
#977352
ik gebruik ook plastic zakjes :-X En dan gaat het soort bij soort weer in een grote plastic zak waar ik opschrijf wat er in zit. Werkt voor mij als een tierelier, maar is niet milieuvriendelijk :-[
Door Mevroi Kruim
#977360
Ik doe de boel ook in diepvrieszakken en die gebruik ik 1x, je krijgt die dingen niet goed schoon vind ik. Hier wordt het plastic wel apart opgehaald en gerecycled dus toch wel een beetje milieu-vriendelijk.
Gebruikersavatar
Door kira
#977366
Wij positioneren niet meer. Alles gaat de vriezer in zoals het binnen komt. Ik pak er dan alles uit. De een krijgt dan te veel vlees, de ander te veel vleesbot. Ik reken dan even snel uit wat ik voor de dag erop bij moet pakken zodat iedereen weer ongeveer in balans komt. Wat over blijft gaat in de koelkast. En wat van orgaan over blijft omdat ik bijvoorbeeld een week twee soorten wil geven vries ik weer in. Positioneren komt er bij ons meer op neer dat wij nu vaker boodschappen doen omdat één koelkast helemaal vol staat met hondenbakken en restjes. Ben ook gestopt met positioneren omdat je er hier niet vanop aan kan dat het eten ook bevalt. Alleen kleine beerin eet alles altijd op. Theemuts blijft mutsen en heeft dus soms drie dagen nodig voor één portie en de dag erop eet ze dan zo haar portie op en pak ik voor de avond iets dat "over" was. Groente gaat in bakjes, één bakje is voor ongeveer 3 dagen. Als de bakjes allemaal leeg zijn maak ik weer nieuwe voorraad.
Door flin
#977371
hier ook diepvrieszakjes,
en bakjes met deksel overgebleven van de chinees,....die gaan niet eeuwig mee, (die bakjes hè)  maar zijn goed af te wassen...
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#977397
Ik bewaar alle plastic broodzakjes (met sluiting) en dat zijn er best veel, omdat wij veel oud brood voor de kippen en schapen krijgen.
Daar doe ik ongeveer eenderde van een kilo vlees of orgaan of bot(mix) in.
Mijn honden eten met zijn drieén 650 gram per dag, dus heb ik twee zakjes  per dag nodig.
Groenten gaan in plastic diepvriesbakjes.
Door Huskymeisje
#977421
Ik doe alles in de vriezer zoals het binnenkomt behalve de kipkarkassen. Dat krijg ik in een grote doos en moet in zelf wel in porties invriezen. En ja daarvoor gebruik ik plastic zakken. Voor de groentemix heb ik bakjes in huis.
Gebruikersavatar
Door pike
#977431
Hier gaat alles de vriezer in zoals het (verpakt) binnenkomt. Het meeste is in kilo's. Vleesbot en spiervlees haal ik dan telkens een kilo uit en die maak ik gewoon op (in 2, soms in 3 dagen). Met orgaanvlees werkt dat niet omdat ze er niet zo veel van krijgen en ook niet elke dag hetzelfde soort orgaan. Dat ontdooi ik dan een beetje tot het snijdbaar is en dan doe ik het teveel in porties in plastic bakjes terug in de vriezer. Ook groentemix gaat in plastic bakjes. Oh ja, wat ik wel in porties doe dat zijn de loopvoeten die ik als snack geef, die vries ik per 4 in en daar doe ik dan 2 dagen mee (straks moet het per 6  :D)
Door claudiaB
#977500
Dian schreef: ik gebruik ook plastic zakjes :-X En dan gaat het soort bij soort weer in een grote plastic zak waar ik opschrijf wat er in zit. Werkt voor mij als een tierelier, maar is niet milieuvriendelijk :-[
Zo doe ik het ook!!
Door Borke
#977501
Alles gaat hier de vriezer in zoals het binnen komt, meestal zijn dat kiloporties.
Zelf vries ik alles in in porties die de 2 honden op 1 dag samen eten, laat dat nou ook een kiloportie zijn :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door