Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#977319
In kort:

Koiker hondje van 12 kg krijgt sinds een paar dagen previcox 57 mg.... hij heeft last van SI gewricht, is al eerder behandeld met prednison en NSAID, nu alleen previcox. Is het moglejik om ook duivelsklauw er bij te geven of is dat onverstandig.
Suggesties zijn welkom, hij heeft uitvalverschijnselen.
#977343
Lizzy schreef: Is dat niet het lumbo-sacrale gebied? Is het lumbo-sacrale instabiliteit of Cauda Equina?

yep, ik was aan de telefoon en was aan het praten en schrijven, dan wil het nog wel eens zo zijn dat ik niet helemaal goed opschrijf het is lumbo sacrale intabiliteit, hij heeft previcox maar dat helpt niet echt goed momenteel, maar ze wilden ook duivelsklauw gaan geven en vroeg zich af of je duivelsklauw samen met een NSAID kan en mag geven?
Door Lizzy
#977348
conleeuw schreef: yep, ik was aan de telefoon en was aan het praten en schrijven, dan wil het nog wel eens zo zijn dat ik niet helemaal goed opschrijf het is lumbo sacrale intabiliteit, hij heeft previcox maar dat helpt niet echt goed momenteel, maar ze wilden ook duivelsklauw gaan geven en vroeg zich af of je duivelsklauw samen met een NSAID kan en mag geven?
Ik geef het samen ja. En dat gaat prima. Volgens mij geeft Cindy het ook samen (het zit in Corta RX). Ik heb laatst een folder insgescand over dit probleem, van Metacam. Zal ik die naar je toesturen? Volgens mij is de remedie: strenge benchrust en metacam en als dat niet helpt: zit er spondylose bij? Spondyvetsem werkt bij Brutus erg goed. En als dat allemaal niet werkt: moeten ze misschien opereren?
#977426
Lizzy schreef: Ik geef het samen ja. En dat gaat prima. Volgens mij geeft Cindy het ook samen (het zit in Corta RX). Ik heb laatst een folder insgescand over dit probleem, van Metacam. Zal ik die naar je toesturen? Volgens mij is de remedie: strenge benchrust en metacam en als dat niet helpt: zit er spondylose bij? Spondyvetsem werkt bij Brutus erg goed. En als dat allemaal niet werkt: moeten ze misschien opereren?
ja als je de folder naar mij toe kan sturen graag. Vorige keer hebben ze benchrust geprobeerd maar dat hielp niet bovendien werd de hond qua gedrag helemaal onverdraagzaam naar de ander hond in huis, ik heb hem toen een tijd hier in huis gehad, en ben met hem aangelijnd rustig gaan lopen, leek toch wat op te leveren, maar goed, eerst maar ervoor zorgen dat hij pijn vrij komt :-\
#977739
Hitam schreef: Ik wilde ook net zeggen. Al een chiropracter geprobeerd?
toen hij hier was was ik dat van plan, maar toen ging het zo snel goed, echt goed, schitterend, dat ik het niet heb gedaan, nu heb ik een beetje spijt, maar goed, ik zal dat ook als advies doorgeven, voor nu was het zaak om de pijn te bestrijden. Ik spreek de eigenaar van de hond vanavond en zal alles voorleggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door