Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EdwinK
#977083
Misschien een gekke vraag.

Ik zag van de week dat Brenda op haar neus kale plekken kreeg, dus eigenlijk dat het zwarte vel/huid (wat is het) er gewoon af is. Is daar nog iets aan te doen, of moet ik het meer onder ouderdomskwaaltjes zien?

(weet het eigenlijk niet beter te omschrijven, dus hoop dat jullie weten wat ik bedoel :))
Door Femke
#977088
bedoel je pigment verlies? Dat de zwarte kleur verdwijnt en de neus op die plekken roze wordt? Dat is normaal als een hond ouder wordt.

Als de huis van de neus echt loslaat is niet normaal, daar zou ik mee naar de dierenarts gaan.
Door EdwinK
#977167
Nee, het is niet pigment. Ik hou het nu nog evntjes in de gaten. Lijkt een beetje op schaafwonden. Misschien van het wat hardere eten.
Door Lizzy
#977227
EdwinK schreef: Nee, het is niet pigment. Ik hou het nu nog evntjes in de gaten. Lijkt een beetje op schaafwonden. Misschien van het wat hardere eten.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet het geval is, het hardere eten. Heeft ze veel in de zon gelopen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door