Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ward
#976934
Hallo,

Wij willen voor onze hondjes echte barfers maken. Voorlopig eten ze nog brokken maar we hebben nu al 2 dagen savonds ook kvv van duck gegeven. Ze zijn hier gek van. Is dit een goede methode om over te schakelen? We zouden van brok stillaan volledig naar kvv overschakelen en dan gelijdelijk aan barf introduceren.

Een bijkomend probleem is dat onze sheltie overgewicht heeft, ruim een kilo! Hij eet nu dus brokken van Hills r/d om af te vallen. Hoe kan ik dit met kvv en barf verwezelijken dat hij op gewicht komt en blijft?

Groetjes Ward en Sabrina
#976943
Ik zou gelijk overstappen naar kvv. Er zijn ook kvv van carnibest die ook voor dieeten gelden. Tevens geven sommige mensen ook groenteprutjes om de honden af te laten vallen.

Mijn golden heeft eerst brok gehad, daarn kvv duck, carnibest en rodi. Nu stel ik zelf samen.

Volgens mij zit er in Hills ook niet veel vlees. Het zijn meer suplementen en granen. Ik heb eens nagevraagd hoeveel vlees erin zat, ben daarover nooit terug gebeld, dus neem ik aan dat er niet veel inzit.
Door Lizzy
#976957
Ik zou zelf niet geleidelijk over willen stappen van brok naar barf. Ik zou dat in 1 keer doen. Dus hup, brokken eruit en op barf en waarbij je dan kiest voor beginnersvleesbotjes zoals kippennek en eendennek. Meer over zelf samenstellen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html. Maar goed, ik zou daar zelf de voorkeur aangeven. Van brok naar barf.

Je kunt ook van brok eerst kvv gaan geven en dan barf gaan geven. Als je dat makkelijker vindt. Maar het is absoluut niet noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 02 jun 2008, 06:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#976975
brokken weg doen en gelijk overgaan!
En als je hondje moet afvallen is het natuurlijk helemaal makkelijk met barfen!
Gewoon wat minder geven heeft hier het beste resultaat opgeleverd met extra beweging!
en als je eerst kvv wilt geven, ook gelijk overgaan!
ellen
Door sandrra
#977001
Ik zou meteen overgaan en de brokken de deur uit.
Wij zijn eerst overgegaan op kvv, maar als ik geweten had hoe makkelijk barfen eigenlijk is was ik meteen helemaal over op barf gegaan. Nou ja de honden dan hè.
Maar ja ik was wat onzeker of ik t allemaal wel goed zou doen en manlief moest ook nog overgehaald worden  :)
En voor t afvallen gewoon wat minder voeren.

Succes
Door Lizzy
#977054
Ward schreef: Maar als we dan minder geven, kunnen we dan nog zeker zijn dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft?

Ward en Sabrina
Hoe bedoel je precies? Vraag je je af of je hond zonder brokken alles binnen krijgt wat hij nodig heeft?
#977058
als je zijn complete barf of kvv maaltijd geeft en dan gewoon het aantal grammen in mindering brengt, krijgen ze alles wat ze nodig hebben alleen in mindere hoeveelheden, bedoel je dat?
ellen
Door Ward
#977161
Ik bedoel als we dan minder vers geven dan hij normaal zou moeten krijgen, heeft hij dan alle nodige voedingsstoffen in voldoende hoeveelheid binnen gekregen?

Ward en Sabrina
#977172
ja hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
De hoeveelheden worden minder, net als je zelf op dieet bent, je eet wel hetzelfde alleen minder.
Je kan ook minder vet vlees geven.
ellen
Door Brecht
#977207
lekker meteen overstappen en die br*kken de deur uit kiepen!!! Als je compleet kvv geeft of juist samensteld kun je gerust minder geven zonder dat ie iets tekort komt.. neem aan dattie niet van lucht dik is geworden dus minder voer en goed bewegen kan geen kwaad! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door