Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Helma
#976796
Hallo allemaal,
Sinds gisterochtend geef ik Chester KVV (energique) ivm jeukklachten.
Het gaat harstikke goed.
Hij lust het graag en heeft tot nu toe geen diarree maar keurige drolletjes.
Maar hij begint vanaf vandaag al meer te krabben en bijten in de flanken.
Kan dit al met ontgiften te maken hebben, zo snel??
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes
Helma.
Door Lizzy
#976960
Na een paar maaltijden Energique? Persoonlijk lijkt me dat vrij sterk. Heeft je hond een voedsel-allergie? Want jeuk komt vaker van een graspollen-allergie dan een voedsel allergie. Neemt niet weg dat het bij elke allergie beter is om een hond op vers te zetten. Om zijn weerstand te verbeteren. In het allervervelendste geval zit er overigens iets in Energique waar je hond meer jeuk van krijgt. Welk nr geef je?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 02 jun 2008, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helma
#976967
Hoi Lizzy,
Ik geef nummer 4.
Wij hadden voordat we Chester hebben overgezet zelf ook al het idee dat het aan pollen oid zou liggen, maar onze DA wou hem op hypoallergene brokken zetten, omdat het volgens haar ook wel eens aan het voer zou kunnen liggen.........
Toen hebben wij besloten om vers te gaan geven, nav alles wat we hebben gelezen.
Hoop maar niet dat hij niet tegen iets in het voer kan :-[
Groetjes Helma
Door Lizzy
#976979
Ik zou nog niet gelijk wanhopen en dit gewoon even doorzetten. Het kan heel goed dat de jeuk ergens anders van is. Heel veel mensen en dierenartsen leggen de oorzaak van de problemen direct bij voeding. Terwijl het net zo makkelijk van graspollen of iets kan zijn. Is de jeuk seizoensgebonden?

Bovendien, je kunt ook met verse voeding uitvinden of je hond problemen heeft met voer. Daarvoor hoef je je hond niet op hypoallergene brokkenmeuk te zetten.

Persoonlijk zou ik het even aankijken. Een of twee weken. En wordt de jeuk erger, zou ik zelf een ander merk proberen. Eventueel zou je Carnibest eend en rijst kunnen geven, om te kijken of je hond een probleem heeft met voedsel. Tenminste, als Chester nog nooit eerder rauwe/verse eend heeft gegeten. Heeft hij dat wel, hoef je dit voer niet te proberen. Je moet namelijk een eiwitsoort (diersoort) geven dat hij nooit eerder gegeten heeft.

Wat je ook nog kunt doen is zelf samenstellen. Het is met zelf samenstellen gewoon veel eenvoudiger om uit te vinden of je hond misschien overgevoelig of allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen. Maar goed, voordat ik uit ga leggen hoe je dat het beste zou kunnen aanpakken, is het altijd handig voor mij om te weten of dat uberhaubt een optie is voor je.
Door Helma
#976986
Hoi Lizzy,

Zelf samenstelling is (voorlopig) voor mij geen optie.
Ik wil het graag eerst proberen met KVV.
Carnibest zou een optie zijn daar Chester nog nooit Eendenvlees heeft gehad.
Zie het eerst nog wel een week of wat aan en dan zie ik het wel.
Zijn er nog extra dingen wat ik hem zou kunnen geven??
Hoor het graag.

Groetjes
Helma.
Door Henk en Donja
#977310
Hoi,

Onze Donja bleek overgevoelig voor granen te zijn, je wilt niet weten wat we allemaal voor brokken hebben geprobeert. Uiteindelijk ben ik haar (compleet radeloos) alleen pens blijven voeren, onder begeleiding van de DA uiteraard. Op een of andere manier verbeterd vuile pens de weerstand en nu kan ze een compleet kvv op basis van vuile pens goed verdragen.

Het heeft bij ons zeker een half jaar geduurt voor onze pup echt 'volledig' at, van een raar ogend scharminkel is ze nu een super mooie en sterke hond geworden.

Donja heeft echter nooit huidproblemen gehad, ze was alleen heel mager toen we haar kregen.

Ik post dus eigenlijk alleen om je even moed in te spreken, je vind vast iets wat werkt!

Groetjes en succes, Henk en Donja
Door Helma
#977327
Nou Henk en Donja, bedankt hoor.
Tuurlijk is het altijd fijn te lezen dat het bij een ander ook goed is gekomen.
Dat geeft de burger moed.... :D
Ach ben ook nog maar net begonnen en wil ook allemaal veel te snel.
Ben in ieder geval al blij dat de overgang zonder diarree is verlopen zoals het er nu naar uit ziet.

Groetjes van Helma.
Door Helma
#979240
OOOOhhhhh het lijkt er toch heel sterk op dat de jeuk minder begint te worden :mbounce:
Jullie snappen natuurlijk wel dat we hier erg blij mee zijn.
Ik geeft Chester er nu ook visolie van de Hema bij.
Chester eet het ook heel erg graag.
Het is een lust te zien dat hij meerdere malen terug gaat om zijn bakje nogmaals uit te likken.
Zijn ogen zijn ook in een keer schoon.
Niet meer van die prut in de ooghoeken.
Zijn vachtje lekker zacht en glanzend!!
En dat nog maar na een week.
Heb hem vanmiddag gekamd en er kwam behoorlijk wat haar uit.
Misschien lag het dan toch aan het voedsel en niet aan zaken van buitenaf......maar goed de tijd zal het leren.
Nu wil ik Chester nog wat lekkers geven waar hij lekker op kan kluiven (ook voor zijn tanden).
Hebben jullie nog tips??
Groetjes van Helma.
Door Helma
#979337
En kan ik die dingen dan naast de KVV geven?
En spiervlees, wat is dat allemaal precies?
Groetjes Helma.
Door Nynke
#979962
[quote="Helma"]
En kan ik die dingen dan naast de KVV geven?
En spiervlees, wat is dat allemaal precies?
Groetjes Helma.
[/quote]

Spiervlees is al het vlees dat geen orgaan is en waar geen bot in zit. Dus dat varieert van kipfilet tot biefstuk en gelukkig ook wat goedkopere stukken vlees  :D :D

Ja hoor, de dingen die Ellen genoemd heeft, kun je goed naast kvv geven, alleen de pens zou ik niet doen, dat zit meestal al genoeg in kvv.
Door Lizzy
#980185
Ik lees nu pas dat de jeuk minder aan het worden is. Dat is goed nieuws!! Super!

Je kunt naast versvlees best 2 rauwe eitjes met schil per week geven. En een keer per week wat rauwe vette visjes zoals sardien (met kop en orgaan en graat en al). En een keer of 2 per week een vleesbot zoals eendennek om mee te beginnen. En dan delen van hele dieren zoals parelhoen, konijn, eend, kip, etc. En bijv. een keer een spiervleesmaaltijd met wat groente ofzo.

Het beste geef je vooral ook dingetjes die niet in kvv zitten.
Door Helma
#982182
Shit............toch een beetje te vroeg gejuigd.... :'(
De jeuk wordt toch niet minder, maar lijkt nu alleen maar erger te worden.
Ik houdt het op ontgifting (hij zit nu een dikke week op KVV).
Maar Chester heeft zo'n jeuk aan beide oren.
Ze zijn niet vies en stinken ook niet.
Qua kleur zijn ze mooi licht roze.
Hoort dit jeuken aan de oren ook bij de ontgifting??
Groetjes Helma.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#982287
pens kan je wel geven hoor, zit wel genoeg in de kvv.
Maar als je eens in de week of 2 weken een flinke lap pens geeft, vinden ze dat heerlijk!!
Lekker knaag en scheur werk!
ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door