Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#976728
Dus de eendenvleugels zijn het hardst? . Ze zijn ook groter dan kippevleugels. Goed, ik laat de eendenvleugels dan nog maar lekker in de vriezer, en ga dus ook een kippenkarkas proberen. Moet die dan voor een pup die nog niet alles goed verteerd ook ingeknipt worden? of platgeslagen?
#976732
Ik schrok van de hardheid van de eendenvleugel, die is echt wel hard. Kipkarkas is volgens mij het zachtst. Ik had trouwens een eendenkarkas vandaag voor het eerst, tamme eend. Die was heel veel vlees en volgens mij was die niet al te hard, maar is kipkarkas wel zachter.
#976766
Jeannette b schreef: Dus de eendenvleugels zijn het hardst? . Ze zijn ook groter dan kippevleugels. Goed, ik laat de eendenvleugels dan nog maar lekker in de vriezer, en ga dus ook een kippenkarkas proberen. Moet die dan voor een pup die nog niet alles goed verteerd ook ingeknipt worden? of platgeslagen?
Inknippen doe je bij een vleugel en als je hond schrokt en de neiging heeft het in 1x door te slikken. Door de knik kan het dan vast komen te zitten. Kippenkarkas is zo groot dat ie dat niet in 1x kan doorslikken (denk ik haha).  Je kunt er een paar klappen op geven en dan de ontlasting de komende dagen in de gaten houden. Gaat het goed, dan hoef je niet meer te meppen  :D ;)
#976857
Jeannette b schreef: Dus de eendenvleugels zijn het hardst? . Ze zijn ook groter dan kippevleugels. Goed, ik laat de eendenvleugels dan nog maar lekker in de vriezer, en ga dus ook een kippenkarkas proberen. Moet die dan voor een pup die nog niet alles goed verteerd ook ingeknipt worden? of platgeslagen?

Als de pup het voor het eerst krijgt platslaan en inknippen  ;)
Ook voor schrokkerds altijd blijven inknippen op de scharnierende delen.
#981669
Nou, Jake heeft net zijn eerste kipkarkas naar binnen geslagen. Volgens mij heb ik er meer buikpijn van dan hij..
Hij heeft er weliswaar flink op gekauwd, maar hij is wel in een keer naar binnen gegaan... Ik heb nog voor die tijd flink ingeknipt, en heb er ook maar wat pens achteraan gegeven. Ik was nog even bang dat ik de Heimlich-greep toe moest passen.  :-X
Boomer heeft vandaag ook haar eerste kipkarkasje gehad. Ze vond het lekker  :D, en ze heeft heerlijk zitten kraken. Nu liggen ze voldaan onder de tafel, en ik ben pas gerust als morgen de drolletjes weer 'fijn' zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door