Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jeannette b
#976619
Hoi,
nóg een vraag (ik blijf bezig)
Jake heeft gisteren eendenvleugels gehad, en vanmorgen had hij dus ontlasting mét -overigens keurig gerangschikte- botjes in zijn ontlasting. Hij heeft dat ook als hij zalm krijgt (gemalen), hier zitten de graten bij in. Ik heb de vleugels nog wel ingeknipt, want deze hebben toch echt behoorlijk harde botten. Kan het kwaad als er nog botjes (niet veel hoor, maar toch) in zijn ontlasting zitten? ???
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#976622
duurde bij de jongste hier ook even voordat ie de botjes goed verteerde.
Maakte me er niet druk om, was ook heel snel dat de ontlasting weer goed was.
Anders is misschien het platslaan een optie.
ellen
Door De Geijsjes
#976626
Hmmm nou dan is het toch nog niet goed verteerd. Of het kwaad kan of niet, ik zou toch nog even een paar weken de vleugels platslaan (of de vleugels vasthouden zodat hij ze goed kauwt).  Het hoort natuurlijk verteerd te zijn en niet dat er stukjes uitkomen! Ik heb er 1, Jack in dit geval, die heeft ook meer tijd nodig. Het gaat met de week beter, maar in het begin kwam het er in zijn geheel niet verteerd uit  :o
Door Lizzy
#976687
Zelfs bij mijn honden, die al jaaaaaaren vleesbot/barf eten zie ik wel eens wat stukjes bot in de ontlasting. Bij hen is dat dan als ze vleesbot hebben gegeten dat wat hard was. Niet alle harde stukjes vleesbot worden altijd maar even goed verteerd. En dan is het een normale reactie als dat met de ontlasting mee naar buiten komt. Niet echt abnormaal dus of iets om je zorgen over te maken. Eendenvleugel is vaak niet echt zacht, dus niet echt gek als je daar wat van terug ziet. Je kunt de eendenvleugel inderdaad een beetje platslaan. Dat helpt vaak genoeg om er niks meer van terug te vinden. Eendennek is overigens beduidend zachter. Daar zie je eigenlijk nooit wat van terug.

Ik merk hier trouwens ook dat als ze wat harder vleesbot eten met wat pens erbij: dat ik niks terug zie. Pens is een goede botstukjes-inpakker. Beter dan bijv. laxerend orgaanvlees, heb ik het idee.
Door Jeannette b
#977026
De Geijsjes schreef: Ff off topic : wat is Jake alweer gegroeid zo te zien op je banner! :)
Ja, hij is binnen deze 3 weken dat hij bij ons is, 2,5 kilo aangekomen. Eerst liep hij nog makkelijk onder het tafeltje door, nu moet hij al 'bukken'. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door