Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Polleke
#975464
Mijn hond heeft regelmatig last van blaasontstekingen
Nu heb ik via deze rubriek gelezen dat ik haar het best cranberry, vitamine C en appelazijn kan geven alleen weet ik niet hoeveel :(
Zou iemand mij op weg kunnen helpen?

De Ph waarde (urine) was 8
Tevens was er sprake van struviet
Het gewicht van de hond is 8.8 kilo

Zijn er eventueel nog andere dingen die ik kan doen???
De d.a had het meteen over een dieet (brokjes) maar dat zie ik niet zo zitten
Ze eet carnibest natuur.
Bij voorbaat mijn dank :)
Door Polleke
#976437
Dank voor de informatie deze topic had ik idd nog niet gezien

Kan iemand mij nog vertellen na ongeveer hoeveel tijd er verbetering zou moeten optreden ??
Is er dan sprake van dagen of weken??

Mijn hond drinkt en plast weinig
Vanmorgen leek ze helemaal niet van harte te willen plassen
Door Lizzy
#976527
Polleke schreef: Dank voor de informatie deze topic had ik idd nog niet gezien

Kan iemand mij nog vertellen na ongeveer hoeveel tijd er verbetering zou moeten optreden ??
Is er dan sprake van dagen of weken??

Mijn hond drinkt en plast weinig
Vanmorgen leek ze helemaal niet van harte te willen plassen

Als er sprake is van een blaasontsteking, is de kans zeer aanwezig dat ze een AB kuur nodig heeft. Als ik zo lees dat ze nu echt last heeft met plassen: dan zou ik persoonlijk terug gaan naar de DA voor een AB.

Verder zou ik met 250 mg vitamine C beginnen. Neem wel de ascorbinezuur want die maakt de urine zuurder. Cranberry zou je een kwart tot een halve mensendosering kunnen aanhouden (verschilt per merk dus je moet kijken wat de mensendosering is en daar een 1/4 tot 1/2 van nemen).

Verder zou je misschien tijdelijk een ander merk versvlees kunnen proberen. Eentje waar nul kunstmatige vitamines/mineralen in zitten (ik heb namelijk zelf het idee dat kunstmatige vitamine/mineralen niet helpen bij blaasgruis/ontsteking). Dat zijn volgens mij Bandit en Bibi. Of, ga zelf samenstellen. En geef geen koolhydraat, wel spiervlees, orgaanvlees en vleesbot.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door