Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#976347
Mijn honden krijgen altijd voor het slapen gaan een pensstaafje  :yes:
Toen femke snachts nog in de bench sliep was dat een gewoonte, gauw een sprint naar haar slaapplekje en dan een lekker snackje..
Het is tot nu toe altijd zo gebleven en ze vinden die stinkstaafjes elke avond weer lekker  ;)
Nu vraag ik me af: moet ik dat tot gewoon pens rekenen?
Door ilovegoldenretrievers
#976382
Het is wel gedroogd, dus ik weet niet of het de voedingswaarde afneemt. Ik denk dat als je er eentje per dag geeft, dat het niet uitmaakt. Ik zelf zal blij zijn als ik een droogmachine heb, dan kan ik zelf vanalles drogen. Maar het is een interessante vraag. Ik heb nog gedroogde runderlongen liggen. In long zit weinig voedingswaarde, dus ik denk als het gedroogd is, dat het nog minder is.
Door Boefke
#976392
Ik zou het als snack rekenen en het niet beschouwen als onderdeel van het menu.
Door brie
#976440
neemt het dan toch in voedingswaarde af als het wordt gedroogd? (ik zie het overigens nog steeds als tussendoortje hoor, wil ze hun avondsnackje niet afnemen  :))
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#976445
brie schreef: Mijn honden krijgen altijd voor het slapen gaan een pensstaafje  :yes:
Toen femke snachts nog in de bench sliep was dat een gewoonte, gauw een sprint naar haar slaapplekje en dan een lekker snackje..
Het is tot nu toe altijd zo gebleven en ze vinden die stinkstaafjes elke avond weer lekker  ;)
Nu vraag ik me af: moet ik dat tot gewoon pens rekenen?
Ik zou het niet meerekenen. Het is gewoon een tussendoortje.
Door Eef+Stippels
#976446
Hier krijgen ze ook met regelmaat een pensstaafje, gedroogde runderstrot of bullepees, maar dat reken ik niet tot het menu.
Door dorinekok
#976533
tja zelfs als je het ingevroren hebt, wordt vlees al ietsje minder van kwaliteit. Laat staan als je het droogt.
Moet je erg uitkijken met de hoeveelheden die je ze geeft? Anders is het gewoon wat lekkers erbij hoor!
Ik ga ook weer eens iets drogen.
Door tiny
#976558
Hier krijgen ze al jaren na het laatste rondje een gedroogd pensstaafje. Het is het enige wat nog in de dierenwinkel koop ;D Ik zie het als een snack en reken het niet bij het menu. ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#976589
Hier ook als tussendoortje. Ik koop ze per 5 kilo tegelijk, aan zo'n zakje uit de winkel heb ik niks aan, 1 keer geven en het zakje is leeg  ;D
Door brie
#976596
Die stinkstaafjes doen het dus wel goed bij de gemiddelde bp-fan lees ik nu :P
Ik reken ze maar niet mee, morgen dus lekker een penslap voor de hondjes  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door