Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door poohbeertje52
#975451
:(ONZE PUP BERNER SENNEN VAN 6MAANDEN MET GROEIACHTERSTAND DOORDAT ZE ELKE BROK WEIGERT WILLEN WE NU OP KANT EN KLARE VERSVOEDING GAAN ZETTEN WAT IS IN DIT GEVAL VAN GROEIACHTERSTAND HET BESTE MERK???????????????????????????????????????????/
ZE LUST WEL AL RODI COMPLEET.
MAAR WAT IS HET BESTE EN WAAR IS HET TE KOOP WIJ WONEN IN DE PROVINCIE ZEELAND.
EN MOET IK VANWEGE HAAR GROEI ACHTERSTAND NOG KALK EN OF VITAMINES EXTRA BIJ GEVEN
EN KENT IEMAND MISSCHIEN EEN EETLUST OPWEKKEND MIDDEL EVENTUEEL HOMEOPATISH?
ALVAST ENORM HARTELIJK BEDANKT VOOR JULLIE HULP :D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#975499
Alle kvv is in feite prima(barf beter!) je moet even kijken wat voor jullie betaalbaar is en wat je hond lekker vindt, maar dat laatste zou ik me geen zorgen overmaken, liever kvv dan wat voor brok dan ook. Maar wat ik in je vorige topic al zei, je moet niet willen dat ie nu ineens giga gaat groeien hoor, dan lopp je weer tegen problemen op.
En zo giga achterstand heeft ie toch niet?
Je moet ook wel in je achterhoofd hebben dat het gemiddeld is wat ze zeggen hoe groot een bepaald ras is.
En ook ondanks er flinkerds in de familie zit.
Kvv is een complete voeding(let op, je heb ook enkelvoudige)dus je moet niet bijvoegen, zou ook niet weten wat extra kalk toevoegd aan het sneller laten groeien. Zal eerst eens rustig afwachten hoe die het doet op de kvv, en niets anders geven aan medicatie, eten doet ie kvv of barf echt wel
ellen
Door cathrien
#975620
Kalk zou ik niet toevoegen aan het eten. Vit. C tabletten wel nl. Ascorbate Mineral C.

Je hebt het over een groeiachterstand. Hoe groot zijn de vader en moeder ? Ze is nog niet uitgegroeid maar zit volop  in de groei en een berner is pas uitgegroeid na 2 jaar. Ze groeien tot ongeveer haar 9 maanden in de hoogte daarna kan er nog enkele cemntimeters bijkomen. Daarna gaan ze uitzwaren. Dus het totale beeld heb je pas na 24 maanden.
Bij KVV groeien gelijkmatig bij brok heb je groeischeuten.
Door cathrien
#975651
[quote="Kruimel"]
Waarom zou je vit C willen toevoegen? Dat maakt een hond zelf. Als je gaat supplementeren stoppen ze met zelf maken.
[/quote]

Het lichaam blijft het gewoon aanmaken maar met de groei , drachtigheid  is dit niet voldoende vandaar extra vit. C
Door evenstar
#975744
MAAR WAT IS HET BESTE EN WAAR IS HET TE KOOP WIJ WONEN IN DE PROVINCIE ZEELAND.
volgens mij vertelde iemand van de week op het forum dat ze in zeeland smuldier voor €15,- per doos kocht
dat is nog geen 1 euro per kg Ik denk een goed alternatief als je het niet zo breed heb en prima voer

even gezocht hier is de link http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 55.30.html
Laatst gewijzigd door evenstar op vr 30 mei 2008, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#976046
[quote="cathrien"]
Het lichaam blijft het gewoon aanmaken maar met de groei , drachtigheid  is dit niet voldoende vandaar extra vit. C
[/quote]

Volgens mij, maar ik kan me vergissen, is er hier op het forum iig geen versvoerende fokker die extra vit C geeft tijdens de dracht en de pups doen het geweldig. Ik weet ook niet waar dit advies vandaan komt?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#976175
[quote="Kruimel"]
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, is er hier op het forum iig geen versvoerende fokker die extra vit C geeft tijdens de dracht en de pups doen het geweldig. Ik weet ook niet waar dit advies vandaan komt?
[/quote]


Nee hoor, ik voeg nooit extra vit. C toe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door