Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kloetje
#975894
Baloe is 7jr oud en heeft al heel wat meegemaakt. Is op 5jaar onder een auto gekomen en had een gebroken rug .Gelukkig is dat allemaal goed gekomen. Toen begon het gedonder met demodex. Dat heeft hij al meerdere malen gehad. Om de drie dagen gewassen met ectodex. Waar wij niet vrolijk van werden. Daar krijgt hij nu nog steeds advocate voor maar dat helpt ook niet altijd. Hij heeft toen ook al ander voer gekregen van Royal canin hypoallergeen. Dat hielp dus ook niet om zijn afweersysteem op te krikken waardoor hij dus weer demodex kreeg. Nu geef ik hem al een jaar van royal skin support. Zijn huid begint nu zwart te worden. Heb weer laten testen op demodex maar, dat was het niet. Een huidallergie is het. Ben nu naar een ander da gegaan. Die gaf me moderin 2mg en omega 3, 6 en 9 mee. Las nu op internet over XIE TANG.        Een Chinese kruidengeneeskunde pakt de oorzaak van de allergie aan. De oorzaak is een stoornis van het afweersysteem en die moet weer in balans worden gebracht. Het lichaam moet leren om omgevingsprikkels die niet-bedreigend zijn te negeren. Dat betekent dat de gevoeligheid voor allergie afneemt. Dat staat er dus. Nu is mijn VRAAG  aan jullie of jullie hier ervaring mee hebben. Heb ook gelezen over dodezee zout om hem daar mee te wassen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#975901
mijn weirdo heeft ook zwarte liezen, zal marjan vragen straks een foto te plaatsen. Ik was hem nooit!!!!
Wel geef ik hem drainage voor hem gemaakt bij de homeop. helemaal weg gaat het niet maar hij heeft er iig geen last van!!
Het is een hardnekkig iets hoor, weirdo heeft het al zeker 4 jr.
ellen
Laatst gewijzigd door me and my boys op za 31 mei 2008, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#975931
Het eerste wat je moet doen is hem op fatsoenlijk eten zetten. Waarschijnlijk is het grootste deel van het probleem, zo niet alles dan opgelost.
Wat fatsoenlijk eten is: daar gaat dit hele forum over. Geen brokken maar vlees met botten, orgaanvlees en groenten. Of een complete voeding uit de vriezer om te beginnen. Lees maar eens wat op het forum wat wij allemaal geven.

Xie Tang reinigt. Het is een drainagemiddel wat afvalstoffen afvoert. Dat doet goede voeding ook. Bovendien stop je hem dan niet de hele tijd nog vol met afvalstoffen. want dan blijf je bezig.
Door Kuszco
#975954
Toen Lotje begon met haar allergie heb ik na veel gelezen te hebben haar ook een tijdje xie-tang gegeven. zij kreeg het samen met CB.
Maar het viel niet goed bij haar. Ze kreeg altijd last van haar maag als ze de kruiden had gehad. Iedere dag dus.
Ik ben ermee gestopt.
Zij was helemaal zwart verkleurd onder haar oksels en in haar liezen,haar buik ook.Nadat ik op versvlees ben overgestopt in combinatie met omega drie doils skin olie,en puur pollen druppels ziet haar huid er nu weer bijna als vroeger uit. Haar oksels hebben wel nog een verkleuring,haar liezen zijn vrijwel weer oke en haar buik is mooi rose.
Het meeste heb ik te danken aan de andere voeding die ik haar ben gaan geven. Vroeger kreeg zij brokken.
Ze is een hele andere hond geworden. Nu er weer veel en hoog bloeiend gras is heeft ze wel weer wat irritatie aan haar voorpoten. Maar echt veel jeuk heeft ze niet meer.
Het verhaal wat bij die xie-tang staat geloof ik niet. Ik geloof wel in sensibilisatie. Dat doe ik nu dus met homeopathische druppels van "puur pollen" in combinatie met puur jeuk druppels.
Ik bestel alles bij Edera,maar je kunt ook googlen voor meer informatie hierover.
Ik was Lotje ook nooit. Ik spoel na een wandelig in het hoge gras wel haar voorpoten af in deze tijd.
Brokken komen er bij mij niet meer in.
Groetjes Liliane.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#975971
Ik sluit me volledig bij mijn voorgangers aan v.w.b. het advies om over te stappen op een rauwe verse voeding. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom hier zo nadrukkelijk wordt gesuggereerd dat het beter zou zijn om de hond niet te wassen? Wat bedoelen jullie daarmee? Niet wassen met ectodex? Niet wassen met dode zeezout? Of wassen in het algemeen?
Een hond kan voor van alles een allergie ontwikkelen, zolang hij niet na een gewone wasbeurt beduidend meer jeuk krijgt (en ik lees nergens dat dat het geval is) is het prima om je hond te wassen als hij toevallig vuil is. Enig idee hoe een malteser er uit gaat zien als je 'm nooit wast? De vacht kan dan zo vuil en plakkerig worden dat het eerder huidproblemen in de hand werkt.
Wassen met dode zeezout zou je m.i. wel kunnen proberen. Dode zeezout wordt ook wel gebruikt bij huidklachten bij mensen, o.a. bij psoriasis- en eczeemklachten. Dus wie weet helpt het. Maar alles wat je er aan de buitenkant opsmeert of waar je mee wast is waarschijnlijk alleen maar symptoombestrijding. De oorzaak moet je van binnenuit aanpakken, en de eerste stap is dan een andere voeding.
Door kloetje
#975976
Denk dat ik het echt moet gaan proberen met ander voedsel. vind het wel eng om het te gaan proberen  Met de andere brokken is zijn huid er ook niet beter op geworden. Ik moet hem inderdaad weleens wassen. Zwemmen wilt hij beslist niet. Hij haat water. Heb eral over nagedacht om hem in de zee te zetten. Is denk altijd beter dan shampoo.  Volgens mij heeft hij geen jeuk. Soms schuurt hij met zijn snuit over de grond als hij gegeten heeft.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#975985
kloetje schreef: Denk dat ik het echt moet gaan proberen met ander voedsel. vind het wel eng om het te gaan proberen  Met de andere brokken is zijn huid er ook niet beter op geworden. Ik moet hem inderdaad weleens wassen. Zwemmen wilt hij beslist niet. Hij haat water. Heb eral over nagedacht om hem in de zee te zetten. Is denk altijd beter dan shampoo.  Volgens mij heeft hij geen jeuk. Soms schuurt hij met zijn snuit over de grond als hij gegeten heeft.
Zeewater is zout water (aangevuld met, afhankelijk van de plaats waar je te water gaat, de nodige vervuiling). Zout kán een gunstige uitwerking hebben op de huidproblemen, maar de vacht zal er niet echt schoner van worden, vrees ik. Ligt er dus een beetje aan met welk doel je 'm te water wilt laten gaan. Shampoo hoeft niet zo slecht te zijn mits je maar geen agressieve gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#975987
vanaalst schreef: zeg niet dat ik tegen wassen bent, ik doe het alleen niet, heb dan ook geen maltezer
Zeg ook niet dat andere de honden niet moeten wassen.
ellen
Oké, vanwege die 4 uitroeptekens kwam het op mij over alsof je wassen sowieso af wilde raden, maar dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, sorry.  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#976016
Sonja schreef: Oké, vanwege die 4 uitroeptekens kwam het op mij over alsof je wassen sowieso af wilde raden, maar dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, sorry.  ;)
is goed hoor :)
ellen
Door Kuszco
#976119
Ik was Lotje niet met welk middel dan ook omdat dat haar huid alleen maar meer irriteert. Dat moet je uitproberen en is bij iedere hond anders. Haar poten spoel ik met gewoon water na een veldwandeling vanwege haar grasallergie.
That's all! Ik ben niet tegen wassen. Lotje kan in principe ook niet zwemmen vanwege de jeuk erna.
Groetjes Liliane.
Door Kuszco
#976123
Wat ik ook nog doe is probiotica geven. Lotje heeft de eerste 11maanden van haar leven continu diarree-breiige ontlasting gehad. Na enig gegoogle vond ik dat diarree in de puppytijd zich vaak omzet in een allergie op latere leeftijd. De allergie zou dan voortkomen uit de darmen.
Door de darmen te ondersteunen kan de weerstand verhoogd worden. Ik ben dus met probiotica begonnen. Al met al ben ik erg tevreden.
Groetjes Liliane.
Door dorinekok
#976198
kloetje schreef: Denk dat ik het echt moet gaan proberen met ander voedsel. vind het wel eng om het te gaan proberen  Met de andere brokken is zijn huid er ook niet beter op geworden. Ik moet hem inderdaad weleens wassen. Zwemmen wilt hij beslist niet. Hij haat water. Heb eral over nagedacht om hem in de zee te zetten. Is denk altijd beter dan shampoo.  Volgens mij heeft hij geen jeuk. Soms schuurt hij met zijn snuit over de grond als hij gegeten heeft.
Dat is heel normaal. Dat doen bijna alle honden: die schurken of schuren wel ergens tegen aan na het eten. Zie het als een soort servet.
Ook ik raad je aan om zsm over te stappen of vers voer in welke vorm dan ook en van die brokken af te stappen. Dan geef je hem in elk geval iets om zijn weerstand te versterken en gezonder te worden. Houdt hij dan nog jeuk dan kan je eens kijken naar andere allergieën.
Het is niet eng echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is heel normaal. Net zo normaal als wanneer jij altijd diepvries maaltijden zou eten en dan ging overstappen of verse groente. Dat is toch ook niet eng???? Geloof me, dit is niet anders. Lees maar eens waar een brok uit bestaat. Daar zijn diepvriesmaaltijden voor ons heilig bij vergeleken.
Heel veel succes!!!!!!!!!!
Door kloetje
#976248
Okè jullie hebben me overtuigd met dat voer. Ik ben maar een leek wat honden betreft . We hebben vroeger enkel maar katten gehad. Zie op de site dat er meerdere soorten voer zijn . Zal me daar in gaan verdiepen wat ik maandag kan gaan halen. Jullie horen nog wel van me en bedankt voor jullie uitleg.
Groetjes Suzan en Baloe
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door