Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door maddoc
#974479
Wie weet de precieze samenstelling/ingredienten vd Corta RX en wat het verschil is tussen de Corta RX en andere middelen die MSM, chondroitine en glucosamine bevatten?
Ik zit nl te dubben of ik dit nog zal proberen voor Gina mijn border terrier, ze heeft flink spondylose en HD, in de loop vd tijd heb ik al een aantal van dat soort preparaten geprobeerd.
Door maddoc
#975200
dank je, ik had ook al even met de zoekfunctie gekeken, ik wist dat er iets over geweest was, maar zag het zo gauw niet. wel verwarrend trouwens, al die verschillende versies, nummers en andere plaatjes dan wat je krijgt, raak de draad een beetje kwijt. maar nu zie ik op entirelypets nog één soort staan de Corta RX Ultimate solution 32 oz $52,99, op de pot op het plaatje erbij staat Corta RX Plus met devils claw en yucca, maar zie er geen concentraties bij staan. is dit nu de nr 1, 2 of 3 uit het oude topic? en het is geen glucosamine etc maar vergelijkbaar met de actieve ingredienten?? 32 oz is hoeveel ml ??? ook al weer?
verzendkosten begrijp ik moet je ong op $36,50 rekenen, maar krijg je er verder nog kosten over bij invoer in Ned? en ik zag bij entirelypets niks over de dosering vermeld staan, oftewel hoe lang kun je met zo'n pot voor afgerond 10kg hond?
Laatst gewijzigd door maddoc op vr 30 mei 2008, 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door maddoc
#975205
nog weer pagina's oude topics doorgespit en al weer wat antwoorden op mijn vragen en links gevonden; het zijn dus isolaten van. 32 0z = 946ml, dosering  5ml 20kg geloof ik, geldt dat voor deze soort/sterkte? want dan zou ik wel heel lang met een fles doen, blijft het ook zo lang goed zonder dat de werkzaamheid achteruitgaat?
Door 202Spots
#975207
Wow!! Ik zit me rot te denken hoe die dingen ook al weer genoemd werden,
en nou had je gelukkig zelf de" isolates" gevonden!! :D
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg824160
Ja omdat die isolates dan eigenlijk kleiner zijn dan gewone  glucosamine/condroiten word het vlugger en makkelijker opgenomen.

De #3 is de Corta-Flx RX Ultimate solution die de meeste van ons geven.
Op de fles staat:
Bevat: hyaluronic acid,Devils Claw-Yucca Collagen-Creatine
Glucosamine-MS--Chondroitin

Analyses:
Moisture Max         68.00%
Glycine                    2.00%
Glutamine           2.00%
Proline                 0.62%
Glutamic Acid       0.60%
Glucuronic Acid     1.00%
Arginine              0.42%
Aspartic Acid      1.00%
Lysine                 1.00%
Threonine             0.16%
hyaluronic acid         5mg/2.5ml
Creatine                - 50mg/2.5ml

dosering =  2.5 ml per 18 kilo (1/2 tsp. per 40 lbs)
de fles heeft 32 oz = 946 ml dus dan krijg  je  378 keer de 2.5 ml, dat is dan voor meer dan 'n jaar voor 1 kleine maat hond en voor hond van 10 kilo nog wel langer ...
Ik geef nooit precies afgepast aan Tor, (26-27 kilo) de ene dag misschien ietsie grotere scheutje dan de ander,en doe er geen jaar mee :-\
maar volgens mij kan het niet bederven of in kwaliteit verminderen.
Je zou het eventueel in de koelkast kunnen bewaren, of ik kan morgen even bellen en kijken wat ze er van zeggen.
Door maddoc
#975226
oh als jij gelegenheid zou hebben om dat na te vragen zou dat heel mooi zijn, en anders zal ik eens kijken hoeveel euro 90 dollar is, oftewel hoe groot de schade is als ik de proef op de som neem ;),
bedankt!
#975284
maddoc schreef: oh als jij gelegenheid zou hebben om dat na te vragen zou dat heel mooi zijn, en anders zal ik eens kijken hoeveel euro 90 dollar is, oftewel hoe groot de schade is als ik de proef op de som neem ;),
bedankt!
Je kan te maken krijgen met btw en invoerrechten maar dat zal je de kop niet kosten. Ik doe met een hond van rond de 35kg grofweg 6 maanden met 1 fles. Nu de dollar zo laag staat is het goed te doen. Denk dat je incl verzendkosten rond de 55 euro uitkomt.
Door 202Spots
#975538
Ik had ook nog even op mijn eigen fles gekeken,en daar stond op " best before 03-09" dat is dus maart 2009..
en ik had deze fles ongeveer 2 maand geleden nieuw .

Ik heb net evengoed naar corta-flx Inc. gebeld en er werd gezegd dat de datum op de fles is 3 jaar nadat het in de fles is gedaan,
dus mijn fles zou dan eigenlijk in maart 2006 al gevuld zijn....
maar het maakt niets uit want het is eigenlijk voor minstens nog 2 jaar langer NA de "best before" date ook nog goed,  dus totaal is het minstens 5 jaar goed.
Eigenlijk kan het niet eens echt bederven maar er moet gewoon overal  'n verloop datum op staan,(van de warenwet of zo) maar wat in dit geval  dus eigenlijk niks uitmaakt.
Volgens de Corta  person, zal het na 5 jaar misschien ietsie pietse minder werking hebben, maar het zou niet zoveel uitmaken.
Nou denk ik niet dat er iemand zal zijn die langer dan 1.5 - 2 jaar met 'n fles zou doen,dus ik zou zeggen probeer het!
Het maak ook geen verschil of je het in de koelkast bewaard.

btw Misschien is het opsturen van 2 flessen,dan dezelfde prijs is als de verzendkosten van 1 fles?
Ik dacht dat ze bij de maat van de doos rekenen,maar de minimum verzendkosten naar Europa  is
dacht ik 36.50...  dat was voor meerdere flessen toch ook Cindy?
Misschien even vragen voordat je bestelling doet?
Of samen met iemand anders bestellen?
Door maddoc
#975814
Super dat je gebeld hebt en ook nog zo snel! :-*
Dan is  hierbij besloten dat het besteld gaat worden, nu nog even dubben en/of navragen hoe het zit met de verzendkosten bij een of twee flessen en hopen dat het
pakje er bij de douane niet uitgepikt wordt.

Off T.; fijn dat het weer beter gaat met Tor!
Door 202Spots
#975830
maddoc schreef: Super dat je gebeld hebt en ook nog zo snel! :-*
Dan is  hierbij besloten dat het besteld gaat worden, nu nog even dubben en/of navragen hoe het zit met de verzendkosten bij een of twee flessen en hopen dat het
pakje er bij de douane niet uitgepikt wordt.
Geen dank,graag gedaan ;)
En als je er niet uit komt dan kan ik ook naar entirelypets bellen hoor!
Off T.; fijn dat het weer beter gaat met Tor!
Thanks! :-*
#975842
202 Spots schreef: Ik had ook nog even op mijn eigen fles gekeken,en daar stond op " best before 03-09" dat is dus maart 2009..
en ik had deze fles ongeveer 2 maand geleden nieuw .

Ik heb net evengoed naar corta-flx Inc. gebeld en er werd gezegd dat de datum op de fles is 3 jaar nadat het in de fles is gedaan,
dus mijn fles zou dan eigenlijk in maart 2006 al gevuld zijn....
maar het maakt niets uit want het is eigenlijk voor minstens nog 2 jaar langer NA de "best before" date ook nog goed,  dus totaal is het minstens 5 jaar goed.
Eigenlijk kan het niet eens echt bederven maar er moet gewoon overal  'n verloop datum op staan,(van de warenwet of zo) maar wat in dit geval  dus eigenlijk niks uitmaakt.
Volgens de Corta  person, zal het na 5 jaar misschien ietsie pietse minder werking hebben, maar het zou niet zoveel uitmaken.
Nou denk ik niet dat er iemand zal zijn die langer dan 1.5 - 2 jaar met 'n fles zou doen,dus ik zou zeggen probeer het!
Het maak ook geen verschil of je het in de koelkast bewaard.

btw Misschien is het opsturen van 2 flessen,dan dezelfde prijs is als de verzendkosten van 1 fles?
Ik dacht dat ze bij de maat van de doos rekenen,maar de minimum verzendkosten naar Europa  is
dacht ik 36.50...  dat was voor meerdere flessen toch ook Cindy?
Misschien even vragen voordat je bestelling doet?
Of samen met iemand anders bestellen?
Ja klopt, je kan 2 grote flessen en 1 kleintje bestellen of wat nsaids (klein potje) voor $36,50 daarna wordt het duurder.
Door maddoc
#976007
als ik hier kijk;http://www.entirelypets.com/cacowicr32oz.html
dan staat op het eerste plaatje de Corta rx Plus en als je de produktomschrijving aanklikt op het tweede plaatje de Ultimate Solution. welke is het nu ???
als ik in de tabel in een eerder topic kijk is de Plus de minst sterke en bevat geen hyaluronic acid en creat. (en dus heb ik liever nr 3 of evt 2 :)).
in de produktbrochure vd Plus, via link uit oud topic, staat wel dat het creat bevat, maar niks over de hyaluronic acid en vlgns die doseerkaart zou je bij 9kg 1,25ml per dag geven en met een grote fles dus 756 dgn doen! Dus missch toch handig om voor het bestellen even wat meer info zien te krijgen van Entirely Pets, voordat ik straks een voorraad voor meer dan  4jr heb. OF heeft iemand hier recentelijk de Corta van hun ontvangen?
202 Spots schreef: En als je er niet uit komt dan kan ik ook naar entirelypets bellen hoor!
ik zal eerst wel even proberen te mailen straks, kijken of dat lukt (goed voor mijn engels en hoef jij geen moeite te doen), anders graag! en iig bedankt voor het aanbod :-*
Door 202Spots
#976027
maddoc schreef: als ik hier kijk;http://www.entirelypets.com/cacowicr32oz.html
Ja die je met de link te zien krijgt moet je hebben!! ;)
Canine Corta-RX Ultimate Solution 32 oz

wanneer je die andere hebt dan zit overal maar de helft van in,en moet je hogere dosering per dag geven,
dus 1 tsp inplaats van zoals bij de sterkere maar 1/2 tsp
Laatst gewijzigd door mahuni op za 31 mei 2008, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door