Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door poohbeertje52
#975356
:-[HALLO IK BEN NIEUW HIER EN IK HEB EEN HEEL ERG GROOT PROBLEEM WAAR BIJ IK JULLIE HULP ONTZETTEND GOED KAN GEBRUIKEN AL REALISEER IK ME OOK WEL DAT JULLIE ANTI BROK ZIJN DUS WELISWAAR OOK NIET VOOR BROKKEN GEVEN ZIJN :-[
MAAR GOED MIJN PROBLEEM IS DEZE: WIJ HEBBEN EEN BERNER SENNEN PUP EEN TEEFJE VAN NU NET 6MAANDEN ZIJ HEEFT VAN HET BEGIN AF AAN OP ROYAL CANIN GIGANT34 PUPPY VOER HET GOED GEDAAN TOT ZE GING WISSELEN DAT IS NU WELISWAAR ACHTER DE RUG IS OOK GECONTROLEERD DOOR DA MAAR NU WIL ZE GEEN BROKKEN MEER AL DIVERSE ANDERE MERKEN GEPROBEERD VAN ALLES ERDOOR MET NUL KOMMA NUL RESULTAAT. AANGEZIEN ZE GROTE OUDERS ,GROOTOUDERS EN OVERGROOTOUDERS HEEFT EN ZE ZELF NU NOG MAAR 48,5CENTIMETER SCHOFTHOOGTE HEEFT HEEFT ZE ONS INZIENS NU AL EEN BEHOORLIJKE GROEIACHTERSTAND . :( EN VRAGEN WIJ ONS AF IS DIE NU NOG IN TE HALEN ???? MAAR ONZE VRAAG HIER IS EIGENLIJK WIE BIEDT ONS HULP WIE HEEFT DE GOUDEN TIP OM HAAR WEER AAN HET ETEN TE KRIJGEN????? MOMENTUEEL ZITTEN WE FINANCIEEL OOK IN DIP DOOR HOGE DOKTERSKOSTEN VAN MIJN IK HEB LONGPROBLEMEN DIVERSE LONGEMBOLIES,VOCHT ACHTER DE LONGEN EN ZEER ZWARE LONGONTSTEKING GEHAD DUS DAARAAN IS VEEL DOKTERSGELD AAN UITGEGEVEN DUS WIJ HOPEN EIGENLIJK DAT JULLIE TIPS NIET TE DUUR ZIJN SORRY :(
Door tieneke
#975362
Je zit op het juiste forum dus gewoon vers aan je hond geven en de brokken eruit gooien  ;)

Ehhhh....je bent toch verzekerd tegen ziektekosten neem ik aan  ::)
Door dineke-cavalier
#975365
hoi hoi,
ik barf zels ook nog niet zo heel lang, en mijn doggies zitten op dit moment op kvv.
maar mijn ervaring is dat kvv of vers vlees voer niet eens zo heelveel duurder is dan brokken . en zeker als je zelf al royal canin geeft.
veel sterkte met je probleem
Door poohbeertje52
#975403
ja tieneke ik ben verzekerd ja maar als je langer dan 4weken in het ziekenhuis ligt moet je bij gaan betalen als je dan in het ziekenhuis ook tv en telefoon hebt want je wil ook wel iets te doen hebben en met het thuis front contact kunnen hebben indien nodig kost ook al zo,n 140 euro alleen om het bij je bed te hebben maar goed ik vroeg hulp bij probleem hond
Door *Natasja*
#975404
Heb je haar al na laten kijken door de dierenarts? Misschien dat er iets mis is gegaan tijdens het wisselen, bijv. een melktand of -kies die er nog niet uit is, terwijl de nieuwe er al wel zit?

Verder heb ik maar 1 advies: geen brokken meer, ga vers voeren  ;)
Door Borke
#975405
Ik denk dat de goede tip al gegeven is: ga een goede en relatief goedkope kvv voeren zoals AHV!
Succes met je hond!
Door poohbeertje52
#975406
ja natasja ik heb haar gebit door da na laten kijken en alles is prima
Door poohbeertje52
#975408
astrid dank je wel ik heb gister toevallig rodi geprobeerd en dat at ze wel maar hoeveel moet ze dan ongeveer hebben en is ahv beter als rodi compleet????
Door poohbeertje52
#975410
:Dja cathrien ze heeft op tijd alle wormkuurtjes gehad toevallig vorige week nog alles was oke
Door poohbeertje52
#975417
:-[maar cathrien u heeft ook een berner sennen zo te zien aan u logo vindt u 48,5centimeter schoofthoogte bij 6maanden niet veels te klein ene even een vraagje maar waneer gaat de lengte groei beginnen ze is nu van borst naar kontje 60centimeter
Gebruikersavatar
Door Madera
#975422
poohbeertje52 schreef: astrid dank je wel ik heb gister toevallig rodi geprobeerd en dat at ze wel maar hoeveel moet ze dan ongeveer hebben en is ahv beter als rodi compleet????
ik zou haar geen rodi geven, kwalitatief is het een goed voer hoor, maar ze hebben er erg veel van nodig over het algemeen. (zie de tabel aan de zijkant van een doosje)

van AHV heeft ze misschien wat minder nodig. (weet ik niet zeker, ik heb nooit AHV gevoerd)

misschien is smuldier ook een alternatief voor je? qua prijs is dat ongeveer gelijk aan rodi maar vult wel meer.
Door tieneke
#975427
poohbeertje52 schreef: ja tieneke ik ben verzekerd ja maar als je langer dan 4weken in het ziekenhuis ligt moet je bij gaan betalen als je dan in het ziekenhuis ook tv en telefoon hebt want je wil ook wel iets te doen hebben en met het thuis front contact kunnen hebben indien nodig kost ook al zo,n 140 euro alleen om het bij je bed te hebben maar goed ik vroeg hulp bij probleem hond
Wij zijn al een paar jaar weg uit Nederland(gisteren precies 3 jaar!)en zo te horen is het er niet beter op geworden pfff...knap dat je toch je hond op vers gaat zetten  ;)
Koop gewoon het goedkoopste kvv zoals smuldier kompleet,daar zit pens in en stinkt behoorlijk...onze vorige Leonberger was er wild van.Ik weet niet waar je woont maar misschien is het een optie om je hond een aantal dagen per week of helemaal te laten barfen?
Het enige dat je nodig hebt is een vriezer en goedkope adresjes,misschien woont er wel iemand bij je in de buurt waar je samen mee kan inkopen?Ik weet zeker dat je hond straks heel goed gaat eten,het beestje is die brokken gewoon zat....slimme hond  :P ;D ;D
Door cathrien
#975428
Ik zou zelf persoonlijk geen smuldier voeren maar dat is mijn mening. Je pup groeit tot de 9 maanden in de hoogte en daarna gaat ze uitzwaren.
Ik heb je ook een pbtje gestuurd. De pups die door mijn gefokt zijn krijgen van begin af aan carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door