Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Odilia
#975347
Sinds afgelopen woensdag probeer ik mijn katten aan de cb te krijgen. Mozart is helemaal om en eet cb alsof het een lieve lust is :). Romy wil het absoluut niet hebben, ruikt eraan en loopt dan gelijk weg. Ook als ik het mix met blikvoer of er water over doe om de geur sterker te maken, moet ze het niet. Dus laat ik haar heel langzaam wennen. Zet het klaar voor haar, maar ga haar niet dwingen.

Maar mijn vraag is over Karel. Hij heeft het de eerste dag gegeten, niet erg enthausiast, maar hij at het en sindsdien wil hij het niet meer. Gisteren wilde hij nog een beetje toen ik hem kleine beetjes op mijn vinger deed, pakte hij dat eraf. Dat heeft hij een tijdje gedaan. Maar zelfs dat wilde hij vanmorgen ook niet.
Hoe kan ik mijn kleine brokken kat overhalen om cb te gaan eten. Juist om hem ben ik cb gaan geven, omdat hij nog jong is, bijna 2 jaar. Ik heb het gemengd met blik, meer blik dan cd, maar blik wil hij eigenlijk toch al niet. En ik heb brokken over de cd gedaan, maar ook dat liet hij staan.
Het zal uiteindelijk wel lukken denk ik, maar wat is de beste methode om hem aan de cb te krijgen?
Door YaYa
#975354
Er is geen beste methode. Het verschilt echt per kat. En je zult de hele trukendoos open moeten trekken en ontzettend veel geduld hebben en er de nodige tijd voor uittrekken.
Probeer eens met blikvis, een soort blikvoer dat ze heel lekker vinden en dan echt maar met hele kleine beetjes en pas opvoeren als het goed gaat. Ik heb het zelfs wel eens met vla geprobeerd.
Maar het belangrijkste is geduld en volhouden.
Door Odilia
#975897
Het is een goede tip om Karel eerst op blikvoer over te zetten en dan op cb.
Vanmorgen heeft hij blik gegeten. Het was een a-merk en dat ging er toch wel in.
Het gaat dan wat langer duren voor hij cb eet, maar dat geeft niet.
Uiteindelijk zal het wel lukken en ik blijf het hem aanbieden. Misschien ziet hij
opeens het licht wel. 8)
Door Annibal
#976194
Gewoon volhouden, en mocht het met het ene merk (of smaakje) KVV niet lukken, kun je altijd een ander smaakje of merk proberen. Dat heeft hier bij mij écht wonderen gedaan, Loki wilde de natuurmix van Carnibest niet maar ging overstag voor de lam-mix, Max spuugde Carnibest er net zo hard weer uit maar ging helemaal loos op de Bandit :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door