Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sam123
#975242
hallo allemaal.
ik heb een maine cone van 13 jaar een poes.
ze wordt allen erg mager. ze eet goed en drinkt goed
en haar vacht is in goede conditie.
ze is bij de dierenarts onderzocht, is verder gezond.
suikerwaarde is gelukkig normaal.
toch moesten we even op haar letten, ze kan wat aan haar schildklier
krijgen.
nu weet ik dat sommige mensen kelp geven van dr.vogel
of zeewier in ieder geval als supplement.
waar gaat jullie voorkeur naar uit?
groetjes sylvia
Door Mevroi Kruim
#975294
Wat voer je haar?

Ik ben geen voorstander van lukraak supplementen geven. Supplementen moet je alleen geven als er iets in de voeding ontbreekt. Als je een goed gevarieerd barf-dieet of een goede kvv voert dan hoef je daar in principe niks bij te geven. Als je supplementen verkeerd gebruikt kun je juist het evenwicht verstoren dus je kunt er maar beter voorziohtig mee zijn.
Een goed vers dieet is wat mij betreft altijd het allereerste en het allerbelangrijkste.

Dat gezegd hebbende hebben sommige katten wel baat bij een klein beetje kelp, maar dan echt een klein beetje. Het bevat jodium dat goed kan werken als er te weinig jodium in de voeding zit of als de kat een hoog verbruik heeft, maar als je jodium overdoseert kun je juist schildklierproblemen veroorzaken.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#976585
Het eerste wat mijn lerares natuurgeneeskunde altijd vraagt als er mogelijk schildklierproblemen zijn: zit er zeewier in het voer??
Dus zeker geen zeewier geven zonder goede onderbouwing waarom is mijn advies!!!
Door 202Spots
#977231
Dus zeker geen zeewier geven zonder goede onderbouwing waarom is mijn advies!!!
Ik zou het andersom doen, en GEEN kelp geven wanneer er is 'n goeie reden is om het NIET te geven,
want ik vind eigenlijk dat kelp/zeewier juist heel goed en gezond  is om toe te voegen! ;)
En net als met alles....TEveel is nooit goed,en meestal is 'n mespuntje kelp voldoende.

~~~~
Het is de belangrijkste bron aan sporenelementen, mineralen en jodium die we kennen.
Zeewier bevordert de activiteit van de darmflora, geeft de huid en de vacht meer glans en een diepere kleur

http://dezeewierwinkel.nl/
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door