Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eyota
#974945
na een paar dagen kippenekjes hebben gehad heb ik ze net een kippevleugel gegeven om te proberen.
3 honden slikte het zo in 1 keer door volgens mij heb ik het een keer gelezen dat het geen probleem is dat ze niet kauwen.
of is het niet goed ik vond het wel een beetje eng vooral de jongsten kauwen haast niet ook niet op lamsnippers (plakken) ze werken alles in 1 keer weg!!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#974992
dat wist ik niet!
Dat je ' het' al had bewerkt, als ze erop kauwen is het beter natuurlijk!
Kan je het niet vasthouden...
trouwens hier gebeurde dat ook hoor, ze klokten net zo makkelijk penslappen, runderspiervlees lappen ed zo weg, het leken net reigers!
Nu knip ik het kleiner en kauwen ze er wel op?!
ellen
Door tieneke
#974996
Hier slikken ze ook alles in 1 keer weg wat klein of spiervlees is....gisteren ging er bij Tinus 1 lap runderpens van 1,5 kilo zonder te kauwen naar binnen  :o rottig zwijn dat het is... >:(
Door eyota
#974997
vasthouden echt niet dan ben ik mijn vingers kwijt :D sinds ik barf zijn het net tijgers ::)

maar kan het niet kauwen dan geen kwaad of moet ik met wat groters komen waar ze wel op moeten kauwen??
Door tieneke
#975000
eyota schreef: vasthouden echt niet dan ben ik mijn vingers kwijt :D sinds ik barf zijn het net tijgers ::)

maar kan het niet kauwen dan geen kwaad of moet ik met wat groters komen waar ze wel op moeten kauwen??
Als ze verder geen last hebben zou ik het gewoon onbewerkt geven,wel de scharnierende delen inknippen  ;)
Je zou anders een hele of halve kip kunnen proberen,ik weet niet wat voor formaat honden je hebt?
Laatst gewijzigd door tieneke op do 29 mei 2008, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#975007
eyota schreef: het zijn boxers 4 stuks maar 2 van 7 en een halve mnd. en die slikken alles in 1 keer door!!
Misschien helpt het om ze apart te zetten,of eten ze al apart?
Hier is het ook erg met etenstijd en wordt alles zo vlug mogelijk achterover geslagen,op de grotere stukken vlees/bot wordt wel gekauwd maar is gewoon secondenwerk  :-X
Door eyota
#975010
ja dat was eigenlijk ook een vraag hoe doen jullie dat met meerdere honden(ik heb er 5). ik heb wel het idee dat het een strijd is wie het snelst eet!
ik heb ze dus niet apart maar ik wil dit dus nu wel doen dat ze dan rustiger gaan eten(en hopen dat het helpt)

maar dan wordt het wel moeilijk om 1 voor 1 ze het eten te geven :D :D :D
Door tieneke
#975023
eyota schreef: ja dat was eigenlijk ook een vraag hoe doen jullie dat met meerdere honden(ik heb er 5). ik heb wel het idee dat het een strijd is wie het snelst eet!
ik heb ze dus niet apart maar ik wil dit dus nu wel doen dat ze dan rustiger gaan eten(en hopen dat het helpt)

maar dan wordt het wel moeilijk om 1 voor 1 ze het eten te geven :D :D :D
Hier een heel groot speelveld waar ze buiten eten,plek zat.
Ik zou het toch proberen om ze apart te zetten met etenstijd,voor jouw part 1 voor 1  ;)
Sommige honden leren het schrokken nooit af  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door