Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cylke
#974938
Een volledige kwartel, is dat veel voor een kat van een 3.7kg?
Twister eet af en toe een kwartel, voor de rest eet hij CB.

En kuikentjes, muizen enz...mag hij daar ook af en toe een van (als hij het lust natuurlijk  ::))
Gebruikersavatar
Door koekje
#974941
hier eten ze ook 1 kwartel per kat per dag.
ik denk dat ot nog geen 4 kilo is, en sien is er bijna 5, en er gaan dan 2 kwartels per dag op.

als hij een hele kwartel op 1 dag eten, zou ik dat normaal vinden.

kuikentjes en muizen zijn natuurlijk ook erg lekker.
let er wel op dat kuikentjes baby-kipjes zijn, en hun botjes zijn nog niet uitgehard, dus die zijn geen complete maaltijd.
Door flin
#974946
ooooh, lekkur,...

hier krijgen ze geen hele weg (weet niet wat de kwartels bij jou wegen...?) en als ze er flink van gegeten hebben, eten ze òf de volgende maaltijd niet, of de volgende dag minder,...

nee, kuikens en en muizen mag absoluut niet !!! stel je voor zeg.... een kat die muizen eet,...tssss ;D ;D ;D
tuurlijk, lekker proberen :)
Door YaYa
#975414
Ik heb de herby-kwartels maar ze lusten het nog steeds niet >:(
Iemand enig idee hoe ik dit verder aanpak. Ik heb ze al in hele kleine stukjes gehakt maar ze ruiken eraan en lopen vervolgens weg. Oordeel: niet te vreten.
Eventueel overgieten met blikvis?????? Wie, o wie. Hoe krijg ik ze aan de kwartels?
Door flin
#975449
YaYa schreef: Ik heb de herby-kwartels maar ze lusten het nog steeds niet >:(
Iemand enig idee hoe ik dit verder aanpak. Ik heb ze al in hele kleine stukjes gehakt maar ze ruiken eraan en lopen vervolgens weg. Oordeel: niet te vreten.
Eventueel overgieten met blikvis?????? Wie, o wie. Hoe krijg ik ze aan de kwartels?
gosh, die katten hé, d'r is geen pijl op te trekken....
...kleine stukjes mengen, met iets wat ze wel lekker vinden? (de overige stukjes terug invriezen, en later nogmaals proberen)
Door flin
#975454
cylke schreef: De kwartels wegen 225g...
lijkt me aardig veel, (zitten er nog ingewanden in?)
voor een keer zou dat toch geen probleem zijn, persoonlijk denk 'k dat 'k 'm in 2-en zou hakken, maar hier BARF-en ze, en zou dat betekenen dat ze de volgende, miss wel belangrijke maaltijd (hartjes oid) niet zouden willen opeten,
maar met de cb ernaast denk 'k eigenlijk dat dat geen probleem is....
Gebruikersavatar
Door koekje
#975465
de eerste keer dat ze van mij kwartel kregen (was bij mn moeder), vonden ze het ook maar raar.
er lag alleen de kwartel om te eten, en ot had ergens wel een idee dat dat haar honger zou kunnen stillen. die is er toen een beetje aan gaan knagen. en als Ot iets eet, moet Sien het ook hebben.
Dus Sien erbij en een beetje aan ruiken, toen een likje, en toen eens een hapje. Even proeven, en het bleek toch wel lekker.
ik geef nieuwe dingen altijd in het voerbakje of op hun eigen vreetkleedje. dan weten ze dat ik ze iets eetbaars heb voorgeschoteld.
Door cylke
#975555
Ja, het is met ingewanden...
Dat eet hij op z'n gemakje op hoor, er blijft meestal een deel liggen dat hij dan later opeet  :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door