Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#974565
Omdat mijn honden echt tekort kwamen aan de hoeveelheden die ik eerst gaf, moest ik een nieuw menu samenstellen.
's Morgens geef ik nog steeds KVV en 's avonds Barf.
's Avonds krijgen ze samen 1 kg nu, was 700 gr.
Omdat mijn vleesbot al in zakjes van 600gr zaten moest ik even iets anders verzinnen.
Normaal gaf ik vleesbot met groente of orgaandag en een spiervlees dag maar nu dus even meer variatie door de al klaar liggende zakjes in de vriezer.

600 gr Parelhoen, 200 gr lamsvlees, 200 gr groenten
600 gr kwartels,   200 gr lamsvlees, 200 gr groenten
600 gr kipkarkas, 200 gr rundvlees, 200 gr lever
600 gr eendenkk, 200 gr rundvlees, 200 gr hart/maag
600 gr kippennek, 200 gr hert,         200 gr groenten
600 gr sardientjes, 200 gr zalmmix, 200 gr groenten
600 gr konijn kk      200 gr hert,       200g gr nier/pens

Het spiervlees heb ik zitten in zakjes van 400 gr vandaar 2 x hetzelfde achter elkaar.
Met het orgaan doe ik de ene week hart en de andere week maag bv.
Vis reken ik als spiervlees.

Dit wordt verdeeld over 2 honden.
Ireen is al een stuk aan gekomen en zal straks weer wat minder mogen hebben, Flynn mag nog best wat aankomen.
Dus dan wordt misschien de verhouding 400 gr, 600 gr. even aankijken.

Groetjes Trudie
Laatst gewijzigd door Red_Hunter op do 29 mei 2008, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#974589
Ik heb de percentages berekend. Volgens mij is zalmmix inclusief graat. Dus dat reken ik dan mee tot vleesbot.

Kom ik op:

63% vleesbot
17% spiervlees
11% groente
9% orgaanvlees

Zelf zou ik minder vleesbot geven en meer spiervlees. Ik vind 63% een beetje veel.

Je afwisseling in diersoorten is natuurlijk subliem!!
Door Red_Hunter
#974823
Heb je de sardientjes dan ook tot vleesbot gerekend?

Volgens de rekenhulp zit ik met 3600 gr aan vleesbot op 52%, als er dan 200gr Zalm bij komt, kan het toch niet ineens 62% vleesbot zijn?
En nu zit ik op (sardientjes meegerekend) 26% spiervlees volgens de rekenhulp en jij komt maar op 17% spiervlees.
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat sardientjes tot spiervlees gerekend werd.
Orgaanvlees hou ik bewust laag omdat ik ook KVV geef.

Heb ik nou zo verkeerd zitten rekenen?

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#974827
[quote="Red_Hunter"]
Heb je de sardientjes dan ook tot vleesbot gerekend?

Volgens de rekenhulp zit ik met 3600 gr aan vleesbot op 52%, als er dan 200gr Zalm bij komt, kan het toch niet ineens 62% vleesbot zijn?
En nu zit ik op (sardientjes meegerekend) 26% spiervlees volgens de rekenhulp en jij komt maar op 17% spiervlees.
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat sardientjes tot spiervlees gerekend werd.
Orgaanvlees hou ik bewust laag omdat ik ook KVV geef.

Heb ik nou zo verkeerd zitten rekenen?

Groetjes Trudie

[/quote]

Ik heb de sardientjes tot vleesbot meegerekend.... :-[. Sorry! Zonder sardientjes met zalm kom ik op 54%.
Door Red_Hunter
#974838
oh gelukkig en die kan ik toch tot spiervlees rekenen??

De honden hebben geen last van dit menu met hun ontlasting, alleen Ireen na de visdag even wat dunner maar meer niet.
Ik heb zelfs het idee dat ze het hier beter op doen, met een vleesbot dag konden zo nog wel eens keiharde keutels hebben, door de combinatie vleesbot/spiervlees heb ik het idee dat het toch iets beter gaat.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#974889
[quote="Red_Hunter"]
oh gelukkig en die kan ik toch tot spiervlees rekenen??

De honden hebben geen last van dit menu met hun ontlasting, alleen Ireen na de visdag even wat dunner maar meer niet.
Ik heb zelfs het idee dat ze het hier beter op doen, met een vleesbot dag konden zo nog wel eens keiharde keutels hebben, door de combinatie vleesbot/spiervlees heb ik het idee dat het toch iets beter gaat.

Groetjes Trudie
[/quote]

De graatjes in sardien stellen echt niks voor. Bovendien is het eigenlijk (als de organen er nog in zitten) een compleet hapje. Dus ja hoor, reken het maar gerust tot spier. Als je honden goede ontlasting hebben: dan ben je goed bezig!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door