Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eyota
#974292
het eten wat ik geef lijkt zo weinig en ze hebben de bak binnen een paar tellen leeg.
ik geef ze 2 keer per dag eten nu is mijn vraag geef ik wel genoeg?

ze wegen 25 en 30 kilo en zijn 7 en een halve mnd. oud en ze krijgen ong. 600 gr per dag.
ze zijn niet te dik of te dun en zien er verder goed uit of mogen jonge honden wel wat meer dan wat ik geef.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#974297
tja, ik heb er hier eentje rondlopen van 16mn en die krijgt ruim 700gr, is wel een super bewegelijk hondje en ook nog niet uitgegroeid.
Je kan ze wat meer geven en kijken hoe ze het daar op doen.
Wat geef je ze kvv en/of barf?
Wat voor ras is het?
Misschien kan je ook over gaan op 1 keer per dag?
Voor een hond in de groei en van 25 tot 30 kilo vindt ik 600gr wel wat weinig...........
Door eyota
#974304
ze krijgen nu sinds een paar dagen barf en het zijn boxers dus ook veel beweging.
hoeveel zal ik dan moeten geven?
Door eyota
#974317
oke gelezen en ik ben er nu achter dat ik te weinig geef dus maar snel wat meer geven.
ik had al een gevoel dat ik ze te weinig gaf en ze zijn nog helemaal in de groei  bedankt!!!
Door Minna
#974487
Onze jongste herder had met 10 maanden leeftijd een kilo per dag nodig, en werd die nog niet dikker van. Nu is ze wat normaler qua gedrag en het groei is een beetje over (wordt twee in oktober) en ze eet nu om de dag rond 1500 gram. Zij beweegt wel heel veel en heeft bijna elke dag een training, dus het verbruik is dan gewoon hoger.
Wel zou ik alvast over gaan op een keer per dag voeren. Dan hebben de honden na een maaltijd ook een voldaan gevoel.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#974576
eyota schreef: het eten wat ik geef lijkt zo weinig en ze hebben de bak binnen een paar tellen leeg.
Ja hier hetzelfde hoor. Ik voer twee keer per dag 250 gram en het lijkt niks. Is ook binnen een paar tellen op.  ::)
Door Mevroi Kruim
#974639
Probeer ze maar eens iets smerigs voor te zetten, dan merk je wel of ze proeven  :D

Nee, ze proeven idd niet echt veel, ze ruiken daarentegen geweldig en daarmee 'proeven' ze als het ware.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#974695
Ik denk ook dat honden anders eten dan wij. Wij eten natuurlijk omdat het moet maar het heeft bij ons ook nog een sociale functie. Voor honden is het puur omd te overleven. Maar.... ze proeven wel degelijk. Anders zou je ze alles voor kunnen zetten en toch zijn er grenzen. Zo lusten mijn honden beiden geen duif. No way. Terwijl Rover toch ook niet-eetbare dingen naar binnen werkt zoals sokken, kaarsen, ballonnetjes etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door