Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marisja
#974129
Hoi hoi,

Tja, na een weekje carnibest voeren beginnen we toch al wat kleine verandering te zien, misschien een beetje te snel....maar tis toch zo  :thumbup:. Vooral bij Ushi, zij heeft natuurlijk 6 jaar brok/blik  en op het laatst zelf kook (rijst kip) maaltjes gegeten.....Tja wist toen niet beter  :doh:! Haar kleine buikje is helemaal niet meer opgeblazen als voorheen. Ook haar gedrag is in positieve zin aan het veranderen..... haar diva gedrag is aan het afnemen, ze is veel vrolijker en erg makjes. Actief was ze eigenlijk al....maar ook dit is zeker toegenomen. Hoewel Ushi voorheen erg kieskeurig was wat betreft het eten..... valt carnibest erg bij haar in de smaak :yes:

Met Bumper gaat het eigenlijk ook wel wat beter, de bultjes zijn afgenomen....althans, er zijn geen nieuwe bijgekomen. Wel heeft hij erg last gehad van prut uit zijn oogjes.... maar ik had al gelezen dat dit zou kunnen gaan gebeuren. Ook het snotteren is al een heel stuk minder.... ze krijgen beide probiotica en Echinacea xtra forte door hun voer heen om hun lage weerstand weer wat op te krikken..(tipje van Evenstar.  :bulb:..).

Naast dit Eend/rijst dieet mogen ze ook nog gedroogde geitenoren of verse eendenek als snack. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik best een beetje angtig ben om dit aan ze te geven..... :g:
Vooral mijn ervaring met Bumper (Engelse Bulldog) in combinatie met gedroogde snacks zit me totaal niet lekker..... iets te gulzig waardoor dit in zijn keel bleef haken, heb dit gelukkig uit zijn keeltje weten te krijgen......pffffffff. Dus kweet niet of dat dit zo verstandig is, en het idee van zo'n nekje ....... ik weet het niet hoor????? Tja, ik denk dat ik een beetje last heb van beginnersangst..... hoezo, bange soepkip  :animal_rooster: hihihihihi! Tja, Ushi is totaal niet gulzig....eerder ietsje te langzaam, maak me over haar totaal geen zorgen.

Wat zijn jullie ervaringen met het geven van deze snack's....?????

Groetjes Marisja
Gebruikersavatar
Door Angelique
#974132
Bij mij krijgen ze een eendenek als eten, maar dat is natuurlijk geen verschil met als snack geven. Gedroogde oren e.d. geef ik nooit, zie er de toegevoegde waarde niet van om dat soort dingen regelmatig te geven en ik vind het rotdingen erbij, inderdaad omdat ze er zo makkelijk in stikken.
Door Lizzy
#974211
[quote="marisja"]
Maar het eten van zo'n nek geeft geen problemen..... bedoel dan vooral de botjes.
[/quote]

Nee, juist niet. Een eendennek is lekker zacht, qua botjes. Mijn hond at ze al toen ze 8 weken was.
Door marisja
#974230
oh....echt waar??????
Je bent natuurlijk een ervaren BARF'ster, maar vond je het de allereerste keer niet eng ?????
Ze staan in ieder geval in bestelling, ben benieuwd...... ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#974263
[quote="marisja"]
oh....echt waar??????
Je bent natuurlijk een ervaren BARF'ster, maar vond je het de allereerste keer niet eng ?????
Ze staan in ieder geval in bestelling, ben benieuwd...... ;)
[/quote]

De 1ste t/m de 9de keer niet, toen kauwde ze netjes ;D, de tiende keer dacht ze dat die gejat zou worden en kloektje 'm in 1 x naar binnen. Uiteraard was ik daar niet blij mee aangezien de pup maar iets langer was dan de nek, maar er is verder niks misgegaan. Als je dus zo'n ding geeft, even opletten of die niet in 1 x naar binnen wordt geschoven, maar dat geldt voor alle grote snacks die je geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door