Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door arja
#972433
Ik was in de meivakantie een weekje in brabant en ondanks de teatree olie hadden de dogs toch wel teken opgelopen in het bos. Ik daar naar een da in Gilze om een tekenmiddel, geen scalibor want daar is Chester allergisch voor en geen pipet want dat durf ik niet na de hepatitis vorig jaar van Chester. Ik heb een spray gekocht war ik ze mee moest insprayen en dat helpt 4 tot 6 weken (weet even het merk niet want de bus staat nog op de camping, helpt wel trouwens)Ik liet vallen dat ze tegenwoordig kvv en vers vlees krijgen en oh dat moest ik niet doen want daar krijgen ze veel tekorten door, ik kreeg 2 proefzakjes brok mee van een merk dat hij volgens mij alleen verkoopt, ik had er nog nooit van gehoord en ik ken er toch wel veel. (weet het merk niet meer want ik heb het weggegooid).Dat voer was het helemaal.... ;D Kom ik thuis, is de houdbaarheidsdatum 03/2008 ??? ??? ??? ???  Als je toch zo'n da hebt en je gelooft dat zomaar :( >:( Ik lekker niet :ras: :ras: Mijn da in Heenvliet weet ook dat ik vers voer en vindt het prima, zijn eigen honden hebben altijd 's morgens een handje brokken en 's avonds vlees gehad en zijn daar 13 en 17 jaar op geworden. Ik wilde alleen dat ie dat ook nog tegen de mensen ging zeggen maar dat doet ie weer niet :-[
Nou ja Chester en Lycos vinden het vlees heerlijk en daar gaat het toch om, de vachten glimmen als nooit tevoren en ze blaken allebei van gezondheid en dat was een jaar geleden wel anders met Chester ;)
Door Gijpie
#974087
Vandaag is m'n vrouw met onze Duitse doggenpup naar de DA geweest voor de 12 weken enting. Hij heeft ook even een algemene checkup gedaan bij de pup en kwam tot de conclusie dat het een kerngezond hondje is. Nog wel even vragen natuurlijk waarom we hadden gekozen voor zo'n grote hond en al de voordelen en vooral nadelen verteld die dat wel eens met zich mee zou kunnen brengen. Daar kwam ook het voer ter sprake.  ::) Dat zo'n hond toch wel wat voer wegwerkt en dat het dan noodzaak is dat dat voer van goede kwaliteit moet zijn. Jarenlang onderzoek hadden nu geleid tot een brok der brokken... enzovoort.
Reactie van mijn vrouw was: "Onze honden krijgen vers en ik mag van m'n man niet met u in discussie gaan over voer!" :D :D
De reactie van de DA was positief. Hij had nog een 'klant' met een grote hond die ook zelf samengesteld voer kreeg en die was opgegroeid tot een mooie en grote hond. Dus zolang er geen problemen waren moesten we ons geen zorgen maken en lekker vers blijven geven.

Erik
Laatst gewijzigd door Gijpie op wo 28 mei 2008, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#974111
[quote="Gijpie"]
Vandaag is m'n vrouw met onze Duitse doggenpup naar de DA geweest voor de 12 weken enting. Hij heeft ook even een algemene checkup gedaan bij de pup en kwam tot de conclusie dat het een kerngezond hondje is. Nog wel even vragen natuurlijk waarom we hadden gekozen voor zo'n grote hond en al de voordelen en vooral nadelen verteld die dat wel eens met zich mee zou kunnen brengen. Daar kwam ook het voer ter sprake.  ::) Dat zo'n hond toch wel wat voer wegwerkt en dat het dan noodzaak is dat dat voer van goede kwaliteit moet zijn. Jarenlang onderzoek hadden nu geleid tot een brok der brokken... enzovoort.
Reactie van mijn vrouw was: "Onze honden krijgen vers en ik mag van m'n man niet met u in discussie gaan over voer!" :D :D
De reactie van de DA was positief. Hij had nog een 'klant' met een grote hond die ook zelf samengesteld voer kreeg en die was opgegroeid tot een mooie en grote hond. Dus zolang er geen problemen waren moesten we ons geen zorgen maken en lekker vers blijven geven.

Erik
[/quote]
Je vrouw heeft het goed gedaan  :thumbsupup:
#974189
ik sprak gisteren toevallig de buurvouw die zelf dan dierenarts assistente is en zei dus dat ik mijn doggies lekker van de brok had gehaald en dat ze nu op een mix van voornamelijk kvv en vers vlees zitten. begon ze ineens heel raar te kijken want dat was heel slecht en dan voornamelijk voor het tand steen !!!! dus ik nog met mijn grote mond :  :-X hoezo ??? nou zecht ze bij brokken kunnen ze nog kauwen en bij al dat zachte voer niet ! was haar antwoord.
maar volgens mij als ik mij enigszins heb verdiept in dit alles worden brokken over het algemeen helemaal niet gekauwd, sterker nog een hond kan toch niet kauwen  die kan alleen maar snijden met zijn kiezen !
of heb ik het nu mis ? :-\
#974650
Wat bedoel je met kluiven? Van die buffelhuid-ondingen? Nee. da's echt troep, en gevaarlijk ook. Bij mij komen ze niet meer in huis, ik heb diverse malen honden er bijna in zien stukken. Voor de schone kiezen doen ze ook niks, ze worden heel snel slubberig en slap.

Botten moet je ook nooit laten slingeren vind ik. Ik voer in principe geen botten die zouden kunnen gaan slingeren, dus die niet op gaan (recreatiebotten). Ik voer alleen botten voor consumptie, en die slingeren niet rond, die gaan op. Recreatiebotten, dus grote harde botten van bv rund, zijn linke dingen, en helemaal de gekookte exemplaren. Sommige honden krijgen er stukken af en die stukken zijn keihard en scherp dus gevaarlijk. En je loopt een gerede kans dat je hond tanden of kiezen breekt op die harde botten. Omdat ze zo hard zijn worden de tanden en kiezen er ook niet echt schoon van.

Als je je honden lekker wilt laten knagen, geef ze dan lappen pens en kopvlees, en geef ze zachte vleesbotten. Te beginnen met kippennekken, als dat goed gaat kippenvleugels (ingeknipt met een snoeischaar of platgemept) en daarna bv eendennekken, kipkarkassen, parelhoenkarkassen, hazenkarkassen, konijnen, al dan niet in onderdelen, en kippendelen. Lees de bottendocumentatie in de Bieb er eens op na!
#974682
ok  ;) . dus als ik het goed begrijp kan ik dus alle ( recreatie ) kluiven weg doen en eens gaan beginnen met een kippe nek .  :-\ .
dit kan ik dus naast het kvv voer of tegelijk of i.p.v gaan geven ? begrijp ik het nu goed ?  :confused1:
ik zag al wel op de site waar ik mijn kvv bestel wat kippenekken staan dus daar is wel aan te komen. maar moet ik dan ook met groente mixen gaan werken ? of is een compleet voeding van b.v duck en haaks barf ook voldoende?
#974728
Als je grotendeels kvv voert hoef je je nog niet druk te maken over percentages en groentemixen. Het mag wel natuurlijk  ;)
Een kipppennek is eten dus als je naast de kvv extraatjes zoals nekken, karkassen e.d. gaat voeren moet je wel de hoeveelheid kvv in verhouding minderen, anders kun je je honden rollen na verloop van tijd. Dus het is ipv de kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door